Γνωριμία με τη Vespa Elettrica

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

H πρώτη ηλεκτρική Vespa της ιστορίας πάτησε τους τροχούς της στην Θεσσαλονίκη σταλμένη απ’ευθείας από την Ιταλία στους dealers όπου και θα παρουσιαστεί στη συνέχεια. Εμείς δεν θα μπορούσαμε να λείψουμε από την υποδοχή της…

Το team του Γιάννη Κρασσά (θα ακολουθήσουν ανάλογες παρουσιάσεις από τα καταστήματα Piaggio ΑΔΑΜΟΥ και Piaggio ΚΑΛΕΜΗΣ) είχε ετοιμάσει μία ολόκληρη γιορτή προς τιμή της Vespa Elettrica. Εμείς της επιφυλλάξαμε γνωριμία με την Ανω Πόλη της Θεσσαλονίκης για να την φωτογραφήσουμε στα στενά της αλλά και να δοκιμάσουμε τις ικανότητές της στις ανηφόρες και τα στενά, πετρόκτιστα καλντερίμια, το απαιτητικότερο τερραίν που σκεφτήκαμε να την οδηγήσουμε στον περιορισμένο χρόνο που την είχαμε στη διάθεσή μας.

Ομορφο design βασισμένο στην Primavera. Mε βάση το μεταλλικό γκρι θα προσφέρεται σε 6 διαφορετικά χρώματα σε λεπτομέρειες όπως εδώ στο μπλε ελεκτρικ

75 χρόνια μετά την πρώτη Vespa ήρθε η ώρα για το μεγάλο βήμα, την μετάβαση στον ηλεκτρισμό! Πρακτικά, μιλάμε για την οικονομικότερη vespa όλων των εποχών αφού το κόστος κίνησης ανά χιλιόμετρο είναι 1 cent ή 1 euro ανά 100 χλμ. Αυτός είναι και ο λόγος που τα ηλεκτρικά οχήματα θα μπουν σύντομα σε πρώτο πλάνο. Η πρώτη οπτική εντύπωση είναι θετικότατη αφού τίποτα δεν φωνάζει την ιδιότητά της και κάποιος εύκολα θα την περνούσε για Primavera σε νέο χρωματισμό αν εξαιρέσεις τα τεράστια αυτοκόλλητα της παρουσιασης. Από πλευράς επιδόσεων είναι ανάλογη με αυτή των βενζινοκίνητων Vespa Primavera 50cc με τη διαφορά ότι η ροπή του ηλεκτροκινητήρα είναι διαθέσιμη από τις πρώτες κιόλας στροφές, Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μην κολλήσει πουθενά, όλες τις ανηφόρες στο Επταπύργιο η Vespa Elettrica τις κατάφερε άνετα και αποτελεσματικά μέσα από ένα ηχητικό φόντο ολίγων ντεσιμπέλ. Η κλασσική ατάκα «ήσυχη, πολιτισμένη λειτουργία» αποκτάει εδώ το πραγματικό της νόημα!

Το συγκεκριμένο κράνος από τον κατάλογο των extra αξεσουάρ εκτοξεύει την διαδραστικότητα με τη Vespa Elettrica

Ο 48V ηλεκτροκινητήρας που βρίσκεται στον πίσω τροχό αποδίδει 4kW (δηλαδή 5.36bhp) και έχει  ροπή 200nm/20.40kgm.  Η Elettrica ζυγίζει 102  κιλά (Primavera 50 στα 112 ( χωρίς καύσιμο) κιλά). Φρενάρει μ’ έναν υδραυλικά ελεγχόμενο δίσκο 200mm μπροστά και μ’ ένα ταμπούρο 140mm στην πίσω ζάντα των 11 ιντσών που μικρυνε για να αυξηθει ο χώρος κάτω από τη σέλα. Η μπαταρία iόντων-λιθίου των 86Ah είναι τοποθετημένη μπροστά από τον πίσω τροχό μέσα στο ολόιδιο πλαίσιο της Primavera και κατασκευάζεται από την ίδια την Piaggio χρησιμοποιώντας στοιχεία της κορεάτικης LG. Mε 1000 κύκλους επαναφορτίσεων θα δυανύσει 50.000 έως και 70.000 χλμ χωρίς αλλαγή στα χαρακτηριστικά της, σύμφωνα με την Piaggio. Πρακτικά, μία δεκαετία χρήσης. Με μέγιστη αυτονομία τα 100 χλμ δεν έχεις ακριβώς άγχος για το αν θα ξεμείνεις μέσα στην πόλη από …ρεύμα. Η επαναφόρτιση από άδεια σε 100% διαρκεί 4 ώρες.

