Θωμάς Τουμπίδης: Ενας πολυτάλαντος μοτοσυκλετιστής!

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πότε, αλήθεια, αποκαλούμε έναν άνθρωπο πολυτάλαντο; Kάποιον που τα καταφέρνει με πολλά πράγματα; Κάποιον ίσως με πληθωρική προσωπικότητα και αγαπητό σε όλους; Κάποιον που προσεγγίζει το ίδιο πράγμα από διαφορετική οπτική σε σχέση με τους περισσότερους; Και όταν είναι και μοτοσυκλετιστής μαζί; Ας γνωρίσουμε τον Θωμά Τουμπίδη που τα συνδυάζει όλα αυτά…

motoxtreme.gr: -Είναι παλιά η γνωριμία μας, χρονολογείται από τον …προηγούμενο αιώνα, Θωμά! Δώσε μας μία μικρή περίληψη της μοτοσυκλετιστικής σου ζωής από εκείνα τα χρόνια. Πότε άρχισες να ασχολείσαι, τα πρώτα «μηχανάκια», οι πρώτες σου δίτροχες εμπειρίες…
Θωμάς Τουμπίδης: -Xα, χα,χα! Ναι όχι και τόσο.! Σαν ….χρονολογία ναι, είναι στον προηγούμενο αιώνα … 1999!!!   Πέρασε ένας ολόκληρος αιώνας από τότε, ε;  Eντάξει, σχεδόν! 19 χρόνια γνωριμίας και συνεργασίας στον τομέα της παρουσίασης και δοκιμής μοτοσικλετών.
motoxtreme.gr: – Και πότε ήρθε η επαγγελματική ενασχόλησή σου με τους δύο τροχούς;
Θωμάς Τουμπίδης: Σαν επαγγελματίας ξεκίνησα τον Σεπτέμβριο του 1996! Πριν από αυτό ερασιτεχνικά …»επαγγελματίας» από το 1994 που απολύθηκα από το στρατό. Και ποιο παλιά από αυτό είχα το μικρόβιο μέσα μου βαθειά βαλμένο στο ανεγκέφαλο κρανίο μου…
Η οδήγηση σε 2 τροχούς ήταν από πολύ νωρίς το πάθος σου, υποψιάζομαι… Θέλεις να μοιραστείς μαζί μας εκείνα τα πρώτα χρόνια;

Στην χρονιά που ανέβηκα κατηγορία ακολουθώντας για πρώτη φορά όλο το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα ταχύτητας, μαζί και το Βορείου Ελλάδος,  μαζί και 2 αγώνες Βαλκανικού πρωταθλήματος ταχύτητας, με ένα αγώνα στην Σερβία και ένα στην Τουρκία!
Με το αγαπημένο και αλλοπρόσαλλο ZX10R 05’ που πέρασε σε αγώνες αλλά και ταξίδια την ζωή του με όλη του την χάρη. Εδώ στην Κ3-4 σε γύρο χρονομετρημένο σε αγώνα στις Σέρρες. το 2005. Τότε ήμασταν να ακουμπήσουμε τον αγκώνα στην άσφαλτο…
Και μετά μας είδαν οι MotoGPάδες και το κάνανε τρόπο οδήγησης :)))

Ξεκίνησα οδήγηση από τα 14 μου. Τότε με μηχανές που έπαιρνε ο αδερφός μου, έκανα επάνω τους ότι περνούσε  από τα χέρια μου, χωρίς γνώσεις. Χωρίς εμπειρία.  Θυμάμαι ότι είχα φτιάξει τόόότε με χαρτόνι ένα ολόσωμο φέρινκ για να έφτιαχνα κάπως το Suzuki B120 που ήταν παλιότερα του πατέρα μου, και το ξαναπήραμε πίσω με τον αδερφό. Εκεί ήταν και οι πρώτες μου οδηγικές  γνώσεις στην μοτουκλέτα….

