SPECIAL OXHMATA: Yamaha Banshee 350 by tat2

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Εκείνο το φθινοπωρινό σαββατοκύριακο που πήγαμε με τον Σάκη στην Κέρκυρα τα είχε όλα. Πρώτα αγοράσαμε το Banshee, το Βράδυ γίναμε λιώμα με τα κορίτσια σε ένα καταπληκτικό παραλιακό μπαράκι (για να γιορτάσουμε το γεγονός..) και την άλλη μέρα το πρωί το φορτώσαμε και το φέραμε στην Θεσσαλονίκη οδηγώντας μέσα στο χειρότερο χαλάζι που έχω συναντήσει ποτέ. Βλέπετε, πέντε χρόνια πριν όταν έβρισκες Banshee το τσάκωνες με κάθε τρόπο, Και ο Σάκης μόλις είχε Βρει το δικό του…

κείμενο- επιμέλεια: Τάσος’ΤΑΤ.ΤΟΟ Δωροκίδης (www.tat.2racing.gr)
οδηγεί: ΣΑΚΗΣ
foto: Χρήστος Βαλαβάνης ( motoxtreme magazine )

Το Banshee 350 της Yamaha είναι ένας «επιζών». Κι αν έπαιζε στο ομώνυμο παιχνίδι της τηλεοπτικής σειράς Θα μπορούσατε άνετα να στοιχηματίζατε επάνω του. Ακόμη και τώρα που τα δίχρονα μοτέρ απειλούνται με τεχνολογικό αφανισμό, που τα καινούργια οχήματα απ’όλες σχεδόν τις εταιρίες εμφανίζονται στον χώρο με νέες ιδέες και προτάσεις, που η ίδια η Yamaha προσπερνάει το Raptor και εμφανίζει τρίτης γενιάς ΑΤV με το καινούργιο της 400άρι… ακόμη και τώρα το Banshee 350 είναι μία πολύ σοβαρή πρόκληση. Ας ρίξουμε όμως μία ματιά τι κάνει το Banshee ακαταμάχητο και γιατί η Yamaha αποφασίζει να το παράγει έως σήμερα διατηρώντας το μάλιστα στην πρώτη <<πολεμική» της γραμμή. Οταν το Banshee κατασκευάστηκε το 1987 ήταν μία πραγματική επανάσταση. Ηταν ασυνήθιστο να βλέπεις ένα δικύλινδρο υδρόψυκτο δίχρονο κινητήρα 350 επάνω σε ένα quad (τετράτροχο). Εμφανίστηκε στριγγλίζοντας σαν το ιρλανδέζικο τέρας, το «Μπανσύ>>, απ’όπου οφείλει και το όνομά του. Χτύπησε δυνατά και γρήγορα, εύστροφο μοτέρ, έξι ταχυτήτες, χειροκίνητος συμπλέκτης, μεγάλη διαδρομή στην ανάρτηση αφήνοντας μουδιασμένα τα TRX της Honda, τα ΕΤ της Suzuki και το TECATE της πράσινης ομάδας.

Προσπέρασε με υψηλή ταχύτητα και χάθηκε σπινιάροντας και παράλληλα κλέβοντας τις καρδιές της high pertormance ΑΤν αγοράς. Αλλαξε κατά καιρούς λίγο τα ψαλίδια, διόρ-θωσε λίγο τις ρυθμίσεις των αναρτήσεων, έπαιξε λίγο με τα χρώματα αλλά κράτησε το ίδιο μοτέρ (γερή καρδιά) τα τελευταία 15 ολό-κληρα χρόνια.



