Είσαι κατασκευαστής μοτοσυκλετών και θέλεις να χωρέσεις ένα μοντέλο στη γκάμα σου χωρίς ιδιαίτερα έξοδα για αρχικό σχεδιασμό, για έρευνα και εξέλιξη; Ευκολάκι. Παίρνεις το πλαίσιο/πλαστικά από ένα, κινητήρα από ένα άλλο, τα ενώνεις με το μαγικό ραβδί (που κάθε κατασκευαστής οφείλει να έχει) και τσουπ! Νά σου το καινούργιο το μοντελάκι. Σωστά;
E, όχι βέβαια! Αν ήταν έτσι εύκολα τα πράγματα δεν θα’χαμε δουλειά εμείς εδώ πέρα. Λοιπόν:
Μultistrada 1200. Καλά μέχρι εδώ. Πάμε για τον 11 χρόνο που παρουσιάστηκε κι ακόμη είναι σημείο αναφοράς (σαν 1250 πλέον). Η αγορά καλοδέχθηκε αυτή την τουριστική adventure μηχανάρα κι αργότερα απέκτησε και enduro έκδοση με αυξημένες δυνατότητες στο χώμα. Hypermotard 950 ; Mία από τις ομορφότερες μοτοσυκλέτες του κόσμου δάνεισε τον κινητήρα της στο αντικείμενο του πόθου αλλά και του άρθρου που διαβάζετε. Κυρίες και κύριοι, Ducati Multistrada 950. Με γονίδια που τα σπάνε!
Κι επειδή δεν είχαμε οδηγήσει την πρώτη της έκδοση (που παρουιάστηκε τo 2016) πάμε να δούμε αυτή του ’19 που οδηγήσαμε για 300 χιλιόμετρα μεταξύ Θεσσαλονίκης – Νιγρίτας – Μαυροθάλασσας και πίσω σε μια διαδρομή που είχε όλων των ειδών τους δρόμους, ασφάλτινους και μη. Η έκδοση με τις χυτές ζάντες (διατίθεται και με ακτινωτές με κοστος +800-900€ αναλόγως χρωματισμού, εκτός του κλασσικού ντουκατίσιου κόκκινου της δοκιμής μας υπάρχει και σε άσπρο-μαυρο) μπορεί να μην είναι η καταλληλότερη για κίνηση στο χώμα αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είναι μέσα στις δυνατότητές της.
ΠΡΩΤΗ ΟΠΤΙΚΗ ΕΠΑΦΗ
Ο όγκος από το Multistrada (1200, μη ξεχνιόμαστε) είναι εκεί. Ιδιο πλαίσιο, υποπλαίσιο και ψαλίδι με το 1200 Enduro . Κινητήρας που δείχνει και ακούγεται σαν Ducati, αποκλείεται να τον μπερδέψεις με άλλον, ακόμη και με V2, ευρωπαϊκούς, ιαπωνικούς, ιαπωνικούς και φυσικά αμερικάνικους. Εμφάνιση που παραπέμπει στο μεγαλύτερο αδελφό αλλά ένα κλικ πιο μαζεμένο, να ξεχωρίζει. Δεν είναι και δίδυμα! Φθηνότερο ήθελαν να είναι αλλά όχι και φθηνιάρικο. Παντού, η ποιότητα ειδικά στο φινίρισμα είναι εμφανής. Τροχοί 17 πίσω – 19 εμπρός, προσωπικά ο απόλυτος συνδυασμός (και) για τη δικιά μας χώρα.
ΚΙΝΗΤΗΡΙΑ ΔΥΝΑΜΗ
Hypermotard/Supersport/Multistrada μοιράζονται το ίδιο μοτέρ, με μερικές διαφορές. Ο δικύλινδρος υδρόψυκτος Testastretta, έχει τέσσερις βαλβίδες σε κάθε κύλινδρο και 937 κυβικών εκατοστών. Διάμετρος 94 και διαδρομή 67,5 χιλιοστά. Η συμπίεση είναι μειωμένη στο 12,6:1 (από 13,1:1). Τα σώματα της πεταλούδας είναι στα 53mm, ο εγκέφαλος της Bosch έχει νέο χάρτη ανάφλεξης για κάθε ένα από τα τέσσερα Riding modes. Η ιπποδύναμη φτάνει στους 113hp στις 9.000 rpm με μέγιστη ροπή 9,7 κιλών στις 7.750 rpm.