Ένα μηχανάκι όνειρο! Με τα χέρια και την φαντασία μου επάνω, να έχω κάνει 2 κουστούμια εξτρά, ένα για τους αγώνες και ένα για έξω και promotion της δουλειάς μου.
Εδώ στην έκθεση Αuto-moto στην Θεσσαλονίκη στο περίπτερο του τότε έντυπου περιοδικού MotoXtreme με πλήρες φωτογραφικό υλικό, με μοντέλο ζωγραφισμένο εκείνη την ώρα, live!!
Ένα μηχανάκι που ξαναπήρα τα τελευταία χρόνια…

Μετά με την αγορά ενός YAMAHA RD 350 YPVS όπου εκεί με έπιασε και το μικρόβιο του μηχανικού που σπούδαζα και το design βαθειά μέσα μου. Έφτιαξα πολυεστερικό φερινκ χωρίς να έχω δει τι και πως.,τον χρωματισμό τουαπό χαρτί και μπογιές! Σε βαφή με χρωματισμούς! Οδηγικά να είναι τα πρώτα καλά μου βήματα  με τις δυνάμεις σε γκάζι τα RD είχαν ΓΚΑΖΖΖΙΙΙΙΙΙΙ
Τεχνικά να φτιάχνω τo RD500 του αδερφού μου… Σαν να ήταν όλο δικό μου…. Και μετά άρχισε το παιχνίδι κανονικά όταν πλέον είχα το δικό μου δίπλωμα ,  γιατί μέχρι τότε τριγυρνούσα με το δίπλωμα του αδερφού μου,  και πλέον αγοράζοντας μηχανάκια διάφορα.
Για κάποιους μήνες είχα το πρώτο μου μηχανάκι ….ένα Kawasaki KMX 125…!!!!!???? Τίποτα να αγαπήσω ή να γουστάρω… και ας το έβαλα και στην πίστα στον λασπωμένο Γαλλικό ποταμό μετά από αγώνα  motocross.
Μετά ένα Honda NS250R Rothmans replica.. επανήλθα στον τομέα μου….
Honda CBR 400RR Huricane.. Οπου και σε αυτό είχα κάνει τις προσωπικές μου πινελιές με κίτρινες φωσφόριζε ζάντες.
Φαντάρος πήγα ο τρελός και αγόρασα YAMAHA YZ250WR για δυνατές χωμάτινες εξερευνήσεις…και σούζα με την τελευταία ταχύτητα που ήταν η 5η!. φουλ εξοπλισμός πάντα σε όλα…. Αλλά μετά από ένα σπασμένο δάχτυλο και με την μετάθεση μου κοντά στην  πόλη μου το έκανα  ανταλλαγή με YAMAHA DT200R για.. περίπατο.. Και σε αυτό με φτερά στα πλαστικά το ρεζερβουάρ. Και από εκεί και πέρ α είδα το φώς!
Kawasaki ZXR400 όπου σε αυτό έβγαλα όλη μου την χαζομάρα στην βαφή αερογραφια… η πρώτη μου ολική βαφή και αερογραφία στο ρεζερβουάρ έγινε σε αυτό επάνω… στην δεύτερη  τρέλα επάνω του έγινε ολοκληρωτική αλλαγή σε σχέδιο και χρώμα. Με πρόσωπο γυναίκας στα πλαϊνά φέρινκ , με λαμαρίνες με περτσίνια, με χρωματισμούς, και κλασικά από τότε όπως προείπα … με κίτρινες φωσφόριζε ζάντες!!
SUZUKI GSXR750 με μοτέρ 1100….περπατημένο με τα μαμά πλαστικά …….απο εμένα…???? Δεν θυμάμαι…. Ο προηγούμενος το  είχε έτσι… εγώ μόνο όταν πήγα να το πάρω και να το φέρω σπίτι …..όπου έβγαλα τις αλχημείες προσαρμογής στα πλαστικά….. με βαφή σαν το  νέο τότε κόσμημα GSXR750 SRAD μαύρο χρυσό, με look   μακράν από την γενιά του. Και με αυτό πλέον τον Σεπτέμβριο του 1996 ξεκίνησα και το μαγαζί πλέον νόμιμα επαγγελματικά αφήνοντας την Σκύδρα όπου ήμουν… Και ερχόμενος Θεσσαλονίκη να μπω σε μια αγορά που δεν με ήξερε κανένας…
1997 στην πολύ δυνατή 16η Πανελλήνια Συγκέντρωση Μοτοσικλετιστών που έκανε ο ΜΟΘ στο κάμπινγκ Επανομής, είχα παρουσίες 2 μηχανές , του αδερφού μου βαμμένη και την δική μου η οποία  ήταν η πρώτη της εμφάνιση εκεί στο περίπτερο που είχα. Με κατασκευή από την αρχή μοναδικά φτιαγμένο πολυεστερικό φαιρινκ με φανάρια φτιαγμένα στο χέρι με… με… με…. Και 4 ημέρες να κάνω free hand αερογραφίες σε μπλούζες στον κόσμο.
98′ παίρνω το Kawasaki ZXR 750 91′ και μετά από ένα χρόνο έγινε ο Καβουρογαμοσαυρος που ξεκίνησα και τους αγώνες… 1999 κύπελλο ταχύτητας βορείου Ελλάδος όπου τρέξαμε μαζί αγώνες… στο πανελλήνιο πρωτάθλημα ταχύτητας.
