MotoGP Assen, Oλλανδία: Επιτέλους, μία νίκη για τη Yamaha και τον Viniales…

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Mετά από μία φανταστικη μάχη ανάμεσα στον poleman Fabio Quartararo, τον πρωταθλητή του ’18 Marc Marquez και τον Maverick Viniales επικράτησε η …Υamaha αφού είδε πρώτη την καρώ σημαία για πρώτη φορά φέτος! Ο εργοστασιακός της Ισπανός αναβάτης επιβεβαίωσε τον καλύτερο ρυθμό που είχε όλο το τριήμερο αλλά ήταν πάλι ο 20χρονος Γάλλος που εντυπωσίασε! 

Για τον #93 τι να πούμε… Ο ΜΜ είναι ο πιο ώριμος 24χρονος αναβάτης με διαφορά. Ελεγξε όλες τις καταστάσεις που δημιουργήθηκαν (και ήταν αρκετές) και χωρίς ηρωισμούς και ριψοκίνδυνες κινήσεις πήρε τους 20 βαθμούς που αύξησν ακόμη περισσότερο την διαφορά από τον δεύτερο στη βαθμολογία Andrea Dovizioso ο οποίος τερμάτισε στην 4η θέση. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή…

Επιτέλους ο Maverick Vinales μπόρεσε να πάρει μία νίκη που ήταν πολύ σημαντική και για την Yamaha…

Στην εκκίνηση ο poleman Fabio Quartararo δεν έφυγε άσχημα αλλά ήταν οι δύο Suzuki που έκλεψαν την παράσταση με τους Alex Rins και Joan Mir να στρίβουν 1-2 την πρώτη στροφή και τον Viniales να περνάει οριακά τρίτος αφού ο #12 άνοιξε ελαφριά τη γραμμή του στην είσοδο για να επανέλθει 4 στροφές αργότερα πίσω από τις Suzuki. Πιο πίσω ο Marquez στην 5η θέση δεν βιαζόταν καθώς όλοι αναβάτες κινούνταν πολύ κοντά μεταξύ τους.

Ο Rins oδηγούσε με σιγουριά μπροστά προσδοκώντας στη δεύτερη νίκη του φέτος αλλά στον τρίτο γύρο ο ατγώνας του τελείωσε στην είσοδο της 9ης στροφής όταν δίπλωσε το μπροστινό του (από τους λίγους που είχε επιλέξει μαλακό ελαστικό στους 40 βαθμούς της ασφάλτου του Assen). Eτσι, ο rookie της Suzuki, ο Joan Mir βρέθηκε να οδηγεί κούρσα  MotoGP για πρώτη φορά! Αλλά όχι για πολύ καθώς ο παγκόσμιος πρωταθλητής Moto3 (2017) άνοιξε τη γραμμή του στην 16 αφήνοντας 3 αναβατες να τον περάσουν. Ετσι, ο Marquez βρέθηκε ανάμεσα σε δύο Yamahητές που ήθελαν να επιβεβαιώσουν τη πολύ καλή παράδοση της εταιρίας στον «Καθεδρικό της Ταχύτητας». Πίσω τους ο Dovi που ανέβηκε από την 11η θέση στην 4η και καραδοκούσε για κάτι καλύτερο.

Σ’αυτό το σημείο ο Viniales έδειχνε έτοιμος να περάσει τον #93 αλλά η πρώτη του προσπάθεια να το πετύχει του κόστισε ένα δευτερόλεπτο καθυστέρηση καθώς άνοιξε τη γραμμή του στην 1η στροφή του 10ου γύρου. Μπροστά, ο 20χρονος Γάλλος που άρχισε κιόλας να γράφει τα δικά του ρεκόρ (νεώτερος αναβάτης με δύο συνεχόμενες pole position στην ιστορία) είχε ιδιαίτερα προβλήματα με το ισχυρό chattering που παρουσίαζε η μοτοσυκλέτα του μετά από τις δύο εξόδους των ευθειών, τόσο έντονα που ο Marquez το εκμεταλλευόταν και περνούσε μπροστά για λίγο όμως καθώς ο πεισματάρης Γάλλος δεν έδειχνε καμμία διάθεση να κλείσει το γκάζι για κανένα λόγο! Κάπως έτσι όμως ο Marquez πήρε τη πρωτοπορία στον 11ο γύρο! Ο ρυθμός των δύο πρώτων τους έκανε να ξεκολλήσουν από τον Dovi που πλέον βρέθηκε να «κάνει παρέα’ με τον ομόσταυλό του και τον Mir.