 

ΜΑRKETING

Το Banshee σχεδιάστηκε κατ’αρχάς ώστε να μπορεί να δεχτεί άνετα αναβάτες πάνω από 75 κιλά. Σοβαρή πρόταση για μεγάλο αριθμό οδηγών που περνάει από τα δίτροχα οff road στα τετράτροχα και από τα 20 στα 30 και …βάλε! Ενα μοστρατζίδικο μοτέρ αφού η Yamaha το χρησιμοποίησε σε ένα άλλο πολεμικό της μοντέλο στους δύο τροχούς, το RD350LC (RZ για τους Αμερικάνους) αφήνο-ντας γραμμές φιδίσιες ακόμη στην μνήμη μας. Αποδίδει την δύναμη ψηλά, σκέτη απόλαυση
αφού το εξάρι σαζμάν κάνει τα πράγματα εύκολα και οι εξατμίσεις του «κελάίδάνε» ακόμη έως και τις 11. Εχει όμως μία απίστευτη προίκα από αξεσουάρ αφού εδώ και 15 χρόνια ένα πλήθος κατασκευαστών και βελτιωτών κέρδισαν εκατοντάδες χιλιάδες δολλάρια στην Αμερική σχεδιάζοντας εξωτικά αξεσουάρ με απίστευτη τεχνολογία για τον πολεμικό χαρα-κτήρα του Banshee. Είναι συνηθισμένο φαινόμενο να βρίσκεις βελτιώσεις 10.000 και 15.000 $ σε κινητήρες, σασιά, ανάρτηση και ψαλίδια στο όχημα αυτό. Αφού έως και σήμερα το Banshee είναι το μοναδικό τετράτροχο με δικύλινδρο, δίχρονο κινητήρα στην κατηγορία Ηigh Pertormance Quad. Αρα, όλοι δουλεύουν γι’αυτό!… Η τιμή του είναι κάτω από 6000 ευρώ κάτι που το κάνει ακόμη πιο ελκυστικό αν σκεφτεί κανείς ότι το Raptor περνάει τα 7.500 ευρώ. Και η ποσότητα που έχει πουληθεί σε κομμάτια είναι τόσο μεγάλη που ακόμη κι αν σταματήσει η ΥΑΜΑΗΑ την παραγωγή το Banshee θα επιζήσει μεταχειρισμένο με πλήρη κάλυψη ανταλλακτικών και αξεσουάρ για άλλα …δέκα χρόνια!

Η ΤΑΧΥΤΗΤΑ

Το Banshee στεγνό ζυγίζει 386 pounds (σε κιλά είναι 192) κι αυτό είναι ένα μειονέκτημα μπροστά στην καινούργια γενιά των 400-450cc Ηi performance ATV τα οποία λίγο-πολύ όλα βρίσκονται ανάμεσα στα 155 και 165 κιλά. Στα μεγάλα άλματα πρέπει να κρατήσεις το γκάζι ανοιχτό και το σώμα μπροστά για να βρεις την ισορροπία του. Η ταχύτητά του όμως είναι πάνω από 70 μίλια (σχεδόν 130 χλμ/ώρα) κι ας σχεδιάστηκε πριν 15 χρόνια.

Η ΔΥΝΑΜΗ

Το Banshee υστερεί στα χαμηλά και η ιπποδύναμή του σε ένα stock μοτέρ γυρνάει στον τροχό γύρω στους 34 ίπ-πους. Αν σκεφτεί δε κανείς ότι το Raptor με τον κτηνώδη 660 κυβικών κινητήρα του αποδίδει γύρω στα 45 με 50 hp τότε η διαφορά φαίνεται μεγάλη. Ψευδαίσθηση! Το Raptor Θα ξεκολλήσει λίγο στην αρχή και μόνο αν υπάρχει μεγάλη απόσταση θα πάρει διαφορά και στο τέλος. Στην πράξη, το Raptor για να περάσει το Banshee θα πρέπει να κοπιάσει πολύ.

ΟΔΗΓΩΝΤΑΣ

Το μεταξόνιο του Banshee είναι 43,3 ίντσες (γύρω στα 130 εκατοστά) ενώ το μετατρόχιο του 42,4 δηλαδή 108 ολόκληρα εκατοστά. Αρκετά μακρυά και φαρδιά γεωμετρία. Αυτό παρουσιάζει κάποια δυσκολία μέσα στα στενά, όταν το τερραίν είναι trial. Δίνει όμως ευστάθεια στα πολλά χιλιόμετρα και ασφάλεια στις ανοιχτές, γρήγορες στροφές επάνω από λάσπη ή άμμο.