Τότε που ήταν το μόνο επικίνδυνα βαμμένο και ζωγραφισμένο Airbrush design αγωνιστικό μηχανάκι . Στα κίτρινα φοσφορουχα χρώματα, και με τα δόντια του εμφανή άγρια. Ή πρώτες μου εμφανίσεις στους αγώνες ταχύτητας. Στο κύπελλο βορείου Ελλάδος. Και σε έναν αγώνα πανελληνίου ταχύτητας. Θυμάσαi: Mε αυτό ξεκίνησε και η συνεργασία μας στο περιοδικό τότε… ……. Motoxtreme….. Παρουσιάζοντας αρχικά το μηχανάκι μου…. Και Βλέποντας εσυ τις γνώσεις και το γραφικό μου χαρακτήρα…. Άρχισε η συνεργασία μας σχεδόν σε κάθε tεύχος….. Σαν τεστμαν και σαν παρουσιαστής σε δουλειές που υπήρχαν τότε πολλές…. Ωραία χρόνια.!
2001 αγοράζω το ακριβό τότε Honda VTR SP-1 για τον δρόμο αλλά και για αγώνες…..το οποίο είχε 3 κουστούμια… ένα το μαμά στην άκρη… και δυο πολυεστερικά… ένα για τους αγώνες… και ένα για έξω…. Το έξω μάλιστα το μοναδικό που ήταν 2 σχέδια επάνω σε μια μηχανή…. Άλλο αριστερά και άλλο δεξιά … με ένα ζωγραφισμένο φερμουάρ να ενώνει τα δυο σχέδια… και όπου άνοιγε αυτό να φανερώνει το κόκκινο «μαμά» χρώμα!!!!
Αγώνες με αυτό αλλά και ταξίδια  πολλά μέσα στην Ελλάδα , αλλά και Ιταλία σε αγώνα MotoGP  στο Mugelo Και μια πρώτη Θέση στον 6ωρο αγώνα αντοχής !!! Και κύπελλα  σε αγώνες Dragster  στην κατηγορία όπου συμμετείχα!  2004 το πουλάω…. Περιμένω….
Και το 2005 ήρθε ένα κουτί στο μαγαζί μου τότε, ένα ολοκαίνουριο Kawasaki ZX10R… Όπου με το συγκεκριμένο έκανα τα πάντα.! Το μαμά κουστούμι στην άκρη (κλασικά) και 2 ακόμα πολυεστερικά κουστούμια , ένα για έξ και ένα για πίστα όπου με αυτό πλέον είχα μπει βαθειά στους αγώνες, κάνοντας όλο το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας , όλο το κύπελλο Βορείου Ελλάδος 2 αγώνες Βαλκανικού πρωταθλήματος ένα Σερβία στο VRSC  και ένα στην Τουρκία Istambul Park στην νέα τότε πίστα τους τερματίζοντας 6ος, 5ος μερικές στροφές πρίν την καρό  όπου πέρασε ΣΚΥΛΟΣ την πίστα κόβοντας το γκάζι να μη χτυπήσω και με αυτό να με περνάει ο πίσω μου αφήνοντας με 6ο ..
Ταξίδια και με αυτό σε όλη την Ελλάδα αλλα και στην Ιταλία ξανα σε MotoGP Mugelo!!
 2007 ήρθε στα χέρια μου ακόμα ένα μονάκριβο…… MV AGUSTA F4R όπου έκανα μόνο μισό αγώνα….. μάλιστα… σταμάτησα τα μισά γιατί η νέα φόρμα που μου φέραν Promotion  ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΦΟΡΜΑ όμως με τον Avgusto έκανα και πολλά μαθήματα σε αναβάτες μοτοσικλετών σε πίστες… Με τον ΜΟΘ στις Σέρρες το 2007… Και από 2009 με τα μοναδικά track Mondays στην πίστα Καρτ στο Νέο Ρυσιο . Εκεί είχα κάθε Δευτέρα την επίβλεψη οδηγών οδηγώντας μαζί τους δείχνοντας γραμμές και κοιτώντας  τις δικες τους.
motoxtreme.gr: -Έχοντας παίξει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της αγωνιστικής οδήγησης στη πίστα των Σερρών έχεις γνωρίσει τις χαρές της σε πολύ κόσμο, έτσι δεν είναι;
Θωμάς Τουμπίδης: Ναι ασφαλώς ….χωρίς να το παινευτώ… ΕΙΜΑΙ Ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΤΕΡΟΣ! (Χααααααχχχαχαχα) Στις μ………ς πρώτος!!! Γενικά ήμουν καλός σε αυτό που έκανα στην πίστα, διάβαζα τα λάθη μου , και σημείωνα τα πάντα που φτιάχναμε σε κάθε προπόνηση ή αγώνα. Αποτέλεσμα αυτών να καταφέρω να διαβάζω από τα λάθη μου. Δεν προέβλεπα να γίνω ο υπεργρήγορος πρωταθλητής, αλλά ήξερα πού πατούσα και πού πήγαινα. Χαμογελαστός ήμουν τότε πάντα και χωρίς κακίες και ίντριγκες, και για αυτό ήμουν αγαπητός από πολύ κόσμο εντός και εκτός πίστας.
