Όταν οι Φινλανδοί σχεδιάζουν ηλεκτρική μοτοσυκλέτα. Δείτε το αποτέλεσμα…

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

H RMK έχει έδρα στο Raisio, κάπου 200 χλμ κοντά στο Ελσίνκι, τη φινλανδική πρωτεύουσα. Και η συμβολή της στην επερχόμενη «ηλεκτρική επανάσταση» (και) στις μοτοσυκλέτες είναι ήδη εντυπωσιακή κι έτοιμη για τη παραγωγή μέχρι το καλοκαίρι του 2019. Τόσο αθόρυβα, τόσο απλά, τόσο φινλανδικού στυλ… Χωρίς κραυγές και φανφάρες.

 

Φουτουριστική ναι, χωρίς όμως κάτι να σε ξενίζει στο μάτι. Εκτός από το πίσω τροχό-κινητήρα!

 

 

Το hot spot στην φουτουριστική RMK E2 είναι σίγουρα ο πίσω τροχός. Δεν έχει τον ηλεκτροκινητήρα στο κέντρο του (όπως συνηθίζεται στα e-scooters και τα ηλεκτρικά ποδήλατα) αλλά ο ίδιος ο τροχός (η ζάντα) είναι ο κινητήρας αφού εκεί «κρύβονται» τα πηνία που αποτελούν τον ηλεκτροκινητήρα!  H αυτονομία της Ε2 είναι 300 χλμ (!) και η ισχύς της στους 67 hp (όσο για τη ροπή που είναι και το δυνατό σημείο πρέπει να μη ξεχνάμε ότι στα ηλεκτρικά μοτέρ ξεκινάει στη μέγιστη τιμή της από σχεδόν μηδενικές στροφές).

Το εντυπωσιακό με την RMK είναι ότι ολοκλήρωσε τη κατασκευή του hubless τροχού της σε ένα …μήνα!

Εχουμε δει το «έργο» σε hubless τροχούς που κινούνταν από θερμικούς κινητήρες μέσω γραναζιών αλλά εδώ η ιδέα πήγε ένα βήμα παρακάτω προσαρμοζόμενη στην αρχιτεκτονική των ηλεκτρικών κινητήρων. Και θα αναρωτηθεί κανείς; Ti γίνεται με το αυξημένο φερόμενο βάρος και τις δυνάμεις που ασκεί στο πίσω τροχό και κατ’επέκταση σε ολόκληρη τη μοτοσυκλέτα; Και τα εκτεθειμένα καλώδια που οδηγούν το ρεύμα στον πίσω τροχό;

Σίγουρα, η εντυπωσιακότερη γωνία να παρατηρείς την RMK E2

O επικεφαλής σχεδιαστής της RΜΚ Teemu Saukkio δεν μπαίνει σε τέτοιες λεπτομέρειες στην παρουσίασή του στο newatlas.com αλλά δηλώνει ότι οι δοκιμές θα τελειώσουν σε μερικές μέρες και η παραγωγή 50-150 μοτοσυκλετών είναι προγραμματισμένη για τον επόμενο χρόνο (έχει ήδη 10 παραγγελίες) με την προοπτική να εκτοξευτεί το 2020 αφού περάσει τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές για νόμιμη κυκλοφορία στο δρόμο και βρει τα κεφάλαια για μαζική παραγωγή, κάτι ιδιαίτερα εύκολο καθώς υπάρχουν άπειροι επενδυτές έτοιμοι να πάρουν μέρος στην «ηλεκτρική επανάσταση».

Ολα αυτά στη Φινλανδία. Γιατί όχι και στη χώρα μας;

Κάθε ομοιότητα με πρόσωπα και καταστάσεις στη χώρα μας είναι απλά συμπτωματικές 🙁

Mία άποψη του «εσωτερικού» κόσμου της RMK E2.

Share.

Πες μας τη γνώμη σου!