Όλα όσα έγιναν στο Rally Dakar 2019 (VIDEOS + PHOTOS)

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

To εκπληκτικό σερί νικών της ΚΤΜ στο Rally Dakar τελικά συνεχίστηκε! Για 18η φορά (έχει να χάσει από το 2000…) επιβλήθηκε των αντιπάλων κατασκευαστών και μάλιστα με εμφατικό τρόπο. Η πρώτη τριάδα ήταν οι εργοστασιακοί αναβάτες της Red Bull ΚΤΜ team ενώ ο 4ος/5ος της …ξαδέρφης Husqvarna!…
H νίκη για την ΚΤΜ δεν ήρθε ούτε εύκολα ούτε αναίτια φέτος. Honda και Yamaha έμειναν σε δύο περιπτώσεις από κινητήρες ενώ προηγούνταν (Ricky Brabec) ή διεκδικούσαν την πρωτοπορία δείχνοντας μεγάλη δυναμική (Adrien Van Beveren). Θα μπορούσε να συμβεί και σε αναβάτες της ΚΤΜ αλλά δεν συνέβη. Είναι μία ομάδα που έχει βρει τη συνταγή για να κερδίζει στον δυσκολότερο αγώνα του κόσμου. Για την ακρίβεια την «καταλληλότερη» συνταγή γιατί τόσο η Honda όσο και η Yamaha έχουν επενδύσει στο Dakar χωρίς ακόμη αποτέλεσμα. Βέβαια, η ΚΤΜ συνεχίζει να διαθέτει το μεγαλύτερο budget στον αγώνα και όσο το κάνει η εμπειρία της θα γιγαντώνεται.

Η Husqvarna θα μπορούσε να κάνει την «εσωτερική» έκπληξη καθώς ο Χιλιανός Pablo Quintanilla απείχε 1’02» από τον πρωτοπόρο Price (KTM) αλλά έπεσε πολύ νωρίς την τελευταία μέρα κι έχασε την ευκαιρία να είναι αυτός που θα έσπαγε το τρομερό σερί. Παρ’όλους τους πόνους που είχε έμεινε μόλις 20′ πίσω  ψαλιδίζοντας την διαφορά και φτάνοντας στο τέλος λίγο πιο κάτω από τα είκοσι λεπτά πίσω από τον Toby Price που πήρε την νίκη και τον φετινό τίτλο…

O νικητής του φετινού Rally Dakar Toby Price

Ο μεγάλος ήρωας όμως δεν μπορεί παρά να είναι ο νικητής του Dakar, o 31χρονος σκληροτράχηλος Αυστραλός της Red Bull Factory KTM Rally Team, ο Toby Price! Σε όλη τη διάρκεια του αγώνα είχε τοποθετημένο νάρθηκα στον τραυματισμένο εδώ κι ένα μήνα καρπό του αλλά παρ’όλα αυτά κατάφερε να ολοκληρώσει τα 5000 χλμ στους αμμόλοφους του Περού και να πάρει μία ακόμη νίκη (είχε κερδίσει και το 2016). Πρόκειται για τον νέο μεγάλο ήρωα στις μοτοσυκλέτες και όλα δείχνουν ότι θα κάνει καριέρα ανάλογη με του Cyril Despres ή του Marc Coma αφού εκτός από τις δύο νίκες του έχει κερδίσει δύο τρίτες θέσεις (2015-2018) ενώ εγκατέλειψε μια φορά (το 2017). Όλα αυτά με μόλις 5 συμμετοχές του στο Rally Dakar. Είναι νέος, είναι έμπειρος (είναι χαρακτηριστικό ότι κέρδισε μόλις ένα σκέλος φέτος ενώ το 2015 πέντε) και θέλει να νικάει. Το μέλλον δεν μπορεί παρά να είναι δικό του…

Matthias Wlkner, νικητής του stage 2

Στα 9’13» πίσω από τον νικητή ο περσινός νικητής του Dakar Matthias Walkner, ένας ακόμη έμπειρος αναβάτης της ΚΤΜ καθώς την τελευταία πενταετία έχει και δύο δεύτερες θέσεις. Στην τρίτη θέση (13’34» πίσω από τον Price) o Sam Sunderland, το άλλο μέρος της νικηφόρας ομάδας των Αυστριακών με ανάλογη εμπειρία (νίκη το 2017) ενώ από το 12-14 έτρεχε στο Dakar με την ομάδα της Honda… Ακολούθησαν οι δύο αναβάτες της Husqvarna Quantanilla και Short ενώ στην 6η θέση (54′ πίσω) ο De Soultrait (Yamaha), 7os o Cornejo Florimo (Ηοnda), 8os o Benavides ενώ τη δεκάδα κλείνουν δύο ιδιώτες (9os o Ισπανός Mena, 10os o Βολιβιανός Νοsiglia Jager, 2 ώρες και 31′ πίσω από τον νικητή). Συνολικές χώρες των ειδικών διαδρομών: 33 ώρες, 57’16».