Στους αγώνες είτε ήμουν αγωνιζόμενος όταν ήμουν εκεί, είτε εκφωνητής των αγώνων μιας που γνώριζα τους οδηγούς αλλά και το τι κάνει ο κάθε αναβάτης στην πίστα. Εκφωνητής σε αγώνες ταχύτητας, σε αγώνες Motocross  αλλά και σε αγώνα MotoGP  Live  στην ΕΤ3. Εκφωνητής και στα Show  που είχαμε αρχίσει απο το 2004 με την ομάδα SXS.
Τους αγώνες ξεκίνησα με το νούμερο 12…  και τερματίζοντας το κύπελλο Βορείου Ελλάδος στην 4η θέση. Το 2000 πάλι στην 4η Έτσι το 2001 μπήκα πλέον με το ακριβό τότε VouTiRaki  μου SP-1 , αφού είχα 2 χρονιές 4 θέση στην κατάταξη, είπα  4 και 4 μας κάνε ι…44! Κι έτσι έβαλα επάνω το 44 , το οποίο το κρατάω μέχρι και τώρα  στις μηχανές μου.
motoxtreme.gr: Το ατύχημά σου στη πίστα ήταν ένα κομβικό σημείο στη ζωή σου. Και -αν δεν σε ενοχλεί- θα ήθελα να το μοιραστείς με τους φίλους που μας διαβάζουν, ίσως έχεις να πεις κάτι που να τους βοηθήσει…
Θωμάς Τουμπίδης: Η λέξη ατύχημα είναι κάτι που συμβαίνει σε όλους μας,  το μέγεθος της ατυχίας όμως  είναι ένα άλλο μεγάλο θέμα που αλλάζει πολύ το ύψος στα σκαλοπάτια της ζωής. Ναι είχα μια ατυχία  όταν πήγαμε για προπόνηση στην πίστα στις  Σέρρες, με φίλους που ήρθαν από το νησί Κώ για να μπούμε μαζί και να τους δω  και να γίνει καλή προπόνηση για αυτούς. Μέχρι τότε η πίστα από τα χρόνια και τις τριβές είχε αρχίσει να βγάζει τα δόντια της πολύ άγρια από τα φαγώματα στην άσφαλτο της…Έτσι ένα πέρασμα ακριβώς μέσα στο νεροφάγωμα της Κ5 μου πρόσφερε ένα μεγαλοπρεπέστατο highsiding  με την μηχανή μου να καρφώνει το αγωνιστικό μασπιέ της στο εσωτερικό του γονάτου μου κρατώντας με από κάτω. Κι εγώ -μιας που το μηχανάκι μου ήταν ακριβό- είπα να μην το αφήσω να γίνει συντρίμμια, το είχα επάνω μου χτυπώντας με συνεχώς χωρίς οίκτο…
Αποτέλεσμα όλων αυτών (εκτός από σπασμένα πόδια, πλευρά και κλείδα) και ένα εσωτερικό αιμάτωμα εγκεφάλου (απορώ που βρέθηκε εκεί μέσα;;; Χα, χα, χα) και στρέβλωση, μένοντας σε κώμα για 23 ημέρες…. Χωρίς να ξέρω ακόμα σε ποιο κώμα μέσα έπεσα….
 motoxtreme.gr: – Η τελευταία σου ενασχόληση με τη μοτοσυκλέτα Θωμά, ποιά είναι;
Θωμάς Τουμπίδης: Μετά από τα τόσα χρόνια στις βαφές και  design moto  (και ότι άλλων ερχόταν στα χέρια μου) το 2015 έκλεισε η εταιρία που είχα κάνει, το M-Place  (πολλοί μπορεί να θυμούνται τις ξεχωριστές διαφημίσεις μου στο περιοδικό τότε!)  έφτασε  το πλήρωμα του χρόνου ας πούμε, και κατάφερα και κέντρισα το ενδιαφέρον μίας μεγάλης εταιρίας κατασκευής Δερμάτινης Αγωνιστικής Φόρμας και δερματίνων ειδών προστασίας αναβάτη μοτοσικλέτας, της NFmoto.  Αρχικά να πω ότι το βήμα αυτό δεν ήταν βιαστικό, ούτε με ελαφρά την σκέψη. Μάλιστα ήταν ένα βήμα που με απασχόλησε 8 ολόκληρους μήνες ψάχνοντας  να βρω όλες τις απαντήσεις στις ερωτήσεις του οργάνου (!) που έχω μέσα στο κρανίο μου.
Απαντήσεις όπως: αν οι φόρμες αυτές είναι καλές, αν τηρούν τις προδιαγραφές, αν έχουν καλή ποιότητα εφάμιλλων εταιριών στον χώρο της ένδυσης προστασίας οδηγών αγώνων μοτοσικλέτας, αν θα μπορούν να μπουν στον Ελληνικό χώρο της μοτοσικλέτας  και αγώνων, αν οι τιμή τους θα είναι ανταγωνιστική ή αποκρουστική, αν θα έχουν καλή εφαρμογή στον κάθε  αναβάτη, αν η εταιρία θα μπορεί να με στηρίξει σε αυτό το μεγάλο βήμα στην Ελλάδα, αν οι Ελληνες οδηγοί θα ανταποκριθούν στο κάλεσμα αυτό ή θα μείνουν στα γνωστά ονόματα του χώρου, αν με την εφαρμογή αυτή της φόρμας που μπορεί ο αγοραστής να πάρει τα κλασικά διεθνή μεγέθη αλλά και να πάρει πλέον μια μοναδική φόρμα που θα είναι καθαρά πλέον και μόνο στα μεγέθη του.