ΕΠΙ ΤΟ ΕΡΓΟΝ
ΤΑΜΕΙΟ
Με τιμή 14.900€ έχει ενδιαφέρον για τους λάτρεις του consept Multistrada xωρίς να xρειαστεί να ληστέψουν τράπεζα προτού περάσουν από τον Ducati dealer. Για όσους βέβαια θέλουν το απόλυτο από την 950 τους (βλέπε ημιενεργητικές αναρτήσεις -ίδιες με τις BMW και το Multistrada 1260- κι ένα πληρέστατο πακέτο ηλεκτρονικών βοηθημάτων πλήρως ρυθμιζόμενο) θα πρέπει να εκταμιεύσουν 17.200€ ή 18.000€.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας
Τύπος 4Τ, 2Κ, Υ/Ψ, DOHC, 4β/Κ
Κυβισμός (cc): 937
Διάμετρος x Διαδρομή (mm x mm): 94×67,5
Συμπίεση (:1): 12,6
Τροφοδοσία: Ηλεκτρονικός ψεκασμός Bosch
Σύστημα εξαγωγής: 2 σε 1
Λίπανση: υγρό κάρτερ αντλία λαδιού
Εκκίνηση: Μίζα
Συμπλέκτης: Υγρός πολύδισκος μηχανικός
Μετάδοση: 6 σχέσεων με αλυσίδα
Πρωτεύουσα μετάδοση: 1.84
1η σχέση: (37/15)
2η σχέση: (30/17)
3η σχέση: (28/20)
4η σχέση: (26/22)
5η σχέση: (24/23)
6η σχέση: (23/24)
Δευτερεύουσα μετάδοση: (15/43)
Πλαίσιο
Τύπος: Ατσάλινο χωροδικτύωμα
Κάστερ: 25,2
Ίχνος (mm): 105,7
Μεταξόνιο (mm): 1.594
Ύψος σέλας (mm): 840
Βάρος (πλήρες, kg): 227
Ρεζερβουάρ/ Ρεζέρβα (lt): 20
Αναρτήσεις
Μπροστά: Ανεστραμμένο πιρούνι ΚΥΒ με διάμετρο καλαμιών 48mm, διαδρομή τροχού 170mm. Ρυθμίσεις: Προφόρτιση ελατηρίων, απόσβεση επαναφοράς, απόσβεση συμπίεσης
Πίσω: Αμορτισέρ Sachs με μοχλικό, διαδρομή τροχού 170mm. Ρυθμίσεις: Προφόρτιση ελατηρίου, απόσβεση επαναφοράς, απόσβεση συμπίεσης
Ελαστικά
Μπροστά: 120/70-ZR19”
Πίσω: 170/60-ZR17”
Φρένα
Μπροστα: Δύο δίσκοι διαμέτρου 320mm με δαγκάνες Brembo 4 εμβόλων ακτινικής τοποθέτησης
Φρένα Δίσκος διαμέτρου 265mm με δαγκάνα δύο εμβόλων
Εξοπλισμός
Ψηφιακό ταχύμετρο, αναλογικό στροφόμετρο, ολικός και δύο μερικοί χιλιομετρητές, ένδειξη θερμοκρασίας, καυσίμου, ψεκασμού, χιλιομετρητή ρεζέρβας, ώρας, φώτα, φλας, λάδια, ψεκασμό, Mode, traction control, ABS
Επιδόσεις
Ισχύς εργοστασίου (hp/rpm) 111,5/9.500
Τιμή: 14.500€