Sam Sunderland, νικητής του stage 5

Τσεκάρετε αναλυτικά τι έγινε κάθε μέρα, σε κάθε σκέλος του φετινού Rally Dakar:

Stage 1 / Stage 2 / Stage 3 / Stage 4 / Stage 5 / Stage 6 / Stage 7 /Stage 8 / Stage 9 /Highlights

Η φετινή διοργάνωση του Dakar ξεκινά και καταλήγει στη Λίμα του Περού. Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία του Rally Dakar που συμβαίνει αυτό, να διεξάγεται δηλαδή αποκλειστικά σε μία χώρα. Συνολικά, 334 οχήματα σε 5 κατηγορίες αγωνίζονται σε κάθε είδους έδαφος προσπαθώντας να ολοκληρώσουν τα 5.000 χιλιόμετρα της «μεγαλύτερης περιπέτειας του κόσμου», όπως έχει επικρατήσει να ονομάζεται το Dakar. Αυτή είναι η 41η έκδοσή του.

Φέτος, οι μοτοσυκλέτες είναι 137, τα αυτοκίνητα 130, τα φορτηγά 40, τα Side by Side 30 και τα quads 27. Συνολικά, οι συμμετέχοντες αγωνιζόμενοι είναι 541 καθώς στα φορτηγά έχουμε πλήρωμα τριών, ενώ στα αυτοκίνητα και τα SxS δύο.

Στον αγωνιστικό τομέα έχουμε Honda και Yamaha να κυνηγούν για άλλη μία χρονιά τη ΚΤΜ που είναι ο απόλυτος κυρίαρχος με …17 συνεχόμενες νίκες! Ειδικά η Yamaha στον περσινό αγώνα έφτασε πολύ κοντά στη νίκη με τον Van Beveren αλλά τελικά δεν ήπιε «νερό»! Η Honda από την άλλη προσπαθεί εδώ και μερικά χρόνια να ξαναφτάσει στη κορυφή, κι αυτή όμως χωρίς αποτέλεσμα. Ατυχίες και συγκυρίες δεν αγγίζουν την ΚΤΜ που βρίσκει το τρόπο να επιβάλλει την κυριαρχία της εκμεταλλευόμενη την πολύχρονη εμπειρία της ομάδας.


STAGE 1: Lima-Pisco 331 χλμ.

Σ’αυτή τη πρώτη «αναγνωριστική» για τη δυναμικότητα ομάδων και αναβατών μέρα ο Joan -«Bang Bang»- Barreda (Ηonda) βρέθηκε 1’34″μπροστά με τον Quantanilla (Husqvarna) δεύτερο και τον Brabec (Ηοnda) στη τρίτη. Ο Van Beveren (Yamaha) ήταν τέταρτος ενώ στις επόμενες θέσεις ακολουθούν oι 3 αναβάτες της ΚΤΜ (Sunderland, Price, Walkner, οι τρεις νικητές των τριών τελευταίων Dakar!).

Θα προσέξατε βέβαια ότι υπάρχουν 4 εργοστάσια στις 5 πρώτες θέσεις, ενδεικτικό του ανταγωνισμού που θα ακολουθήσει. Σημειώστε ότι η ειδική είχε μήκος μόλις 84 χλμ. Τέλος, να θυμηθούμε ότι και τις 3 τελευταίες χρονιές η ΚΤΜ βρέθηκε πίσω. Φέτος, όλοι είναι προετοιμασμένοι περισσότερο από κάθε άλλη φορά αφού ξέρουμε ότι η νίκη σε Rally Dakar αξίζει για τα εργοστάσια περίπου όσο η κατάκτηση του τίτλου στα motoGP…

H δεύτερη μέρα (θα έχει διάρκεια 554 χλμ από τα οποία τα 342 θα αποτελούν ειδική διαδρομή ανάμεσα σε Pisco – San Juan de Marcona.


STAGE 2: Πρώτη δύσκολη ειδική!