Ο Fabio Quartararo ανέβηκε στο βαθρο για δεύτερη φορά παρά τα φανερά προβλήματα που είχε με το chattering…

Mε 11 γύρους να απομένουν ο Viniales πέρασε μπροστά και μαζί με τον Marquez έδειχναν οι υποψήφιοι νικητές στο φετινό Assen καθώς ο Quartararo πάλευε με την δορυφορική του Yamaha μένοντας 0,9″ πίσω τους. Παρά ένα λάθος του Viniales που επέτρεψε τον Marquez να ξαναμπεί μπροστά, ο Maverick έδειχνε ταχύτερος κι αυτη τη φορά πέρασε μπροστά κι έκανε μία μικρή διαφορά δείχνοντας ποιος θα ήταν -εκτός απροόπτου- ο νικητής. Η διαφορά ανέβηκε στο 1″ δύο γύρους πριν τον τερματισμό και τότε ο Puig (team manager της Repsol Honda) έκανε προς τον #93 την χαρακτηριστική κίνηση  να μη ρισκάρει, η δεύτερη θέση ήταν Ο.Κ. για τηνHonda σε μία πίστα που παραδοσιακά δυσκολευεται.

Ετσι, με την νίκη της Yamaha οι κατασκευαστές που νίκησαν σε κάποιο από τους πρώτους 8 φετινούς αγώνες έγιναν τέσσερις. Ο Viniales είχε να νικήσει από τον περσινό Αυστραλιανό αγώνα. Και ο Marquez πλέον έχει 44 βαθμούς διαφορά από τον Dovizioso. Ki έχοντας μπροστά του το Sachsenring μοναδικός του στόχος δεν μπορεί να είναι άλλος από την νίκη έχοντας κυριαρχήσει εκεί από τον πρώτο αγώνα, 5 χρόνια πριν…

Ο Quartararo παρόλο που δεν ήταν 100% έτοιμος μετά τη πρόσφατη εγχείρησή του για arm pumping κατέκτησε δεύτερο συνεχόμενο βάθρο ανεβαίνοντας στην 6η θέση της βαθμολογίας. Αλλά και ο ομόσταυλός του Franco Morbidelli πήγε καλά τερματίζοντας 6ος (ο καλύτερός του τερματισμός σε MotoGP) καθώς κατάφερε να περάσει τον Petrucci πάνω στο σικαίην. Πίσω από τον Ιταλό της Ducati o Cal Crutchlow που πλήρωσε μία λάθος κίνηση στην Κ1 όπως άλλωστε και ο Mir που τερμάτισε 8ος, το καλύτερό του τερματισμό φέτος στην πρώτη του κιόλας σαιζόν στα MotoGP. Eδωσε μάχες για όλες τις θέσεις και ειδικά με τα Ducati, σίγουρα έφυγε πλουσιότερος σε εμπειρίες. Την δεκάδα συμπλήρωσαν ο Jack Miller (νικητής εδώ το 2016) σε μία μοναχική προσπάθεια και ο Andrea Iannone που ήταν άλλος ένας αναβάτης που πέτυχε το καλύτερο αποτέλεσμά του σ’αυτό τον αγώνα. 

Το podium στο Assen επιβεβαίωσε τη δυναμική της Yamaha στη συγκεκριμένη πίστα

Ο Valentino Rossi τελείωσε τον αγώνα το ίδιο άσχημα όπως εξελίχθηκε από την Παρασκευή με μία πτώση στη 8η στροφή του 5ου γύρου όταν μαζί με τον Nakagami έφυγαν παράλληλα στο gravel με πολλά χιλιόμετρα αλλά χωρίς ευτυχώς τραυματισμό. Και ο Karel Abraham έπεσε, επίσης χωρίς συνέπεις. Ο Johann Zarco εγκατέλειψε τον αγώνα. O Jorge Lorenzo μετά τη νέα του πτώση στα δοκιμαστικά και τον τραυματισμό του σε σπόνδυλο εκτός από το Assen φαίνεται να χάνει και τον επόμενο αγώνα στην Αυστρία…

Αποτελέσματα:
1. Maverick Viñales (Monster Energy Yamaha MotoGP)
2. Marc Marquez (Repsol Honda Team) + 4.854
3. Fabio Quartararo (Petronas Yamaha SRT) + 9.738
4. Andrea Dovizioso (Ducati Team) + 14.147
5. Franco Morbidelli (Petronas Yamaha SRT) + 14.467
6. Danilo Petrucci (Ducati Team) + 14.794
7. Cal Crutchlow (LCR Honda Castrol) + 18.361
8. Joan Mir (Team Suzuki Ecstar) + 24.268
9. Jack Miller (Pramac Racing) + 26.496
10. Andrea Iannone (Aprilia Racing Team Gresini) + 26.997

Share.

Πες μας τη γνώμη σου!