Top 10 σημαντικά νέα μοντέλα μοτό 2020 από την EICMA

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

H παγκόσμια καρδιά της μοτοσυκλέτας χτύπησε για μία ακόμη χρονιά στο Μιλάνο, στις αρχές Νοέμβρη. Σ’αυτό το άρθρο διαλέξαμε τα 10 μοντέλα που κατά τη γνώμη μας ήταν τα πιο σημαντικά, το καθένα για το δικό του λόγο τον οποίο και εξηγούμε στην ανάλυση. Αν αναρωτιέστε γιατί λείπουν από αυτή τη λίστα κάποιες πολυαναμενόμενες μοτοσυκλέτες όπως η νέα Africa Twin 1100, η ανανεωμένη Tracer 700 ή η V-Strom 1050 είναι γιατί βρίσκονται σε άλλη μας σχετική λίστα (διαβάστε εδώ). 

Νο 1: Ducati Streetfighter V4

Θα μπορούσε ένα streetfighter να είναι η πιο ενδιαφέρουσα μοτοσυκλέτα του 2020; Ναι, αν αυτή προέρχεται αυτούσια από την κορυφαία superport του πλανήτη, αυτή τη στιγμή! Iδού η Ducati Streetfighter V4…

Με κέντρο τον περίφημο V4 της και με τη προσθήκη ενός φαρδιού και ψηλού τιμονιού η Ducati παρουσίασε την ομορφότερη μοτοσυκλέτα του 2020, σύμφωνα με το ιταλικό Motociclismo που συνέλεξε τις γνώμες 14.000 επισκεπτών της φετινής EICMA που συνολικά επικέφτηκαν 800.000, σύμφωνα με την διοργανώτρια εταιρία. Είναι λοιπόν μάλλον αναμενόμενο που μία ιταλική μοτοσυκλέτα είναι τη κορυφή των πιο διάσημων μοτοκαλλιστείων, άλλωστε αυτό συμβαίνει μόνιμα όσο καιρό παρακολουθούμε την έκθεση του Μιλάνο, κοντά δύο δεκαετίες τώρα.

Τα αεροδυναμικά φτερά (που εξελίχθηκαν στα motoGP) κάνουν την εμφάνισή τους κι εδώ, για πρώτη φορά ε μία γυμνή μοτοσυκλέτα με επιδόσεις όμως κορυφαίας suprsport! Ο κινητήρας είναι ο ίδιος της V4 Desmosedici Stradale των 1.103cc, με αλλαγές φυσικά. Αποδίδει 208 ίππους στις 12.750 στροφές, ενώ η μέγιστη ροπή φτάνει τα 12,5kgm/11.500. Η τελική μετάδοση είναι κοντύτερη απ’ ό,τι στο Panigale ενώ η απόδοση ανεβαίνει άλλους 12 hp με την race εξάτμιση της Akrapovic από την λίστα των Ducati Performance εξαρτημάτων. H αντίθετη περιστροφή του στροφάλου για μείωση του γυροσκοπικού φαινομένου με τα αντίβαρα να έχουν διαφορά 70°, ο λόγος συμπίεσης 14:1 και τα αλουμινένια έμβολα με τα τρία ελατήρια είναι ήδη γνωστά χαρακτηριστικά από την Panigale. To πλαίσιο βάρους μόλις 4 κιλών είναι της φιλοσοφίας της προηγούμενης γενιάς της Demosedici από τα MotoGP. H …ακόμη πιο ακριβή έκδοση, η S  έχει τις ημι-ενεργητικές αναρτήσεις της Öhlins Smart EC 2.0, με το πιρούνι NIX-30 και το TTX36 αμορτισέρ πίσω.

No 2: Aprilia RS660

H ιταλική εταιρία που έγινε γνωστή αρχικά από τις αγωνιστικές της επιτυχίες στα μικρά κυβικά και τώρα συνεχίζει με τη συμμετοχή της στη κορυφαία κατηγορία των motoGP παρουσίασε ένα δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα sτα μεσαία κυβικά. Κι αυτό είναι από μόνο του ένα μεγάλο νέο για το μέλος του Piaggio Group!

Η μοτοσυκλέτα που τον φιλοξένησε πρώτη (γιατί ήδη ακολούθησε το Tuono 660 και ακολουθούν και μοντέλα adventure κλπ.) είναι η RSS660, μία supersport μοτοσυκλέτα που αντανακλά όλη την εικόνα και την τεχνολογία της εταιρίας από το Noale. 100 ίππους και 169 κιλά είναι ένας συνδυασμός που από μόνος του δημιουργεί προσδοκίες στη μεσαία κατηγορία. Το ηλεκτρονικό πακέτο APRC έχει αποδείξει την αξία του στα κορυφαία μοντέλα της εταιρίας τα προηγούμενα χρόνια. Το ασύμμετρο ψαλίδι εδράζεται κατευθείαν πάνω στον κινητήρα όπως και το αμορτισέρ που δεν διαθέτει μοχλικό. Το αλουμινένιο πλαίσιο εμπνέει με το μέγεθος του όπως και τα φρένα της Brembo των 320mm και τους τρεις Led προβολείς με DRL.