Στη πρώτη «πραγματική» ειδική του φετινού Dakar με συνολικό μήκος 553 χλμ και 342 χλμ ειδικής) κέρδισε ο περσινός νικητής, ο Matthias Walkner (KTM) ανεβαίνοντας δεύτερος στη κατάταξη ανάμεσα στις Honda των Joan Barreda και Ricky Brabec.

H διαδρομή ήταν γρήγορη και αρκετά κουραστική κυρίως λόγω των αυτοκινήτων που είχαν προηγηθεί και δημιούργησαν αυλάκια στην άμμο. Αυτός ο συνδυασμός ήταν αρκετά επικίνδυνος αλλά δεν υπήρξε κάποια εγκατάλειψη στους κορυφαίους αναβάτες. Η κατεύθυνση του αγώνα είναι νότια σε μια τεράστια περιοχή με αμμόλοφους που εκτείνεται 250 χλμ κατά μήκος των παραλιών του Ειρηνικού Ωκεανού και περίπου 60 χλμ προς το εσωτερικό! . Οι πρώτοι 10 αναβάτες του stage 2:

  1. Matthias Walkner (KTM)
  2. Ricky Brabec (Honda)
  3. Joan Barreda Bort (Honda)
  4. Toby Price (KTM)
  5. Pablo Quintanilla (Husqvarna)
  6. Sam Sunderland (KTM)
  7. Adrien Van Beveren (Yamaha)
  8. Kevin Benavides (Honda)
  9. Andrew Short (Husqvarna)
  10. Jose Cornejo Florimo

ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ: 1. Barreda (Honda), 2. Walkner (KTM), 3. Brabec (Honda), 4. Quantanilla (Husqvarna), 5. Price (KTM), 6. Sunderland (KTM), 7. Van Beveren (Yamaha), 8. Benavides (Honda), 9. Cornejo Florimo (Honda), 10. Short (Husqvarna)


STAGE 3: Εγκατάλειψη του πρωτοπόρου!

Η διαδρομή San Juan de Marcona-Arequipa, μήκους 331 χλμ με κατεύθυνση νότια και παράλληλα -στο μεγαλύτερο μέρος της- με τα παράλια του Ειρηνικού επιφύλασσε στον μέχρι τότε πρωτοπόρο αναβάτη της Honda Juan Barreda Bort τo πιο δυσάρεστο νέο, την εγκατάλειψη…

Ο 35χρονος Barreda εγκατέλειψε ενώ ήταν ένα από τα φαβορί του αγώνα δεδομένης της ταχύτητας που τον χαρακτηρίζει  αλλά στο Rally Dakar αυτό το χαρακτηριστικό δεν ήταν ποτέ αρκετό για τη νίκη σε ένα αγώνα 12 ημερών. Πέρσι τραυματίστηκε μετά από πτώση ενώ πρόπερσι θα ήταν νικητής αλλά η ποινή των 60′ που επιβλήθηκε από την οργάνωση στους αναβάτες της Honda (για ανεφοδιασμό σε λάθος σημείο). Φέτος, ο Ισπανός εγκλωβίστηκε σε ένα αδιέξοδο και δεν μπορούσε με κανένα τρόπο να βρει τρόπο να βρει τη διαδρομή με αποτέλεσμα να καλέσει το ελικόπτερο και να μεταφερθεί με αυτό ο ίδιος και η μοτοσυκλέτα του στο pivouac. Άλλη μία απογοήτευση για τον αναβάτη ενώ η Honda χάνει ένα βασικό διεκδικητή για την νίκη που τόσο θέλει μετά την επιστροφή της στο rally πριν 3 χρόνια . Παράλληλα βλέπει να επαναλαμβάνεται το περσινό σενάριο, αν και είναι νωρίς ακόμη για τέτοια συμπεράσματα.

Την καλύτερη δυνατή πλοήγηση έκανε ο Χavier De Soultrait, που έδωσε μία πρώτη φετινή νίκη στην Yamaha που θέλει πολύ τη νίκη στο Dakar. Μετά την εγκατάλειψη του Barreda στη κατάταξη προηγείται ο Quantanilla (Husqvarna).

XAVIER DE SOULTRAIT (Yamaha), νικητής του stage 3

Νικητής του Stage 3 o XAVIER DE SOULTRAIT ( της ομάδας YAMALUBE YAMAHA OFFICIAL RALLY TEAM) μπροστά από τον PABLO QUINTANILLA (ROCKSTAR ENERGY HUSQVARNA FACTORY RACING) και τον KEVIN BENAVIDES (MONSTER ENERGY HONDA TEAM 2019).