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Η διαδρομή των μπροστινών ψαλιδιών του Banshee είναι 9,1 ίντσες (23cm) την ίδια με το Raptor νομίζω. Ενώ πίσω μιλάμε για 8,7 δηλαδή 22 εκατοστά. Η καλύτερη συμπεριφορά του είναι στα σκληρά. Στα ήσυχα κομμάτια διαβάζει αρκετά καλά τον δρόμο αλλά ο πόνος στους καρπούς είναι αυτό που εξακολουθείς να νοιώθεις το βράδυ όταν θα πέσεις για ύπνο. Το τιμόνι είναι αρκετά μαλακό, συμπεριφέρεται με αξιοπρέπεια ακόμη και όταν τα ψαλίδια βρίσκονται σε πλήρη συμπίεση. Εχει όμως την τάση να διπλώσει τον τροχό που στρίβει προς τα έξω σε πολύ αργά trial κομμάτια με πέτρες και νεροφαγώμστα. Τα μπαράκια και τα μπαλάκια του τιμονιού είναι πολύ ευαίσθητα και θέλουν οπωσδήποτε αντικατάσταση με after market ισχυρότερα.

ΠΩΣ ΤΟ’ΚΑΝΕΣ ΑΥΤΟ;

Το Banshee κάνει SEΧ. Σαν «πληθωρική πουτάνα» ότι έχει το έχει πολύ. Δύο κύλινδρο, δύο καρμπυ-ρατέρ, δύο εξατμίσεις, σε δύο χρόνους και σε στροφές …πολλές! Είναι «στημένο» για να το μεταχειριστείς σκληρά. Δεν παίρνει χαμπάρι ούτε από βουνά, ούτε από λαγκάδια. Οτι «κάνει», το »κάνει» γρήγορα «καταπίνοντας» τα πάντα με χαρακτηριστική άνεση και υπερβολική «μόστρα». Θα σε αφήσει το βράδυ κουρασμένο. Αλλά θα το σκέφτεσαι μέχρι το επόμενο Σαββατοκύριακο αφού η φαγούρα στο χέρι σου θα είναι ασταμάτητη και τα ουρλιαχτά του θα σε κάνουν να χαμογελάς πριν να κοιμηθείς.

 

ΤΑΚΕ Α BRAKE

Οταν πηγαίνεις γρήγορα χρειάζεσαι ένα όχημα να σταματάει με ασφάλεια όταν του το ζητήσεις. Το Banshee έχει εξαιρετική συμπεριφορά σε αυτό. Με τρία δισκόφρενα (δύο μπροστά κι ένα πίσω) το φρενάρισμα γίνεται παιχνιδάκι. Σε συνδυασμό δε με τα διπλά ψαλίδια μπροστά και τις 5 Θέσεων ρυθμιζόμενες αναρτήσεις καθώς επίσης και με ρύθμιση επαναφοράς (rebound) στην πίσω ανάρ-τηση Θα καρφωθεί κυριολεκτικά στο έδαφος όταν του ζητηθεί.

ΠΑΡΕ ΚΑΙ ΜΙΑ ΑΝΑΣΑ

Το test του Banshee Θα ήταν ελλιπές αν δεν επισημαίναμε το πρόβλημα που έχει με το φίλτρο. Μπορεί να μπαινοβγαίνει με μεγάλη ευκολία -δεν λέω!- αλλά με την ίδια ευκολία επιτρέπει σκόνες,λάσπες και νερά να περνούν ανεξέλεγκτα στα καρμπυρατέρ και στον κινητήρα. Είναι τις περισ-σότερες φορές η μοναδική αιτία της καταστρο-φής του κινητήρα, κάτι που πολλές φορές έχει επισημανθεί από τα περιοδικά στην Αμερική αλλά που ποτέ δεν διορθώθηκε από την ΥΑΜΑΗΑ. Επαγγελματική αδιαφορία; Ισως. «Συμφωνία κυ-ρίων»» με τους βελτιωτές; Πιθανώς! Ετσι κι αλλιώς όταν σπάσει ένα Banshee δεν είναι το τέλος αλλά η αρχή μίας άλλης εποχής…

YES, it’s fast. ΝΟ, you CAN’T ride it.

