Yamaha Niken GT: Aκόμη πιο πληθωρικό!

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Στην πλήρη δοκιμή του «βασικού» μοντέλου (μπορείτε να τη διαβάσετε εδώ) πριν ενάμισυ χρόνο η Niken μου είχε αποδείξει αυτό που υποπτευόμουν από την αρχή. Η πολύχρονη μελέτη και εμπλοκή της Yamaha με το μπροστινό σύστημα με τους 2 τροχούς θα ήταν τόσο πετυχημένη που θα ξεχνούσα κι αυτά που ήξερα. Με τη δοκιμή της GT δεν χρειαζόταν πια να ξανασετάρω τον εγκέφαλό μου, τώρα η αποστολή μου ήταν πιο απλή. Επρεπε να εκτιμήσω τις τουριστικές δυνατότητες της Niken GT. Κι είχα βοήθεια σ’αυτό έναν από τους πιο γνωστούς για τις οδηγικές ικανότητές του  αναβάτες μοτοσυκλέτας στην Ελλάδα, τον Ανδρέα Κυρίτση που θα διαβάσετε παρακάτω τη γνώμη του.

κείμενο/φωτό: Xρήστος Βαλαβάνης

Εγραφα τότε: «η Νάϊκεν (όπως προφέρεται η Niken) είναι σημαντική κίνηση για τη Yamaha. Πρώτα, γιατί «τόλμησε» να βάλει δύο ρόδες στο εμπορικά πολύ επιτυχημένο Tracer 900, μετά γιατί αρχίζει μία ολόκληρη κατηγορία και τρίτο γιατί έπρεπε αυτό να το επικοινωνήσει με πειστικό τρόπο στους μοτοσυκλετιστές που μέχρι τώρα έβλεπαν τα τρίροδα σχήματα στα scooter τύπου ΜP3, Peugeot αλλά και στα ομογάλακτα Tricity. Γιατί στους μοτοσυκλετιστές, θα ρωτήσετε; Μα, γιατί η Niken είναι 100% μοτοσυκλέτα! Αν ξεπεράσει κανείς το οπτικό …σοκ των δύο τροχών μπροστά σειρά έχει η οδήγηση. Κι εκεί, όλες οι τυχόν αμφιβολίες ξεκαθαρίζουν με ένα τρόπο που αυτή τη στιγμή μόνο η Niken διαθέτει!».

Η GT ήρθε με σύνθημα «μοτοσυκλέτα τεσσάρων εποχών και παντός καιρού» θέλοντας να τονίσει η Yamaha τις αυξημένες δυνατότητες της έκδοσης GT. Tα ηλεκτρονικά βοηθήματα (traction control, quckshifter, ABS, cruise control και τρία riding modes) ήταν ήδη γνωστά  από τον στάνταρ εξοπλισμό. Τώρα συναντάμε μια ψηλότερη ζελατίνα και θερμαινόμενα γκριπ και TFT οθόνη ίδια με του Tracer 900 GT. Το Niken GT διαθέτει πλέον κεντρικό σταντ ενώ οι χειρολαβές για τον συνεπιβάτη βρίσκονται στην βάση για το top case και είναι μεγαλύτερες από από το βασικό μοντέλο, Κι επειδή GT είτε σε 2, είτε σε 3, είτε σε 4 τροχούς χωρίς πλαϊνές βαλίτσες ΔΕΝ νοείτε η Niken GT διαθέτει ένα ζευγάρι χωρητικότητας 25 λίτρων η κάθε μία. Η σέλα επίσης είναι επανασχεδιασμένη, προφανώς για μεγαλύτερη άνεση και χρόνο παραμονής πάνω της. Επίσης, υπάρχει μια ακόμη παροχή 12V για την φόρτιση  συσκευών. Διατίθεται σε δύο χρωματικές επιλογές (Nimbus Grey με μαύρο πιρούνι και Phantom Blue με χρυσό πιρούνι, όπως η «δική» μας).