Στην γενική κατάταξη πέρασε μπροστά ο PABLO QUINTANILLA (ROCKSTAR ENERGY HUSQVARNA FACTORY RACING) με δεύτερο τον KEVIN BENAVIDES (MONSTER ENERGY HONDA TEAM 2019) και τον SAM SUNDERLAND (RED BULL KTM FACTORY TEAM).


STAGE 4: Συνεχείς ανατροπές!

H διαδρομή Αrequipa-Montequa/Tacna ήταν η πρώτη μαραθώνια ειδική του αγώνα, είχε συνολική διάρκεια για τις μοτοσυκλέτες 509 χλμ (662 για τα αυτοκίνητα) από τα οποία τα 351 ήταν ειδική. Από το επίπεδο της θάλασσας στα 3000 μέτρα και πίσω, εδώ τα χιλιόμετρα μετρούσαν …τριπλά και δοκιμάστηκαν η φυσική κατάσταση, η συνεχής συγκέντρωση στο έδαφος και φυσικά η ικανότητα προσανατολισμού…

Ο Ricky Brabec κέρδισε το σκέλος στους Dunas de la Joya (oι αμμόλοφοι της Χαράς) αλλά και στα σκληρότερα εδάφη που ακολούθησαν αναλαμβάνοντας τη πρωτοπορία του αγώνα για λογαριασμό της Honda αφήνοντας δύο αναβάτες της ΚΤΜ πίσω του, τους Matthias Walkner και Toby Price.

Πλέον, η κατάταξη διαμορφώθηκε ως εξής: 1. RICKY BRABEC (MONSTER ENERGY HONDA TEAM 2019), 2. PABLO QUINTANILLA (ROCKSTAR ENERGY HUSQVARNA FACTORY RACING), 3. TOBY PRICE (RED BULL KTM FACTORY TEAM). Sunderland (KTM) και Van Beveren (Yamaha) ακολουθούν με τους πρώτους 7 αναβάτες να «συνωστίζονται» μέσα σε λιγότερο από 9’30″‘  και 4 κατασκευαστές στους πρώτους 5 αναβάτες να δίνουν τη μεγάλη μάχη για τη κατάκτηση του φετινού Dakar που διεξάγεται 100% στα εδάφη του Περού.

Ricky Brabec, νικητής του Stage 4


STAGE 5: Μικρές διαφορές, τεράστιος ανταγωνισμός!

Moquegua / Arequipa: Συνολική απόσταση 774 χλμ (334 ειδικής). Oπως και στο χθεσινό stage, οι αναβάτες δεν είχαν τεχνική βοήθεια κατά τη διάρκεια της νύχτας, (στη γλώσσα των rally αυτό ονομάζεται «μαραθώνιο σκέλος»). Αυτό το γεγονός τους έκανε πιο προσεκτικούς καθώς ενδεχόμενο πρόβλημα στη μοτοσυκλέτα θα μπορούσε να τους βάλει σε μπελάδες και -το λιγότερο- να τους μειώσει πολύ τις ώρες ξεκούρασης πριν από το επόμενο stage…

Eνα άλλο διαφορετικό στοιχείο ήταν οι μαζικές εκκινήσεις -ανά δέκα- στην παραλία, ένα  θέαμα σε άλλο στυλ. Έτσι, ο νικητής του προηγούμενου stage Ricky Brabec (Honda) απέφυγε να οδηγήσει πρώτος (συνταγή για μπελάδες!) και ακολούθησε από κοντά τους υπόλοιπους κορυφαίους αποφεύγοντας λάθη προσανατολισμού. Μπροστά μπήκαν οι αναβάτες της Husqvarna Pablo Quantanilla και Andrew Short και οδήγησαν μαζί το σκέλος στο μεγαλύτερο μέρος του.