Ο Σάκης ήταν η αιτία που γνωρίσαμε τον AIIen Knowles (ctracing.com), βελτιωτικό οίκο που εδρεύει στην Καλιφόρνια της Αμερικής. Είχε δει ένα test με εξατμίσεις για Banshee δέκα διαφορετικών οίκων και είχε τρελλαθεί.

»Τάσο, τις Θέλω, πάρε τηλέφωνο. Αυτές του CT. Και καρμπυρατέρια, γρήγορa …σήμερα. .ΤΩΡΑΑΑ!»
»Στάσου ρε Σα. Πως να συωενοηθούμε με τον άνθρωπο; Γρι δεν σκαμπάζω από αγγλικά. Τι να του πω;»
»Δεν με νοιάζει τι Θα του πεις, κανόνισε μόνο να τις στείλει…
» Αμ δε… μετά από 12 μέρες προσπάθεια και καθημερινή εικοσάλεπτη αναμονή στο τηλέφωνο (!) επιτέλους τον βρήκα.
«Allen, μι Τάσος, στείλε εξατμίσεις για Banshee, Θέλω πάει γρήγορα …στείλε και big καρβ… Αστα να πάνε μεγάλε, ρεζίλι γίναμε. Τρεις μέρες πρέπει να γέλαγε ο άνθρωπος. Κατ’αρχάς μ’έκλεισε το τηλέφωνο.
Μετά από εντατικά μαθήματα αγγλικής άνευ διδασκάλου και το λεξικό στο χέρι ξαναπήρα. Αυτή την φορά συνενοήθηκα.
«Θα σου στείλω ένα σετ CT pipes και CT silensiers και ένα dyno kit βελόνες και ζιγκλέρια.Καρμπυρατέρ δεν χρειάζεσαι, πάρε φίλτρο PRO-FLO που είναι καλό, πέτα το δικό σου είναι σκουπίδι»» με συμβούλεψε ο Allen Knowles,
«βάλτο επάνω, άνοιξε το γκάζι και πάρε ξανά τηλέφωνο. Ετσι ξεκινάς, με αυτή τη σειρά».
Το γκάζι είναι εθισμός. Και πιστέψτε με, τα πράγματα του CT είχανε πολύ γκάζι! Από την ημέρα εκείνη και μετά τηλεφώνησα πολλές φορές στον απίστευτο αυτόν άνθρωπο, περίμενα ώρες ολόκληρες το τηλέφωνο υπομονετικά την σειρά μου (βλέπετε το τηλέφωνό του γίνεται της τρελλής) αλλά κάθε φορά που τον έβρισκα με αποζημίωνε με πληροφο-ίες, συμβουλές και γνώσεις που Θα έκαναν τους περισσότερους μηχανικούς να χλωμιάσουν. Και γκάζι, πολύ γκάζι! Μετά το σοκ από τις εξατμιίσεις, στείλαμε τα κύλινδρα για porting, γύρισαν με 20 άλογα παραπάνω, ιπποδρομίου όχι τίποτα ψοφίμια. Ηρθε κεφαλή Ρ0 DESIGN για περισσότερη ψύξη και πίεση, ήρθαν κι άλλα ζιγκλέρια με τρύπες σαν μπουριά και η καρδιά του Σάκη χτυπούσε σαν τρελλή. -«Τάσο, πρέπει να κάνουμε κάτι να σταματήσουμε ς σούζες» ήταν το καινούργιο παράπονό του. «Δεν ε πειράζει που σουζέρνει με όλες τις ταχύτητες, αυτό το αντέχω. Αυτό που με πειράζει είναι ότι ταυυτοχρονα μπαντέρνει προς όλες τις κατευθύνσεις α;νεξέλεγκτα. Τότε, τρομάζω λίγο! Μήπως να χαμηλώσουμε λίγο την δύναμη;». Βρε δεν πάμε να βαρέσουμε το κεφάλι μας σε κανενα τοίχο μπας και συνέλθουμε; Ακου να χαμηλώσουμε την δύναμη… ΣΑ!, συγκεντρώσου. Δεν ρωτάμε καλύτερα για καμμιά ανάρτηση;».