Η εταιρία μας αυτή λοιπόν φτιάχνει Custom made  φόρμες οι οποίες μπορούμε να φτιάξουμε από τις 2 κλάσεις (Pro1 και Pro2)  και 6 διαφορετικά  σχέδια φόρμας με διαφορές χρωμάτων σε αυτές. Αλλά και με προσωπικές φόρμες με τα χρώματα της αγωνιστικής ομάδας, σε χρώματα και σπόνσορες που θα έχει ο αγωνιζόμενος ή η ομάδα του. Με επιλογή σε δέρμα κατασκευής αυτής από δέρμα μοσχαριού αλλά και καγκουρό. Οι διαφορές μεταξύ μοσχαριού και καγκουρό είναι της τάξης του 1,5 κιλού περίπου, ανάλογα πάντα το μέγεθος της φόρμας. Με την διαφορά ότι στο καγκουρό είναι πιο ελαφριά αλλά και πιο εύκαμπτη στις κινήσεις του σώματος του οδηγού στην μοτοσικλέτα.
Μάλιστα κατασκευάζουν και μοναδικά γάντια που είναι με συνδυασμό από δέρμα Καγκουρό και δέρμα από …σελάχι!!! Με όλα τα τελευταία συστήματα προστασίας σε ώμους, αγκώνες και πήχη , αλλά και στην προστασία σε γόνατο, στήθος, και ουρά σπονδυλικής στήλης.