Τα 115 άλογα του CP3 κινητήρα του Tracer είναι χωρίς αλλαγές από το βασικό μοντέλο και κατά τη γνώμη μου είναι η «χρυσή τομή» για ένα σύνολο που θέλει να κινηθεί με ζωντάνια (παρά τα 260 κιλά που ζυγίζει η Niken GT) και παράλληλα να είναι οικονομικός και προσιτός (με την ευρεία έννοια της λέξης) σε όσο γίνεται μεγαλύτερο κοινό. Τα 16.900€ (ένα χιλιάρικο ακριβότερο από το std μοντέλο) είναι λογικά για μία μοτοσυκλέτα που πριν λίγα χρόνια θα τη θαυμάζαμε μόνο σε ταινία επιστημονικής φαντασίας. Αυτά που μπορεί να κάνει όμως η Niken GT είναι ακριβώς τόσα πολλά που μόνο σε τέτοιες ταινίες θα συναντούσες!

Ευχαριστούμε τη YAMAHA MATAKOΣ για την παραχώρηση της Niken GT για την δοκιμή.

Η ΓΝΩΜΗ ΤΟΥ ΑΝΔΡΕΑ ΚΥΡΙΤΣΗ

Τη θέλωωωωωωωωωω…….!!!!!!!!!!!!
Η αλήθεια είναι πως δεν είχα ιδιαίτερη εμπειρία από τέτοιου είδους μοτοσικλέτα. Και από που να την έχω άλλωστε αφού στην Ελλάδα κυκλοφορούν δύο ή τρεις νομίζω και αυτές στην Αθήνα. Έτσι, ανέβηκα στην Niken GT με μεγάλη περιέργεια γιατί από την εμφάνιση και μόνο μου ταίριαζε πολύ. Θα μου πείτε γιατί? Είναι απλό! Διαστημική εμφάνιση αυτή, εξωγήινος νιώθω εγώ, μια χαρά ταιριάζουμε. Αν μου έλεγες τώρα ότι θα μου άρεσε τόσο, θα σου έλεγα ούτε καν … χαχαχα.

Μιλάμε λοιπόν, για μια εντελώς διαφορετική μοτοσικλέτα από ό,τι έχουμε οδηγήσει, με ένα μπροστινό σύστημα με δύο τροχούς, οι οποίοι είναι μόνιμα βιδωμένοι σε κάθε είδους άσφαλτο. Για να σου φύγει το μπροστινό μέρος, πρέπει πραγματικά να έχεις παρά πολλά χιλιόμετρα που, και πάλι, αν έχεις εμπειρία, διορθώνει με τον πιο εύκολο τρόπο. Αρκεί να μην πατήσεις οριακά τα φρένα. Σε φυσιολογικές συνθήκες είναι μάλλον απίθανο να βρεις μοτοσικλέτα να στρίβει με τόση ασφάλεια.
Ο κινητήρας τώρα είναι ο τρικύλινδρος MT 09, ο οποίος όμως έχει φορτωθεί 260 κιλά και όπως είναι φυσικό, δεν έχει εκείνο το τρελό ξέσπασμα το οποίο πιστεύω πως στην Niken δεν χρειάζεται. Το ίδιο και η τελική των 200+ χιλιομέτρων η οποία δεν είναι η διασκέδαση της λόγω του ότι έχει μία αντίσταση μεγαλύτερη από τις άλλες μοτοσικλέτες και το μόνο που καταφέρνεις είναι να ανεβάζεις αρκετά την κατανάλωση η οποία με 150-160 χιλιόμετρα είναι γύρω στα 6,5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα που θεωρείται πολύ καλή για μια μοτοσικλέτα με τέτοιο βάρος και τέτοια αντίσταση στον αέρα.

Στην πράξη τώρα, ο εξοπλισμός της από ηλεκτρονικά είναι τόσος όσος χρειάζεται. Τίποτα περιττό, τα απολύτως απαραίτητα. Εμφανισιακά είπαμε, Star Trek. Σίγουρα θα σε μάθει όλη η πόλη με το μικρό σου όνομα. Όρεξη να έχεις να απαντάς στον δρόμο σε όσα σε ρωτάνε. Η θέση οδήγησης, είναι αρκετά βολική και για τον συνεπιβάτη. Το φερινγκ καλύπτει όσο πρέπει, αν και θα ήθελα να μπορώ να το ρυθμίσω ανάλογα με την οδήγηση.

