Papaki tour: O γύρος της Ελλάδας με παπάκια (μέρος Α)

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Όλα ξεκίνησαν 2 χρόνια πριν με τον φίλο και συνοδοιπόρο Φεύγα να ρίχνει την ιδέα για κάτι διαφορετικό και δεν αργήσαμε καθόλου να οργανώσουμε μια 3ήμερη εκδρομή με παπάκια αναπολώντας την δεκαετία ’80-’90 φορώντας starακια άσπρες κάλτσες και fly μπουφάν.

Διοργανωτής : Α.Μ.Ο.Λαγκαδά, Εκκίνηση : 17 Αυγούστου. Συμμετέχοντες :

Τσιαούσης Δημήτρης                 »Mπίλιας»                            Yamaha Crypton 105

Σουργκούνης Σταύρος               »Λάμπρος»                                Honda Cub 90

Kαδόγλου Θανάσης                     »Φεύγας»                                 Honda Cub 90

Μητακίδης Βασίλης                »Καραγιώργης»                    Υamaha Townmate 80

Μπουρνουξούζης Δημήτρης        »Βλάχος»                        Yamaha Townmate 80

Κανελλόπουλος Στέφανος                                                       Honda Innova 125

Δαβλάρας Γιάννης                                                                     Honda Wave 110

Στο ποταμό Αρδα, κοντά στο βορειότερο σημείο της Ελλάδας!

Το Story

Η εκδρομή είχε λάβει μέρος στην ευρύτερη περιοχή της κεντρικής Μακεδονίας και αφού την πραγματοποιήθηκε έπεσε στο τραπέζι η ιδέα απο τον Μπίλια για κάτι πιο οργανωμένο, πιο μοναδικό για κάτι που δεν σκέφτηκε κανείς και εάν το σκέφτηκε δεν το πραγματοποίησε και δεν είναι άλλη από τον »ΓΥΡΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΜΕ ΠΑΠΑΚΙΑ».

Φεύγας-Βλάχος-Καραγιώργης και Λάμπρος δεν το πολυσκέφηκαν ενώ ο Γιάννης και ο Στέφανος ηταν διαθέσιμοι μόνο για το πρώτο τριήμερο του ταξιδιού.Αρχίσαμε σιγά σιγά οργανονώμαστε, να αγοράζουμε παπάκια, να τα ξηλώνουμε, να τα φτιάχνουμε έτσι ώστε να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες του ταξιδιού και για ένα χρόνο περίπου κάναμε σα μικρά παιδιά, βρισκόμασταν για δούμε σε τι στάδιο έχουμε φτάσει και πειραζόμασταν.

Ο χρόνος περνούσε, ο καιρός πλησίαζε ώσπου η 17η Αυγούστου σιγά σιγά έφτασε με τα παπάκια να είναι άλα έτοιμα  και άλα μισοτελειωμένα προσπαθώντας ο ένας να βοηθήσει τον άλλον.

Πρώτη μέρα. Ξεκούραστοι ακόμη!

1η Ημέρα

Ξημερώματα 17ης Αυγούστου δώσαμε το πρώτο ραντεβού στις 05:00 το πρωί με εκκίνηση από την κεντρική πλατεία Λαγκαδά . Δύο συνάδελφοι του Μπίλια – ο Μάκης και ο Φώτης – έχουν προνοήσει για το καλό του ταξιδιού, να κεράσουν τον πρώτο καφέ και όχι μόνο.

Με την ώρα να περνάει και τον Βλάχο να τον ψάχνουμε κάποια στιγμή εμφανίζεται εξηγώντας πώς άργησε να ξυπνήσει διότι τα μεσάνυχτα της προηγουμένης είχε τελειώσει η μετατροπή του Townmate απο 50 σε 80 κυβικά και πώς είχε καποιες υποψίες για τα ρεύματα. Η κρίσιμη ώρα έφτασε και τα παπάκια άρχισαν να γουργουρίζουν για την εκκίνηση του οδοιπορικού με κατεύθυνση τον γύρο της Χαλκιδικής.