Με θέση για ξύστρα αγκώνα που τελευταία έχει γίνει αναγκαίο στο στυλ οδήγησης στους αγώνες MotoGP  (και όχι για τους track day  boys!). Αλλά καλό είναι να υπάρχει! Να πούμε ότι στην παραγγελία της φόρμας όταν είναι να γίνει αποκλειστικά για το σώμα αναβάτη, έχουμε τα μέρη όπου θα γίνουν οι μετρήσεις, θα έρθει έτοιμο το εσωτερικό ύφασμα της φόρμας, όπου θα φορεθεί και θα δοκιμασθεί στην μηχανή, θέση οδήγησης αγώνα κλπ. και αν είναι ΟΚ τότε στέλνεται Αγγλία για να γίνει το εξωτερικό δερμάτινο περίβλημα!! Να πούμε ότι για την ώρα δεν υπάρχουν δείγματα φόρμας στην Ελλάδα ώστε να μπορέσει κάποιος να την δει από κοντά ή να την δοκιμάσει. Ο αγοραστής θα βάζει αυτός τα χρήματα σε λογαριασμό της εταιρίας στην Αγγλία και η φόρμα θα έρχεται με courier  στα χέρια του αγοραστή με έξοδα ασφαλώς της εταιρίας.
Αυτά είναι λίγα (!) λόγια της νέας μου ενασχόλησης με τον τομέα της μηχανής. Ελπίζω να μη σας τα ζάλισα!
motoxtreme.gr: -Η αλήθεια είναι ότι όχι απλά μας τα ζάλισες αλλά πάθανε ίλιγγο, Θωμά! Δεν πειράζει όμως, we love you. Eiς το επανιδείν, εις το επαναλέγειν κλπ.κλπ…

 

 

 

 

Share.

Πες μας τη γνώμη σου!