Οδηγικά πιστέψτε με, εξάντλησα τα όρια της. Και αν τα λάστιχά της ήταν καλύτερα, πιστεύω θα έκανα τρέλες. Το μπροστινό μέρος όντως είναι βιδωμένο κάτω, τόσο που μόνο από πίσω καταλαβαίνεις ότι είσαι οριακά επειδή αρχίζει να γλιστράει σταδιακά. Εννοείται πως στη μία ρόδα δεν είναι και τόσο απλά τα πράγματα αν σκεφτείς πως δεν βλέπεις τίποτα μπροστά σου όσο και να προσπαθήσεις. Είναι όμως εντυπωσιακό να βλέπεις αυτό το κτήνος όρθιο.

Ο κινητήρας είναι πολύ φιλικός και επιταχύνεις πολύ εύκολα. Απλώς μετά τα 160-170 χιλιόμετρα, αντιλαμβάνεσαι πως η αεροδυναμική αντίσταση κάνει ό,τι μπορεί για να σου χαλάσει τη διάθεση. Αν βέβαια σκύψεις λίγο παραπάνω πηγαίνεις μια χαρά με 200 αλλά δε νομίζω πως είναι αυτό που θέλεις να κάνεις με τη Niken. Εγώ ταξίδεψα με 130 έως 170 και πραγματικά την ερωτεύτηκα. Ο τρόπος που στρίβει με πολλά χιλιόμετρα είναι μοναδικός και συνάμα διασκεδαστικός.

Τα φρένα είναι οριακά για τα κιλά της. Πιστεύω αν τα πίεζα για πολλή ώρα ίσως να μη μου έφταναν. Το κιβώτιο πολύ καλό και μαζί με το shifter στον συμπλέκτη κάνει διασκεδαστικές τις αλλαγές με τέρμα γκάζι. Στον εξοπλισμό, υπάρχει και μία μικρή επέμβαση στις στροφές του κινητήρα. Όταν δηλαδή αφήνεις ελαφρώς τον συμπλέκτη, ανεβάζει λίγο τις στροφές από μόνο του για αποφύγει το σβήσιμο κατά την εκκίνηση. Πολύ πρακτικό. Αυτό που μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση είναι πως η αίσθησή της γενικά είναι πολύ «ανάλαφρη» παρά τον όγκο και τα 260 κιλά της. Τώρα αν περιμένετε να περνάτε ανάμεσα από τα αυτοκίνητα σαν να έχετε παπί χλωμό το βλέπω. Κινείται όμως ικανοποιητικά όπως για παράδειγμα ένα φαρδύ megascooter. Εγώ τη συνήθισα πολύ γρήγορα και κινήθηκα πολύ γρήγορα όσες φορές χρειάστηκε. Τώρα γενικά χαρτογραφήσεις, θερμαινόμενα γκριπ, κεντρικό σταντ, χειρολαβές συνεπιβάτη δεν τα σχολιάζω γιατί έλειπαν στο πρώτο μοντέλο και η Yamaha φρόντισε να τα προσθέσει στο νέο Niken GT.
Και νομίζω καλώς έπραξε. Μαζί με τις πλαϊνές βαλίτσες επιβάρυνε 1000 ευρώ τη λιανική τιμή, αλλά πιστεύω ήταν πολύ χρήσιμα.

Καταλήγοντας, θα έλεγα πως το επαναστατικό τρίκυκλο της Yamaha, είναι μοναδικό στην αγορά, έχει το δικό του χαρακτήρα και φυσικά αλλάζει πολύ όλα όσα ξέραμε για τις μοτοσικλέτες σπορ τουρισμού. Δημιουργεί μια καινούργια κατηγορία μοτοσικλετών και αναβατών, οι οποίοι σίγουρα θα εκτιμήσουν τα πλεονεκτήματα του τρίτου τροχού. Εγώ όχι μόνο τα εκτίμησα, τα ερωτεύτηκα. Θέλω στροφέςςςςςςςςς !!!

Τα 16.900 ευρώ που κοστίζει πιστεύω πως είναι αυτά ακριβώς που αξίζει. Ευχαριστούμε την Yamaha Ματάκος για την παραχώρηση της μοτοσικλέτας του τεστ.

Share.

Πες μας τη γνώμη σου!