TO MUCH POWER

«Η δύναμη είναι πάρα πολύ για την stock ανάρτηση και τα stock ψαλίδια, μου εξήγησε υπομονετικά ο Allen Knowles. «Ομως σημασία δεν έχει πάση δύναμη έχεις αλλά πόση αφήνεις στο έδαφος, ότι βρίσκεται στον αέρα είναι άχρηστο». Για να λύσεις το πρόβλημά σου πρέπει να φαρδύνεις δύο ίντσες από κάθε πλευρά εμπρός και πίσω (plus 2” δηλαδή +2). Μετά πρέπει να βάλεις μία ανάρτηση LOW PROFILE σεταρισμένη για ψαλίδια +2 (plus two) δηλ. μία ανάρτηση με μεγαλύτερο στατικό sag για να κρατήσεις τα «μούτρα» από το Banshee πιο χαμηλά μειώνοντας την απόσταση από το έδαφος (ground clearance) με γρήγορη βύθιση στην αρχή και αργή επαναφορά, Χωρίς να χάσεις συνολική διαδρομή ώστε να έχεις καλύτερη πρόσφυση με το έδαφος ακόμη και όταν ανοίγεις το γκάζι για να επιταχύνεις και ο τροχός εμπρός πέσει σε λακούβα. Η ανάρτηση αυτή πρέπει να έχει 2 ελατήρια, ένα μαλακό μικρό για να φροντίζει την γρήγορη βύθιση στην αρχή και ένα δεύτερο σκληρό που Θα λειτουργεί μετά το πρώτο και δεν Θα επιτρέπει στο βάκτρο να τερματίσει. Πρέπει να είναι λαδιού/αζώτου και να έχει extra φιάλη με ρυθμιστή πιέσεως. Σου προτείνω να χρησιμοποιήσεις τις αναρτήσεις της εταιρίας T.C.S. (Τοtαί Control Suspensίon). Τα χρήματα ήταν πολλά. 850 δολάρια αγορά από εκεί. Αλλά έπρεπε να γίνει. Τότε βέβαια δεν είχαμε ιδέα τι ακριβώς είναι οι αναρτήσεις TCS και ο Σάκης το σκέφθηκε πολύ. Στο τέλος όμως τις παρήγγειλε και αποφασίσαμε να εξοικονομίσουμε χρήματα από αλλού. Κατασκευάσαμε αποστάτες από teflon στο μηχανουργείο του Βρεπού φαρδαίνοντας τον stock άξονα (extensίons) αφήνοντας τον DURA BLUE για το μέλλον. Οσο για μπροστά καθήσαμε δύο Σαββατο-κύριακα και κατασκευάσαμε φαρδύτερα ψαλίδια +2 (plus 2) από σωλήνα Φ28 Benteler πλήρως ρυθμιζόμενα με unίbαΙΙ για την caster στα επάνω ψαλίδια και βιδωτά μπαλάκια με πάσο Μ 16 για την camber (φωτό) και αφού τα τελειώσαμε τα φωτογράφισαμε και τα στείλαμε με e mαίΙ στην Αμερική με πλήρης διαστάσεις. Ταυτόχρονα στείλαμε τα χαρακτηριστικά του οδηγού (ύψος, βάρος και ηλικία) και εξηγήσαμε για τι έδαφος Θα τις χρησιμοποιούσαμε. Ηταν η πρώτη φορά που «ψωνίζαμε» ανάρτηση με αυτόν τον τρόπο και η περιέργειά μας ήταν μεγάλη.