No 3: MV Agusta Superveloce 800

Θα μπορούσε να είναι άνετα στο no1 της λίστας μας αφού κατά πολλούς η ιδιαίτερα ελκυστική Ιταλίδα φέρνει άλλο επίπεδο στο θέμα εμφάνιση κυριολεκτικά …τερματίζοντας το θέμα! Διθυραμβικά τα σχόλια και για την απόδοσή της που απο το 2018 που παρουσιάστηκε έχει βραβευτεί πολλάκις. Με τον ερχομό των euro 5 άλλαξαν αρκετά ώστε να έχουμε ‘ενα ν’εο μοντέλο να χ;αίδεύει και πάλι τα μάτια μας, όπως πριν 2 χρόνια.

 

 

 

Διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, την ακριβή  Oro με τα ελαφρά τμήματα μαγνησίου στο υβριδικό πλαίσιο και την  φτηνότερη με θέση και για συνεπιβάτη που έχει ταπεινό … αλουμινιο.

No 4: Honda CBR1000RR-R

H νέα CBR είναι σημαντική για πολλούς λόγους. Ο κινητήρας της είναι ο ισχυρότερος τετρακύλινδρος 1000 cc. στην ιστορία της Honda. Η ιπποδύναμή του φτάνει τους  217,6 ίππους (160 kW) και τα 11,3 kgm ροπής, στις 14.500 και 12.500 στροφές αντίστοιχα. Νουμερα που την τοποθετούν πολύ ψηλά στην κατηγορία που μπορεί να μην είναι η πλέον εμπορική πλέον αλλά είναι θέμα πρεστίζ για κάθε εταιρία που μάλιστα πρωταγωνιστεί στα motoGP επί σειρά ετών.

 

Στη φωτογραφία βλέπουμε την έκδοση SP που διαθετει  διαφορετικά περιφερειακά (πιρούνι Ohlins NPX με ηλεκτρονικό έλεγχο S-EC, αμορτισέρ της Ohlins  ΤΤΧ-36, επίσης ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενο, ηλεκτρονικό σταμπιλιζατέρ της Showa τεχνολογίας HESD)

No 5: Bimota Tesi H2

Μεγάλη η ιστορία της BIMOTA και με αυτή την συνεργασία προμηνύεται ένα εξισου λαμπρό μέλλον. Και δεν μιλάμε φυσικά για πωλήσεις, νούμερα κλπ. καθώς η ιταλική «βιοτεχνία» κατασκευής ονείρων με 2 τροχούς δεν ενδιαφέρθηκε ποτέ ιδιαίτερα για εμπορικές επιτυχίες κλπ. Το πρεστίζ των κατασκευών της ήταν σχεδόν πάντα στο υψηλότερο σημείο που θα μπορούσε να είναι δανειζόμενη κινητήρες από Suzuki, Ducati και Υamaha. Tώρα, δεν ήρθε απλά η σειρά της Kawasaki αλλά η τεράστια ιαπωνική εταιρία (που κατασκευάζει μέχρι και σιδηροδρόμους, εμπορικά πλοία κλπ) εξαγόρασε την BIMOTA!  Ποιός καλύτερος τρόπος να το επικοινωνήσει από την παρουσίαση σαν πρώτο μοντέλο της θρυλικής Tesi με τον κινητήρα της Η2! Η συνεργασία άρχισε πριν 3 ολόκληρα χρόνια χωρίς να μαθευτεί τίποτα μέχρι πρόσφατα. Ετσι, μία νέα εποχή ξεκινάει για την πρωτοπόρα ιταλικη εταιρια η οποία θα συνεχίζει να κατασκευαζει τις μοτοσυκλέτες στην Ιταλία από Ιταλούς μηχανικούς και σχεδιαστές κρατώντας την ταυτότητά της σαν μία απο τις πρώτες PREMIUM εταιρίες μοτοσυκλετών.