Η μέρα εξελίχθηκε άσχημα για τον βετεράνο ομόσταυλο του Brabec, τον Paulo Concalves. Είχε μία άσχημη πτώση που του κόστισε ένα τραυματισμό στο καρπό και πιθανά μία διάσειση με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει. Ο αναβάτης της ΚΤΜ Sam Sunderland πέρασε από κοντά, τον βοήθησε μένοντας μαζί του μέχρι να έρθει βοήθεια και συνέχισε αποδεικνύοντας πόσο η αλληλεγγύη είναι σημαντική στο Dakar ακόμη κι ανάμεσα στον κορυφαίο ανταγωνισμό. Μετά τον τερματισμό η οργάνωση αποφάσισε να μην μετρήσει τον χρόνο που έμεινε με τον τραυματία κι έτσι ο Sunderland βρέθηκε νικητής του σκέλους. Καθώς ο αγώνας πλησίαζε προς το τέλος του ο Quantanilla έκοψε ρυθμό αφήνοντας τον αναβάτη της Yamaha Xavier De Soultait να περάσει μπροστά. Ο Brabec τερμάτισε 1ος, αλλά κοντά χρονικά στο νικητή διατηρώντας την πρωτοπορία στον αγώνα. Αναλυτικότερα:

2019 Dakar Rally – Stage 5 αποτελέσματα: 
1. Sam Sunderland (KTM) 04:11:48
2. Xavier de Soultrait (Yamaha) 04:15:11
3. Lorenzo Santolino (Sherco) 04:15:48
4. Adrien Van Beveren (Yamaha), 04:16:14
5. Andrew Short (Husqvarna) 04:16:14
6. Luciano Benavides (KTM) 04:16:14

2019 Dakar Rally – γενική κατάταξη 
1. Ricky Brabec (Honda) 16:51:34
2. Sam Sunderland (KTM) 16:52:33
3. Pablo Quintanilla (Husqvarna) 16:54:26
4. Toby Price (KTM) 16:54:55
5. Adrien Van Beveren (Yamaha) 16:58:10
6. Kevin Benavides (Honda) 17:00:35

Sam Sunderland, νικητής του stage 5

Δηλώσεις αναβατών:

Andrew Short“Είχα μία καλύτερη μέρα σήμερα. Ήταν ευχάριστο που οδήγησα μαζί με τον Pablo σχεδόν όλη μέρα. Η μαζική εκκίνηση είχε πολύ πλάκα και από την παραλία μπήκαμε στους τεράστιους αμμόλοφους πηγαίνοντας πάνω-κάτω όλη την ώρα, πραγματικά διασκεδαστικό να οδηγάς εκεί. Καλυτερεύουμε συνεχώς την απόδοσή μας κι όταν έχεις κάποιο σαν τον Pablo μαζί σου (σ.σ. Quantanilla) είναι ευκολότερο να οδηγάς γρήγοραI Όσο περισσότερο οδηγώ με τους κορυφαίους αναβάτες τόσο καλύτερος γίνομαι και περιμένω να βελτιωθώ κι άλλο τη δεύτερη εβδομάδα του αγώνα» 

Ricky Brabec: “Χθες, ήμουν σαν τρελός καθώς πίεζα στο όριο για να καλύψω τον χαμένο χρόνο από την κορυφή αλλά σήμερα ήταν διαφορετικά καθώς με τη μαζική εκκίνηση δεν ήταν εύκολο να κερδίσεις χρόνο σε σχέση με τους άλλους αναβάτες οπότε ήταν πιο περίπλοκο. Τώρα, έχουμε μία μέρα ξεκούρασης, ευκαιρία για ηρεμία και προετοιμασία για το δεύτερο στάδιο του αγώνα» 

Στα Quad ο NICOLAS CAVIGLIASSO (DRAGON RALLY TEAM) νίκησε στη Moquegua / Arequipa μπροστά από τον JEREMIAS GONZALEZ FERIOLI (FERIOLI RACING TEAM) και τον GUSTAVO GALLEGO (GUSTAVO GALLEGO COMPETICION). Στη κατάταξη προηγείται ο NICOLAS CAVIGLIASSO (DRAG’ON RALLY TEAM) ακολουθούμενος από τον JEREMIAS GONZALEZ FERIOLI (FERIOLI RACING TEAM) και τον GUSTAVO GALLEGO (GUSTAVO GALLEGO COMPETICION).


STAGE 6: Νέος πρωτοπόρος στη κατάταξη!