ΤΟ ΜΑΓΙΚΟ ΧΑΛΙ

Οποιαδήποτε προσπάθεια να σας εξηγήσω τι συνέβη μετά από αυτό νομίζω ότι Θα αποτύχει γιατί το συναίσθημα των αναρτήσεων της ΤCS δεν περιγράφεται. Σαν τον χαλκά στην μύτη του τάυρου οι αναρτήσεις TCS δαμάσανε το Banshee. οι λακούβες απλά εξαφανίσθηκαν, τα μονοπάτια ασφαλτροστρώθηκαν και οι στροφές απέκτησαν ράγες, οι σούζες έγιναν διασκέδαση και μόνο κατ’επιλογή. Και το χαμόγελο του Σάκη κόντεψε να περάσει τ’αυτιά του. Το πακέτο το συμπλήρωσε ένα σετ λάστιχα HOLESHOT 22-7Χ10 μπροστά με stock ζάντες και 22-11Χ10 πίσω με ζάντες Douglas. Αυτό άλλαξε την μετάδοση από 14-39 σε 13-44 αλλά τα 22άρια ήταν απαραίτητα για χρήση enduro κι ας είναι βαριά… Τα ΗΟΙΕ3ΗΟΤ είναι τα καλύτερα λάστιχα που έχουμε δοκιμάσει ποτέ. θέλουν όμως χέρια! Τα γραφικά είναι της Factory Effex και είναι κοστούμι με την σέλα. Το Τέρας του Σάκη δεν είναι όχημα της αυλής. Είναι βουνίσιο πράγμα. Δυνατό. Δουλεύει άψογα δύο χρόνια τώρα, χειμώνα-καλοκαίρι χωρίς ζημιές. Ανεβοκατεβαίνει 1000 μέτρα χωρίς ιδιαίτερες ρυθμίσεις κι έχει χαρακτήρα σοβαρό. θέλει σεβασμό γιατί αν δεν προσέξεις …σκοτώνει! Είναι ένα CT’s SUPER BANSHEE.

Η Σ ΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ SUPER SAKIS

Χ-TREME: Σάκη, παλιός γουρουνάς, ε;
ΣΑΚΗΣ: Ξέρω γω, εδώ και δώδεκα χρόνια…
Χ-TREME: Πριν από τα γουρούνια;