Μόλις στα πρωτα 20 χλμ της διαδρομής οι υποψίες του βγήκαν αληθινές, η πάπια δεν πηγαίνει όπως θα έπρεπε. Δίνοντας ραντεβού για το βράδυ ο Βλάχος μας αποχαιρετάει με σκοπό την επισκευή του θρυλικού Townmate.

Η εξαμελής ομάδα συνεχίζει με την Κασσανδρεία να κάνει σιγά σιγά την εμφάνιση της. Ποτίδαια – η πρώτη φωτογραφία του οδοιπορικού- συνεχίζοντας παράλληλα με τον κόλπο Κασσανδρείας σταματάμε στην Κρυοπηγή για το πρώτο ανεφοδιασμό. Δίπλα στο πρατήριο υγρών καυσίμων ένα άλλο πρατήριο, το πρατήριο άρτου του κ. Κωνσταντινούδη με τον Ηλία και τον Γιάννη (που είναι και αθλητές του Ομίλου μας) έσπευσαν να μας χαιρετήσουν και να μας γεμίσουν ένα κουτί εδέσματα για τον δρόμο.

Το ταξίδι συνεχίζει κάτω προς τον γύρο του πρώτου ποδιού κατευθυνόμενοι προς το δεύτερο πόδι, την Σιθωνία με το θερμόμετρο στους 36 βαθμούς και την ώρα να δείχνει 12 έχουμε φτάσει στον Νέο Μαρμαρά. Ο Φεύγας και ο Γιάννης αποφασίζουν να βουτήξουν ενώ οι υπόλοιποι απολαύσανε έναν παγωμένο καφέ.

Το πιο φορτωμένο παπί του οδοιπορικού

Στις 1 αναχωρούμε και ολοκληρώνοντας τον γύρο της Σιθωνίας αρχίσαμε να ανηφορίζουμε προς το τρίτο πόδι. Μια στάση για φαγητό στα γραφικά Πυργαδίκια με θέα τον κόλπο του Αγίου Ορους και την Ιερισσό σχετικά κοντά αποχαιρέτουμε την Χαλκιδική και ξαναμπαίνουμε στα γνωστά σε εμάς λιμέρια του νομού Θεσσαλονίκης με τον φίλο μας Αλέξανδρο να μας περιμένει στο σπίτι του  στα Βρασνά για καφέ.

Με το ρολόι να δείχνει 19:00 είχαμε πάρει ήδη τον δρόμο της παλαιάς εθνικής οδού για Καβάλα.

Μία στάση στο Λιοντάρι της Αμφίπολης ήταν απαραίτητη για μια ομαδική φωτογραφία και μόλις μια ανάσα απο τον τελικό προορισμό της πρώτης ημέρας, την Νέα Ηρακλείτσα  του νομού Καβάλας. Δεν μπορούσε βέβαια να λείψει το βραδινό μπάνιο γιατί ελεύθερο camping  χωρίς μπάνιο δεν γίνεται..

2η Ημέρα

Σαββάτο  στις 7 κι έχοντας φορτώσει μέχρι επάνω και πάλι τα παπάκια μας ξεκινάμε για την όμορφη Καβάλα με στόχο το βράδυ να έχουμε φτάσει στο Ορμένιο του νομού Εβρου.

Στο δρόμο μας το ερειπωμένο χωρίο Πόρτο Λάγος κλέβει την παράσταση! Στάση για καφέ στο Φανάρι του Νομού Ροδόπης και με ανεφοδιασμό στην Κομοτηνή οι ταμπέλες έγραφαν Αλεξανδρούπολη.

Μια σύντομη στάση για φωτογραφία στον γνωστό φάρο της πόλης και οι συζητήσεις περι φαγητού να δίνουν και να πέρνουν Σουφλί σου ερχόμαστε!