No 6: Harley Davidon Pan Αmerica

Αν και θα αργήσει να φτάσει στους dealer της (τέλος του 2020) η Pan America είναι η πρώτη «χωματερή» H-D μετά από 116 χρόνια ύπαρξης της αμερικάνικης εταιρίας.   Το V2 μοτέρ των 1.250 κ.εκ., με τους 145 ίππους και τα 12,4 kgm ροπής ονομάζεται Revolution Max. Η ώρα της εμπορικής αλήθειας για την H-D είναι ένα σημαντικό στοίχημα κι εμείς ανυπομονούμε να δοκιμάσουμε σε ένα χρόνο περίπου το adventure Ηarley, δύο λέξεις που θα αποτελούσαν το συντομότερο μοτοσυκλετιστικό ανέκδοτο πριν λίγο μόνο καιρό. Ομως, είναι περίοδος επιβίωσης και για την H-D που έχει δει το παραδοσιακό κοινο της να μεγαλώνει ηλικιακά σε επικίνδυνο βαθμό κι έτσι να αναζητά νέα target group, νεώτερους αναβάτες να ζήουν τον θρύλο των μετάλλων από το Milwakee. Eλπίζουμε μόνο να επανασχεδιάσουν την μάσκα της Pan America μέχρι αυτό να βγεί στην παραγωγή…

No 7: Husqvarna Norden 901

Με τον κινητήρα του νέου KTM Duke 890 η Husqvarna μπαίνει πριν την μητρική της εταιρία στην κατηγορία των μεσαίων adventure αν και μέχρι το 2022 που θα φτάσει η Norden στα μαγαζιά μπορεί να δούμε πορτοκαλί ΚΤΜ 890 adv… To design του 901 ξεφεύγει όμως ολοκληρωτικά από τα …διαστημικά πρότυπα της ΚΤΜ που απευθύνεται σε νεώτερου αναβάτες. Εδώ έρχονται μνήμες από σχήματα των δεκαετιών του 90-00, προσωπικά μου έφερε εικόνες απο Cagiva Elephant 900 όχι παραγωγής αλλά εκείνες τις αγωνιστικές που άφηναν τις rally Dakar ροδιές τους στη Σαχάρα πριν σχεδόν 30 χρόνια…

No 8:  KTM 390 Adventure

Πολυαναμενόμενο το μικρομεσαίο adventure των Αυστριακών.τεχνολογία που συναντάμε για πρώτη φορά σε μοτοσυκλέτα της κατηγορίας (traction control, offroad ABS, μονόδρομος συμπλέκτης, γκάζι ride-by-wire) και ο γνωστός περιπετειώδης χαρακτήρας που διαθέτουν και τα μεγαλύτερα μοντέλα της σειράς. Θα περιμένουμε και το μοντέλο με τους ακτινωτούς τροχούς ελπίζοντας ο μπροστινός να είναι των 21 ιντσών με πραγματικές off road δυνατότητες, στοιχείο που αρκετός κόσμος θα ήθελε στις μέρες μας. Ηδη η ΚΤΜ έδωσε τη δυνατότητα στους ανυπόμονους να το παραγγείλουν στην ειδική τιμή των 5.999€. 44 ίπποι/9500 στροφές είναι το νούμερο που σας ενδιαφέρει κυρίως. Α, ναι. Και τα 158 κιλά…

No 9: CF Moto CL-X 700

Γιατί είναι σημαντικό το CL-X 700 της κινεζικής CF Moto; Γιατί θα μπορούσε να έχει σαν σήμα στο ρεζερβουά της οποιοδήποτε logo από ευρωπαϊκή εταιρία, επειδή απουσιάζει οποιαδήποτε «ανατολίτικη αισθητική» που το σταμπάρει για το από που κρατεί η σκούφια του και γιατί επιτέλους μπαίνουν στο νόημα οι φίλοι μας και ανεβαίνουν επίπεδο. Αυτά. Α, ναι! Ξεχάσαμε να πουμε ότι ο κινητηρας της είναι δικύλινδρος εν σειρά 650cc και για όσους δεν γνωρίζουν την CF Moto σαν μάρκα σας λέμε  ότι πρόκειται για ένα από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές ATV στον κόσμο και την πρώτη κινεζική εταιρία που κατασκεύαε μοτοσυκλέτα πάνω από 600cc.

No 10: Triumph Tiger 900

95hp και 10% επιπλέον ροπή από τον νέο 900άρη -ελέω Euro 5 προδιαγραφών- που προέρχεται από τον τρικύλινδρο  675, υπερκυβισμένο στα 785cc. Σε3 εκδόσεις απλή, GT και Rally με τις τελευταίες δύο να προσφέρονται και σε υποεκδόσεις Pro (από το …ακόμη πιο προσεγμένες;)). Αφαιρούμενο υποπλαίσιο και συνολικά βελτιωμένη σε όλα τα σημεία η Tiger αγρίεψε και στοχεύει στη κορυφή της ανταγωνιστικότατης κατηγορίας που είναι και από τις πλέον εμπορικές αλλά και καταλληλότερες για τη μορφολογία της χώρας μας.


Share.

Πες μας τη γνώμη σου!