ΣΑΚΗΣ: Λόγω δουλειάς (νά’ναι καλά ο Πρόδρομος) καβαλούσα τουλάχιστον 50 διαφορετικά μηχανάκια τον μήνα. Αλλά όλα αυτά σβήσανε μετά την πρώτη μου επαφή με ένα τρίροδο Kawasakί.
X-TREME: Για το Banshee Θέλουμε να μας πεις…
ΣΑΚΗΣ: Το πήρα με κλειστά μάτια!
Χ-TREME: Καλά, το πήρες τι τό’κανες; Μας έσκασες…
ΣΑΚΗΣ Μετά από την πρώτη βόλτα που έκανα στο βουνό είπα: Καλό το Banshee αλλά θέλει κάτι ακόμη. Πρώτα απ’όλα έπρεπε να φαρδύνει.
Χ-TREME: Από άξονα;
ΣΑΚΗΣ: Από άξονα είναι το βέβαιο αλλά έπρεπε να προχωρήσουμε και στα ψαλίδια.
Χ-TREME: Πρόβλημα με την ευστάθεια;
ΣΑΚΗΣ: Ναι, βέβαια, υπήρχε πρόβλημα. Κουνούσε στα πολλά χιλιόμετρα αλλά εκτός από αυτό έπρεπε να βελτιωθεί και η είσοδος στην στροφή.
X-TREME: Είδες διαφορά;
ΣΑΚΗΣ: Μετά από 10 πόντους που προσθέσαμε στο μετστρόχιο το μηχανάκι άλλαξε ριζικά συμπεριφορά. Και φυσικά όλα αυτά τα αποτελέσματα ήρθανε μετά από πάρα πολλές δοκιμές που κάναμε για να σετάρουμε την κάμπερ και την κάστερ στα ρυθμιζόμενα ψαλίδια που κατασκευάσαμε με τον φίλο μου τον Τάσο.
X-TREME: Εδώ τελειώνει η ιστορία;
ΣΑΚΗΣ: Οχι, τελειώνει το μοτέρ! Tο στημένο σασί σε έκανε να πιστεύεις ότι το Βαnshee έγινε 200 κυβικά.
Επρεπε λοιπόν να αποκτήσω παραπάνω δύναμη.
Χ-TREME: Και πως έγινε αυτό ρε Σάκη;
ΣΑΚΗΣ: Για να πάρουμε τα πράγματα με την σειρά ξεκινήσαμε και ψάχναμε σε όλα τα περιοδικά της Αμερικής. Ξανασπουδάσαμε Αγγλικά. Μέσα από ένα test ενός περιοδικού για ΑΤΥ (3&4 Wheels Αctiοn) είδαμε συγκρίσεις από τους 10 καλύτερους οίκους στον χώρο των εξατμίσεων. Αμέσως ξεχώρισα του CT racίng και του Toomey Pίpes. Η επιλογή του CT έγινε κατοπιν μελέτης του διαγράμματος ροπής που έδειχνε να δουλεύουν καλύτερα στα χαμηλά.
Χ-TREME: Στην πράξη τι έγινε;
ΣΑΚΗΣ: Οταν τις τοποθετήσαμε στο Banshee μαζί με φίλτρο αέρας και Dγnο jet kίt ο κινητήρας ζωντάνεψε πραγματικά. Μετά την πρώτη βόλτα στο βουνό νόμισα ότι θα σκοτωθώ μάλλον Θέλω καλής ποιότητας λάστιχα.
Χ-TREME: Τι σημαίνει «καλής ποιότητας λάστιχα»;
ΣΑΚΗΣ: Σίγουρα όχι λάστιχα «βαρδαρίσια» για την επιλογή των ελαστικών χρειάστηκε και η συμβουλή του CT για να φορέσουμε τα HOLESHOT τα οποία αποδείχθηκαν καραμπινάτα. Το μηχανάκι όμως υστερούσε πλέον σε αναρτήσεις.
X-ΤRΕΜΕ: Δεν κρατούσανε;
ΣΑΚΗΣ: Οχι μόνο δεν κρατούσανε αλλά σου δινόταν η αίσθηση ότι το σασί χόρευε κάθε φορά που άνοιγες το γκάζι.
Χ-TREME: Τις έφτιαξες;
ΣΑΚΗΣ: Δεν υπάρχει περίπτωση να βελτιωθούν οι ίδιες ώστε να συγκρατήσουν την δύναμη από το μοτέρ. θέλαν αλλαγή ο-πω-σδή-πο-τε. Πάλι η γνώμη του βελτιωτικού μας οίκου ήταν καθοριστική για την επιλογή της πραγματικά εκπληκτικής ανάρτησης T.C.S.
X-TREME: Τι ιδιαίτερο έχει αυτή η ανάρτηση;
ΣΑΚΗΣ: Πρώτα απ’όλα σταμάτησαν οι ανεξέλεγκτες σούζες, επίσης μπορούσες πλέον να χαράζεις την πορεία που εσύ ήθελες και όχι αυτή που σου επέβαλε το μοτέρ. Το πια σημαντικό απ’όλα ήταν ότι στο βουνό το χώμα γινόταν άσφαλτος. Περνούσε τα πά-ντα «χωρίς Χέρια».
Χ-TREME: Μέχρις στιγμής οι επιλογές ήταν πολύ καλές. Ετσι τελείωσε η βελτίωση;
ΣΑΚΗΣ: Οχι βέβαια… Ως εδώ οι κινήσεις ήταν αναγκαίες γιατί το ένα έφερνε το άλλο. Το πάρτυ αρχίζει τώρα!
Χ-TREME: Το πάρτυ ,πιο πάρτυ;
ΣΑΚΗΣ: Από την στιγμή που κατάλαβα άτι τα χέρια μου πλέον μπορούν να συγκρατήσουν την επιπλέον δύναμη ζήτησα κι άλλο γκάζι. Και φυσικά ο CT είχε πολύ απ’αυτό! Κύλινδρο πήγαν και γύρισαν στην Αμερική για portίng τα οποία συνοδεύτηκαν με μία καινούργια διαιρούμενη κεφαλή της ΡRΟ DESIGN.
X-TREME: Η διαφορά είναι τόσο μεγάλη που νομίζεις ότι καβαλάς ένα 500άρι δίχρονο στο οποίο ποτέ δεν ξέρεις αν έχεις πρώτη ή πέμπτη στο κιβώτιο! Και δεν νοιώθεις πλέον τα 186 κιλα του Banshee. Το παιχνίδι πλέον είναι ατελείωτο σπινιάροντας σε όλες τις στρο-φές με οποιαδήποτε ταχύτητα με τους μπροστινούς τροχούς στο έδαφος ή στον αέρα. Χ-ΤRΕΜΕ: γουστάρεις να πεις κάτι άλλο γιατί εμάς μας …κάλυψες.
ΣΑΚΗΣ: Παιδιά, Θερμή παράκληση: Βρείτε μου φρένα!

