Πέθανε ο σχεδιαστής-θρύλος Massimo Tamburini

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

M Tamburini

Αυτή την μάχη (με τον καρκίνο) την έχασε ο Massimo Tamburini, ο άνθρωπος που σχεδίασε μερικές από τις πλέον θρυλικές μοτοσυκλέτες
 όπως η Ducati 916, η MV Agusta F4 αλλά και πολλές άλλες, λιγότερο γνωστές αλλά εξίσου επαναστατικές όπως μερικές από τις ομορφότερες Bimota (της οποίας ήταν συνιδρυτής) ενώ ήταν ο άνθρωπος πίσω από το CRC (Centro Recerche Cagiva)

 

Μιλώντας για την καρριέρα του, ο Tamburini έλεγε: «Πάντα είχα ένα τεράστιο πάθος για τις μοτοσυκλέτες, η μητέρα μου συνήθιζε να παραπονιέται γι’αυτό όταν ήμουν μικρός, αποκαλώντας το «εμμονή»! Ποτέ μου δεν είχα καμμία επιθυμία να σχεδιάσω οτιδήποτε άλλο».

mtamburiniO Massimo Tamburini γεννήθηκε στην ιταλική ακτογραμμή της Αδριατικής και συγκεκριμένα στο Rimini, στις 28/11/1943 και η εμπλοκή του με τις μοτοσυκλέτες άρχισε το 1961 όταν στην κοντινή πίστα της Monza παρακολούθησε αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος και άκουσε τις τετράχρονες MV Agusta. Ενώ όμως έτρεχε μία επιχείρηση με είδη θέρμανσης έγινε γνωστός στον κόσμο της μοτοσυκλέτας από τις πολύ πετυχημένες βελτιώσεις του  σε αγωνιστικές μοτοσυκλέτες που τις έκαναν δυνατότερες, ελαφρύτερες και ευκολότερες στον χειρισμό. Η ειδίκευσή του στην MV Agusta 600, μία τουριστική μοτοσυκλέτα που την μετέτρεπε σε αγωνιστική για τον δρόμο τον καθιέρωσε πολύ γρήγορα στο Riminii, μία πόλη γεμάτη ενθουσιασμό για τις μοτοσυκλέτες και έδρα της κραταίας τότε Benelli.

Η πρώτη τoυ βελτίωση ήταν όμως για μία MV Agusta 750 για την οποία κατασκεύασε ο ίδιος σκελετό (1971). Το 1973 οι Valerio Bianchi, Giuseppe Mori και φυσικά ο Massimo Tamburini ίδρυσαν την Bimota δίνοντας τα αρχικά των ονομάτων τους στην φίρμα. Συνοψίζοντας τότε την φιλοσοφία του στον σχεδιασμό μοτοσυκλετών ο Tamburini είχε πεί: «η ιδανική μοτοσυκλέτα είναι μία 750 με την δύναμη μίας 1000 και το βάρος μίας 500», μία αρχή που ακολούθησε σε όλη την διάρκεια της πολύ επιτυχημένης καρριέρας του. Οταν εμφανίστηκε η Ducati ST2 για παράδειγμα είπε χαρακτηριστικά: «Νομίζω η ST2 είναι μία προσπάθεια να ακολουθήσουμε τον δρόμο των Ιαπώνων κι αυτό δεν θά έπρεπε να γίνει από Ιταλούς…»

Massimo Tamburini MV Agusta 08Μετά από 11 χρόνια στην Bimota (η οποία είχε μπει σε διαδικασία χρεωκοπίας) ο Tamburini κι ένα σύντομο πέρασμα από την ομάδα του Roberto Gallina στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ταχύτητας πήγε το 1985 στο Cagiva Group του Claudio Castiglioni η οποία μόλις είχε εξαγοράσει τις Ducati και Cagiva. Παράλληλα συνέχισε να σχεδιάζει και για την Bimota και συγκεκριμένα το πρωτότυπο DB1 που χρησιμοποιούσε τον κινητήρα της Ducati Pantah 750.

H πρώτη Ducati που σχεδίασε ήταν η Paso 750, μία μοτοσυκλέτα που χαρακτηριζόταν από την πλήρη σχεδόν κάλυψή της από φαίριγκ σε μία προσπάθεια άριστης αεροδυναμικής αντίστασης. Την ώρα που σχεδίαζε την σήμερα «κλασσική» 916 ο Tamburini επηρέαζε ενα άλλο σχεδιαστή της φίρμας τον Pierre Terblanche. Σύμφωνα με τον Kevin Ash, «η 916 όπως και τα περισσότερα καινοτόμα αντικείμενα έσπασε τους υπάρχοντες κανόνες».

Οταν οι αδελφοί Castiglioni πούλησαν την Ducati το 1996, ο Tamburini έμεινε με την Cagiva για να σχεδιάσει την MV Agusta F4, για πολλούς την πιο όμοεφη superbike όλων των εποχών. Η τελευταία του δημιουργία ήταν η MVAgusta F3 675 πριν αποσυρθεί το 2008

Τον Νοέμβριο του 2013 του διέγνωσαν καρκίνο στους πνεύμονες αρχίζοντας χημειοθεραπεία αλλά η υγεία του χειροτέρευε συνεχώς μέχρι την Κυριακή 6 Απριλίου όταν και κατέληξε κοντά στο San Marino όπου πέρασε τα δημιουργικότερα χρόνια της ζωής του…

Εμείς θα θυμόμαστε τον Massimo Tamburini μέσα από τις δημιουργίες του όπως οι:

 

Share.

Πες μας τη γνώμη σου!