Οδεύοντας προς το Τριεθνές

Βγαίνοντας στο παλιό εθνικό δίκτυο το πιο αδιάφορο οδηγικό τμήμα της ημέρας με συνεχόμενη ανηφορική ευθεία και τον αέρα να μας χτυπάει πλαγιομετωπικά είχε ως αποτέλεσμα τα 40 χλμ τελικής ταχύτητας. Μια γρήγορη επίσκεψη στο τελωνείο των Κήπων κι έφτασε η ώρα να γευτούμε τον παραδοσιακό καβουρμά και τα χωριάτικα λουκάνικα σε γνωστή ταβέρνα του Σουφλίου.
Με το χαμόγελο ξανά στα χείλη πρός ολοταχώς για τον επόμενο μεθωριακό σταθμο της Καστανιές Εβρου αντίκρυ απο την Ανδριανούπολη της Τουρκίας που μας ταλαιπώρησε αυτόν τον καιρό με την υπόθεση των δύο ελλήνων στρατιωτικών.

Τους δείκτες να δείχνουν 19:30 αφήνουμε πίσω μας την συνοριακή γραμμή Ελλάδας-Τουρκίας επισκεπτόμαστε τον τρίτο μεθωριακό σταθμό του νομού Εβρου που συνορεύει με την Βουλγαρία.

Στα 15 χλμ η Πεντάλοφος και οι ξενώνες Ευρωθήραμα όπου διανυκτερεύσαμε το βράδυ της 2ης ημέρας.

3η Ημέρα

Το ημερολόγιο δείχνει 19 Αυγούστου και η τρίτη ημέρα ξεκινά με ένα απρόοπτο. Ενα μυγάκι βολεύτηκε στο μάτι του Λάμπρου και με το ένα μάτι σχεδόν κλειστό πέρνουμε την επιστροφή προς Κομοτηνή. Περνώντας και από το τέταρτο τελωνείο του Κυπρίνου διασχίζουμε το όρος Βυρσίνη.

Καταπληκτική διαδρομή κατα κύριο λόγο κατηφορική με ατελείωτες στροφές μέσα στη φύση γυρνάμε την πλάτη μας στο Νομό Εβρου.

Nαι, αυτόν τον τελευταίο λέμε κι εμείς …Δεν τον ξέρουμε

Υποχρεωτική στάση στο Σισμανόγλειο Νοσοκομείο Κομοτηνής όπου μας ενημερώνουν πως δεν υπάρχει οφθαλμίατρος. Μην έχοντας άλλη λύση και έπειτα απο ένα σύντομο time out στον Ίασμο δοκιμάζοντας τον παραδοσιακό μοσχαρίσιο γύρο οι δρόμοι χωρίζουν με τον Λαμπρο και τον Φεύγα να κατευθύνονται στο Νοσοκομείο  Ξάνθης και την υπόλοιπη ομάδα να ανηφορίζει προς την γραφική Σταυρούπολη. Δυστυχώς και το νοσοκομείο Ξάνθης δεν είχε οφθαλμίατρο όποτε το νοσοκομείο της Καβάλας είναι η τελευταία ελπίδα για τον Λάμπρο και τον Φεύγα.

Γιάννης , Στέγανος – Μπίλιας  και Καραγιώργης οδεύουν προς το ορεινό Παρανέστι. Στάση αναδιοργάνωσης με θέα τον ποταμό Νεστο δίνουμε ραντεβού στην πόλη της Δράμας με τον Λάμπρο και τον Φεύγα καθώς ο Γολγοθάς τους τελείωσε στην Καβάλα.

Μετά απο ανεφοδιασμό η παρέα ανασυγκροτείται και ολοταχώς για το ορεινό Νευροκόπι και μέσω Ανω Βροντούς φτάνουμε στην πόλη των Σερρών με ένα καταπληκτικό στριφτερό κατέβασμα με τα παπάκια να βγάζουν σπίθες!

Σιδηρόκαστρο – Πορόια – Κιλκίς και διανυκτέρευση στα σπίτια μας όπως έλεγε το πρόγραμμα.

Απαραίτητο ήταν ένα service  στα παπάκια, κάποιες μετατροπές που έγιναν στις σχάρες αποσκευών με την βοήθεια του φίλου μας Θωμά, καθώς και ένα δόντι πιο μικρό γρανάζι εμπρός στο Crypton του Μπίλια.

Πρωινός έλεγχος για τυχόν απρόοπτα