YAMAHA BANSHEE 350

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Τύπος κινητήρα: Δικύλινδρος, υγρόψυκτος χρονος με βαλβίδες ρηντ, κυβισμός: 347εε ΔιάμετροςΧΔιαδρομή:64Χ54, φίλτρο καρμπ τέρ: ΤWΙΝ AIR ΕΝΜ FILTER καρμπυρατέρ: 26mm δίδυμα Μίkυnί με dyηοjet Εξατμίσεις: CT pίpes & sίlencίers, εκκίνηση: μανιβέλα, μετάδοση: 6 ταχύτητες χειροκίνητος συμπλέκτης χωρίς όπισθεν. τελική μετάδοση: αλυσίδα, αυτονομία 3,2 γαλονια, μεταξόνιο 50,4 ίντσες Διαστάσεις: Μετατρόχειο – ολικό μήκος – ύψος: 47,5 Π3/43,3″ Υψος σέλας: 31,5″, απόσταση από το έ& 4,3+/-1″ Βάρος στεγνό: 386 λίμπρες Γεωμετρία: Μπροστά ψαλίδια: Διπλά +2 (κατασκευη ΤΑΤ.ΤΟΟ) Πίσω ψαλίδια: Μονό (διαδρομή: 8,7″) Αναρτήσεις: T.C.S. (Τοtαl Control sυsρension, Αξωνας πίσω: stock με αποστάτες +2 κστασκευη ΒΡΕΤΤΟΣ Λάστιχα: Εμπρός ΗΟΙΕ$ΗΟΤ 22-7-10 Πίσω: ΗΟLΕSΗΟΤ 22-11-10 Φρένα: Εμπρός διπλά υδραυλικά (δίσκοι) Πίσω: Μονός υδραυλικός δίσκος Γραφικά: FACTORY EFFEX Προστατευτικά ποδιών: CRAYD0N
ΚΟΣΤΟΛΟΓΙΟ:
Α’ ΣΤΑΔΙΟ: Εξάτμιση+φίλτρο+jet kit: γύρω στα 800$ Αναρτήσεις: 850$
Β’ ΣΤΑΔΙΟ: ΡΟRΤΙΝG+ΚΕΦΑΛΗ: 900$ Ζαντολάστιχα εμπρός-πίσω: 6501 Ψαλίδια: Μία εργάσιμη εβδομάδΑ Προστατευτικά ποδιών: 195$ Τακάκια και σωληνάκια υψηλησ πίεσης: κάτω από 350$ Αvance timίng: 100$ (ακριβώς!)

Share.

Πες μας τη γνώμη σου!