Η διαδρομή Arequipa-San Juan de Marcona ήταν συνολικής διάρκειας 837 χλμ με την ειδική στα 317 χλμ. Το τοπίο στους αμμόλοφους της Tanaca ήταν εκπληκτικό και οδηγικά δύσκολο. Ο  Χιλιανός Pablo Quantanilla (Husqvarna) κέρδισε τον Kevin Benavides (Honda)  παίρνοντας παράλληλα και τη πρωτοπορία από τον Ricky Brabec (Honda), έστω και με τη μικρή διαφορά των 4″38″…

Ακολούθησαν δύο αναβάτες της ΚΤΜ σε 3η και 4η θέση (Matthias Walkner και Toby Price) σε απόσταση 4′, με τον μέχρι τώρα πρωτοπόρο Brabec 7’30» πίσω στην 7η θέση. Ο Lorenzo Santolino (Sherco) είχε άσχημη πτώση και τραυματισμό σε κεφάλι και αυχένα αναγκάζοντάς τον σε εγκατάλειψη. Οι Luciano Benavides και Adrien Van Beveren σταμάτησαν να τον βοηθήσουν τερματίζοντας τελικά 8ος και 9ος. Οι οργανωτές «επιβράβευσαν» τον Adrien Van Beveren  γιατί έμεινε μαζί του (μέχρι να έρθει το ελικόπτερο)  με σχεδόν 11′ κι έτσι ανέβηκε στην 5η θέση. Ο Sam Sunderland (KTM) έχασε -κυριολεκτικά, όπως θα δείτε και στο video- το πίσω του φρένο χάνοντας 28′

Pablo Quantanilla, νικητής στο 6ο σκέλος

Στα quad o Nicolas Cavigliasso κέρδισε το 5ο του σκέλος με διαφορά 17’9» από τον Jeremias Conzales ανοίγοντας τη διαφορά μαζί του στη γενική κατάταξη στην 1 ώρα, 6’49» που είναι η μεγαλύτερη μέχρι τώρα στον αγώνα. Οι Manuel Andujar και Gustavo Gallego ολοκλήρωσαν την αμιγώς αποτελούμενη από Αργεντινούς πρώτη τετράδα.


STAGE 7: Τέσσερις κατασκευαστές στη διεκδίκηση!

Mε κέντρο τη San Juan De Marcona η διαδρομή μετά από 386 χλμ. κατέληξε στο ίδιο μέρος με την ειδική να καλύπτει 323 χλμ. πραγματικά δύσκολου και γεμάτο παγίδες τερέν. Χαρακτηριστικό του επίπεδου του ανταγωνισμού είναι ότι οι εργοστασιακές ομάδες (πλην Sherco) είναι υποψήφιες και εναλλάσσονται στη μέχρι τώρα κατάταξη!

Aυτή τη φορά ήταν ο Sam Sunderland (KTM) που κέρδισε τη μέρα αφήνοντας δεύτερο τον Ricky Brabec (Honda) και τρίτο τον Χιλιανό Jose Ignacio Cornejo (Honda) ο οποίος τερμάτισε μόλις 1’51» πίσω από τον Βρεττανό. Με τη 2η θέση ο Αμερικανός Ricky Brabec επανήλθε στη κορυφή της κατάταξης αλλά οι διαφορές είναι πολύ μικρές για να αισθανθεί -έστω και λίγο- άνετα. Ο Sunderland ανέβηκε στην 4η θέση της κατάταξης. Αυτός που δυσκολεύτηκε περισσότερο απ’όλους ήταν ο νικητής του 2016, ο Toby Price  (ΚΤΜ) ο οποίος αναγκάστηκε να αγωνιστεί με κακοποιημένο τον δεξί καρπό του μετά από την Κυριακάτικη πτώση του αλλά με ηρωική προσπάθεια  τερμάτισε μόλις 6’55» πίσω από τον Brabec μένοντας στη μάχη της διεκδίκησης καθώς είναι τρίτος. Στο τέλος της μέρας όμως η καταπόνησή του ήταν εμφανής, όπως θα δείτε στο video που ακολουθεί…

Στο αρχικό στάδιο της μέρας υπήρξε καθυστέρηση λόγω ομίχλης (και μετά αναβλήθηκε η απλή διαδρομή) για να αναλάβει τα ηνία ο Brabec και μετά τα μισά ο Sunderland. O μέχρι χθες πρωτοπόρος της κατάταξης Quantanilla (Husqvarna) δυσκολεύτηκε όλη τη μέραs και μαζί με τον Kevin Benavides (KTM) ήταν οι μεγάλοι χαμένοι της ημέρας αφού με καθυστέρηση 19′ και 21′ έπεσαν στην 5η και 6η θέση της κατάταξης, αντίστοιχα. Βenavides και Walkner είναι 6-7 στη κατάταξη με μόλις ένα λεπτό διαφορά…

Sam Sunderland, νικητής του stage 7

Στα quad ο Nicolas Cavigliasso πήρε την 4η συνεχόμενη νίκη του σε σκέλος (και 6η μέχρι στιγμής στον αγώνα). Στην αρχή πάλευε με τον δεύτερο τελικά Alexandre Giroud και η τελική διαφορά τους στον τερματισμό ήταν μόλις 4’10». Ακολούθησε το αργεντίνικο τρίο των Marcos Andujar, Gustavo Gallego και Jeremias Gonzalez. Ο Γάλλος είναι 4ος στην κατάταξη τώρα αλλά απέχει σχεδόν δύο ώρες από την τρίτη θέση που κρατάει ο Callego ενώ δεύτερος εξακολουθεί να είναι ο Gonzalez.