Στις κατηφόρες η Elettrica ανακτά πολλή από την χαμένη της ενέργεια. Η μέγιστη αυτονομια της φτάνει τα 100 χλμ

Η συνδεσιμότητα της Vespa Elettrica με τα κινητά τηλέφωνα είναι γεγονός, με την προυπόθεση πως έχεις αγοράσει το ειδικό κράνος που φοράει η Ελενα στις φωτογραφίες με τα ενσωματωμένα ακουστικά και μικρόφωνο και με bluetooth επικοινωνία. Ολα γίνονται μέσω του mode joystick στους δεξιούς διακόπτες που απογειώνει την αμφίδρομη επικοινωνία με το όχημα δίνοντας σου πληροφορίες όπως πόσους κυκλους φόρτισης έχει η μπαταρία, κλήση και αποδοχή, μουσική, στατιστικάτων τελευταίων 30 διαδρομών κλπ.

Εκτός από τα δυο riding modes (power / eco) διαθέτει και όπισθεν! Από τα πρώτα πράγματα που εντυπωσιαζεσαι είναι η απόλυτη έλλειψη θορύβων από τον ηλεκτροκινητήρα ή την μετάδοσή του. Το γνωστό σφύριγμα απουσιάζει εδώ και θα λέγαμε ότι το μόνο που ακούγεται είναι η επαφή των ελαστικών με τοην άσφαλτο! Τα φρένα είναι υπεραρκετά για τις επιδόσεις της Elettrica και η απουσία ABS δικαιολογείται καθώς εξομοιώνεται με τα 50cc στα οποία δεν ειναι νομοθετημένη η χρήση του. Στο φρενάρισμα κερδίζεις και ενέργεια για την μπαταρία. Κι εμείς κερδίσαμε πολλή ενέργεια κατηφορίζοντας από το Επταπύργιο έκπληκτοι από την πολύ καλή λειτουργία των αναρτήσεων στα καλντερίμια.

Σχεδόν απόλυτα αθόρυβη με πολύ καλές αναρτήσεις και συμπεριφορά.

Η σέλα μπορεί να δείχνει έτοιμη να φιλοξενήσει δεύτερο άτομο αλλά αυτό θα επηρεάσει τις επιδόσεις και την αυτονομία, κάτι που θα δοκιμάσουμε στην επόμενη επαφή μαζι της, τις επόμενες μέρες. Η επαναφόρτιση να πούμε ότι είναι δυνατή μέσω καλωδίου με αντάπτορα που βρίσκεται κάτω από την σέλα χρησιμοποιώντας οποιαδήποτε κοινή πρίζα των 220V. Οι μπαταρίες δεν αφαιρούνται. Οσο για την τιμή της είναι ίδια με την Ιταλία, στα 6.390€, όσο κοστίζει και η ακριβότερη των Vespa, η GTS300. Η επιλογή, δική σας.

Σχεδόν 20 χρόνια μετά την πρώτη αυτόματη Vespa (ΕΤ2/ΕΤ4) έρχεται η πρώτη ηλεκτρική ενώ ετοιμάζεται και η έκδοση Χ όπου ο ηλεκτρικινητήρας θα συνυπάρχει με ένα διβάλβιδο αερόψυκτο 100cc που σε συνεργασία θα ανεβάζουν την αυτονομια της στα 200 χλμ

 

Share.

Πες μας τη γνώμη σου!