Nicolas Cavigliaso, ο απόλυτος κυρίαρχος μέχρι στιγμής στα quad

Αποτελέσματα stage 7: 1. SAM SUNDERLAND (RED BULL KTM FACTORY TEAM), 2. JOSE IGNACIO CORNEJO FLORIMO (MONSTER ENERGY HONDA TEAM 2019), 3. RICKY BRABEC (MONSTER ENERGY HONDA TEAM 2019).

KATATAΞΗ (μετά από 7 σκέλη): RICKY BRABEC (MONSTER ENERGY HONDA TEAM 2019), 2. ADRIEN VAN BEVEREN (YAMALUBE YAMAHA OFFICIAL RALLY TEAM), 3. TOBY PRICE (RED BULL KTM FACTORY TEAM)

AΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Quad: 1. NICOLAS CAVIGLIASSO (DRAG’ON RALLY TEAM), 2. ALEXANDRE GIROUD (TEAM GIROUD), 3. MANUEL ANDUJAR (7240 TEAM).

ΚΑΤΑΤΑΞΗ quad: 1. NICOLAS CAVIGLIASSO (DRAG’ON RALLY TEAM), 2. JEREMIAS GONZALEZ FERIOLI (FERIOLI RACING TEAM), 3. GUSTAVO GALLEGO (GUSTAVO GALLEGO COMPETICION)


STAGE 8: Tέλος για Brabec-Honda!

Η απόσταση ανάμεσα στη San Juan De Marcona-Pisco περιελάμβανε 573 χλμ. τη μεγαλύτερη απόσταση στο Dakar μαζί με την ειδική των 360 χλμ που διέθετε όλα εκείνα τα στοιχεία που θα έκαναν τη …ζωή δύσκολη για τους αναβάτες που αγωνίζονται στο φετινό Dakar και το stage 8 την ευκαιρία να ξεχωρίσουν.

Η μέρα χαρακτηρίστηκε από την  εκκίνηση των 25 πρώτων αυτοκινήτων, φορτηγών και μοτοσυκλετών, μία διαδικασία που από μόνη της πρόσθεσε προβλήματα τόσο προσανατολισμού όσο και οδηγικά. Οι εκπλήξεις άρχισαν νωρίς και στο 56ο μόλις χιλιόμετρο της απλής -ευτυχώς για την Honda- διαδρομής ο Ricky Brabec αντιμετώπισε ;το άδοξο τέλος στη φετινή του διεκδίκηση. Ο σπασμένος κινητήρας δεν του άφησε κανένα περιθώριο. Αλλα φοβόταν κι άλλο του έτυχε. Κρίμα για τον Αμερικανό και ακόμη περισσότερο για την ομάδα της Honda που βλέπει το ίδιο έργο να επαναλαμβάνεται για πολλοστή φορά.  Σειρά του  σκληροτράχηλου Αυστραλού της ΚΤΜ Toby Price να πάρει τα ηνια στον αγώνα  παρά τους πόνους από το σπασμένο δεξί καρπό του βρήκε το ρυθμό για να μείνει στο παιχνίδι πρωτοπόρος. Τώρα πλέον μόνο η Yamaha με τον Andrien De Beveren μπορεί να τον απειλήσει…

O Ricky Brabec αποσύρθηκε από το φετινό Dakar με σπασμένο κινητήρα αφήνοντας την Honda για μία ακόμη χρονιά χωρίς την πολυπόθητη νίκη.


STAGE 9: Όλοι στα όρια, εκπλήξεις της τελευταίας στιγμής!

313 χιλιόμετρα αμμόλοφων με εκκίνηση και τερματισμό το Pisco (409 συνολικά μαζί με τις απλές) ήταν ίσως το σκληροτερο σημείο του αγώνα καθώς οι αναβάτες και μηχανές έχουν ξεπεράσει κάθε όριο αντοχής. Μετά την χθεσινή εγκατάλειψη του πρωτοπόρου Ricky Brabec ήρθε η ώρα να βγει «εκτός» ανταγωνισμού και ο Kevin Benavides, ένας ακόμη από τους κορυφαίους αναβάτες με Honda. Αυτή τη φορά ο λόγος ήταν…

…περισσότερο διαδικαστικός παρά αγωνιστικός. Κάποιες σημειώσεις που βρέθηκαν στο ρεζερβουάρ του Benavides θεωρήθηκαν από του οργανωτές σαν παράνομες επιβάλλοντας στον αναβάτη ποινή 3 ωρών, πρακτικά τον έβγαλαν εκτός αγώνα. Υπάρχει ρητή απαγόρευση να μην έχουν οι αναβάτες σημειώσεις (εκτός του επίσημου road book) πάνω στη μοτοσυκλέτα και τα ρούχα τους κι αυτό ακρβώς επέφερε την τιμωρία και όχι η μικρή «παράκαμψη» που επέτρεψε στον Kevin Benavides να χαλαρώσει για 4,5 χλμ (αντί να κινηθεί στους αμμόλοφους, βγήκε στην παραλία). Οπως είπε ο ίδιος ο αναβάτης της Honda, η τιμωρία είναι εντελώς άδικη. Αλλά το γεγονός παραμένει. Η Honda για άλλη μία φορά δεν μπόρεσε να πάρει τη νίκη που τόσο ήθελε στο Rally Dakar. O Benavides έκανε ότι μπορούσε για να μειώσει τη καθυστέρηση της ποινής αλλά ήτσν πολύ δύσκολο να καταφέρει κάτι τέτοιο. Η μεγάλη ειδική των 386 χλμ. άρχισε με κοινή εκκίνηση των πρώτων 10 αναβατών και σύντομα η οδήγηση έγινε ομαδική με αποτέλεσμα μετά το μισό του σκέλους κάποιοι αναβάτες να αρχίσουν τα ρίσκα, μη ξεχνάμε ότι είναι το προτελευταίο σκέλος του αγώνα.

Τα ρίσκα δημιουργούν προβλήματα και ο Adrien De Beveren (Yamaha) το ένοιωσε στο πετσί του καθώς ο κινητήρας του έχασε το λιπαντικό του και παρά την προσπάθειά του να το επισκευάσει αναγκάστηκε να εγκαταλείψει από σπασμένο κινητήρα και μάλιστα μόλις 16 χλμ. πριν τον τερματισμό… Kαι ο Sam Sunderland  (ΚΤΜ) αντιμετώπισε πρόβλημα με τον GPS του δεχόμενος ποινή μίας ώρας που πρακτικά τον έβγαλε εκτός διεκδίκησης. Αλλη μία αμφισβητούμενη ποινή…

Michael Metge (Sherco), o νικητής του 9ου σκέλους, η μεγάλη έκπληξη της μέρας!

Νικητής-έκπληξη του 9ου σκέλους ήταν τελικά ο Michael Metge (Sherco) ο οποίος είναι ο μόνος από την οικογένεια που συνεχίζει (συμμετείχαν ο πατέρας του και ο αδελφός του αλλά εγκατέλειψαν στο αρχικό στάδιο του αγώνα!). Μόλις δύο λεπτά πίσω του ο Daniel Nosiglia (Ηοnda) ενώ ακολούθησαν Pablo Quintanilla (Husqvarna),  Matthias Walkner (KTM) και Toby Price (KTM) με διαφορά μεταξύ τους ενός δευτερολέπτου!.

Ο Toby Price (KTM)  παραμένει ακόμη πρώτος στην κατάταξη του Rally Dakar αλλά πλέον όλα θα κριθούν την τελευταία μέρα καθώς η διαφορά τους από τον Pablo Quantanilla (Husqvarna) είναι  μόλις 1 λεπτό και 2 δευτερόλεπτα. με τον Μatthias Walkner (ΚΤΜ) 6’35» στη τρίτη θέση να μην απειλείται (εκτός απροόπτου πάντα) από τον Short (Husqvarna) από τον οποίο απέχει 40 λεπτά…


HIGHLIGHTS🎥

Δείτε στο παρακάτω video τις καλύτερες στιγμές του 2019 Rally Dakar:

Michael Metge (Sherco), o νικητής του 9ου σκέλους, η μεγάλη έκπληξη της μέρας!

Pablo Quantanilla, νικητής στο 6ο σκέλος

Share.

Πες μας τη γνώμη σου!