Παρουσίαση 2019 Can-Am Ryker: H άλλη όψη των τρίκυκλων μοτοσυκλετών.

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Οταν πριν λίγους μήνες οδηγήσαμε την Niken (διάβασε τις εντυπώσεις μας εδώ) μπήκαμε σε ένα κόσμο που η Yamaha έχει οραματιστεί για μία ολόκληρη γενιά τρίκυκλων μοτοσυκλετών. Σχεδόν ξεχάσαμε ότι 10 χρόνια πριν η Can-Am μας είχε εισάγει πρώτη στο δικό της τρίροδο κόσμο, του Spyder. Με την πολύ πρόσφατη παρουσίαση του νεώτερου (και οικονομικότερου) μέλους της οικογένειας, του Ryker στην Καλιφόρνια επανήλθε το θέμα τρίροδη μοτό, κατηγορία που όλο και θα εμφανίζει νέους εκπρόσωπους στο μέλλον.

Οι λόγοι πολλοί. Ιδανική ισορροπία και πρόσφυση, αυτουποστήριξη σε στάση, αυξημένο γενικά αίσθημα ασφάλειας σε σχέση με οποιοδήποτε δίτροχο και οδήγηση με δίπλωμα αυτοκινήτου (ισχύει στη Καλιφόρνια για το μετατρόχιο του Ryker αλλά μπορεί με αύξησή του να ισχύσει και για το Niken) και ευχαριστημένες …ασφαλιστικές εταιρίες. Ο πιο ευχαριστημένος όμως προβλέπουμε να είναι ο κόσμος της μοτοσυκλέτας που θα δει νέο κόσμο να έρχεται, λιγότερο διστακτικό μπροστά στην δίτροχη «ανισόρροπη» …φοβία! Πάμε να γνωρίσουμε το Ryker;

AKΡIBO TO ΓΟΥΣΤΟ;

Η οικογένεια των Spyder ποτέ δεν ήταν φτηνή. Ακόμη και στην άλλη άκρη του Ατλαντικού ξεκινάνε από 14.999$ και φτάνουν τα 25.599$ (τιμές του 2018 που είναι χαμηλότερες από του ’17). Δεν τα λες και τζάμπα, ειδικά αν είσαι Ευρωπαίος και προσθέσεις και τους επιπλέον φόρους και δασμούς που επέβαλε ο πλανητάρχης. Ερχεται όμως η Can Am και προτείνει τιμή λιανικής στο νέο Ryker τα 8.499$ τραβώντας άμεσα τη προσοχή. Και την δική σας;

ΠΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Κατανοούμε την περιέργειά σας. Λοιπόν, για να πάρει τις εντυπώσεις η Can Am κάλεσε στο Los Angeles εκπροσώπους του Διεθνή Τύπου για να οδηγήσουν τη Ryker στα βουνά της Santa Monica. Εμείς σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις του έγκριτου αμερικανικού motorcycle.com. Πρώτα απ’όλα να πούμε ότι υπάρχουν 3 εκδοχές του Ryker, η φθηνότερη με δικύλινδρο Rotax 600cc, η μεσαία με τρικύλινδρο Rotax 600cc(9.999$) και η τρίτη, που ακούει στο όνομα Ryker Rally Edition που κινείται από ένα τρικύλινδρο 900cc, απόδοσης 77hp και τιμή 10,999$. Η τελευταία έκδοση είναι κι αυτή που παρουσιάστηκε στον Τύπο, διαθέτει μεγαλύτερες αναρτήσεις, διπλής προσωπικότητας ελαστικά και προστασία πλαισίου. Adventure κι αυτή, σαν το Niken! Μόνο που εδώ το κιβώτιο είναι αυτόματη, συνεχώς μεταβαλλόμενο, ναι, CVT! Kι αν σε κάποιους θυμίζει scooter εδώ τελειώνουν και οι ομοιότητες καθώς η BRP (θυγατρική της Can Am) γνωρίζει το θέμα αυτόματη μετάδοση άριστα από την πολύχρονη πετυχημένη εμπλοκή της στα ATV και snowmobile.

 

ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΜΕ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ…

279,4 κιλά είναι το βάρος του Ryker, λίγο περισσότερο από του Niken, αν και δεν υπάρχει κανένας λόγος για συγκρίσεις (πλην της ύπαρξης των 3 τροχών). Βλέπετε σε αντίθεση με το Niken εδώ οι τροχοί δεν γέρνουν στις στροφές αλλά παραμένουν σταθεροί, όπως σε ένα ATV. Aυτό σε βάζει σε μία σχεδόν αυτόματη κίνηση να τοποθετήσεις το σώμα σου στο εσωτερικό της στροφής για να εξουδετερώσεις τη φυγόκεντρο. Αντίθετα δηλαδή από την απαιτούμενη στάση στο Niken που δεν διαφέρει σε τίποτα από αυτή της μοτοσυκλέτας. Να σημειώσουμε ότι ο λόγος ιπποδύναμης/βάρους είναι ίδιο με του Spyder F3, αξίας 6.000$ περισσότερο από του «ακριβού» Ryker 900.

Στη θέα του τιμονιού σαστίζει κανείς καθώς υπάρχουν μόνο τα γκριπς! Το φρένο είναι ένα στο δεξί πόδι. Οπως ακριβώς στα Spyder. Στην αριστερή μεριά του μοτέρ υπάρχει και ο μοχλός αλλαγής από κίνηση εμπρός σε όπισθεν ενώ το χειρόφρενο στο αριστερό φτερό, σχεδόν. Ρυθμιζόμενα είναι τόσο το τιμόνι όσο και τα μαρσπιέ που «παρασύρουν» μαζί τους το χειριστήριο της όπισθεν και το φρένο με ένα απλό και έξυπνο τρόπο, χωρίς χρήση εργαλείων! Παρ’όλη τη προσιτή (είπαμε: στην Αμερική) τιμή του δεν έχουν γίνει τσιγγουνιές στη ποιότητα. Χαρακτηριστικό το μονόμπρατσο ψαλίδι πίσω με το μοναδικό παξιμάδι να στερεώνει το τροχό με το τετράγωνου προφίλ ελαστικό στη θέση του.

ΟΔΗΓΙΚΑ

Ολες οι εντυπώσεις των διεθνών δημοσιογράφων του Ειδικού Τύπου ήταν θετικές. Ακόμη κι όταν ο τρικύλινδρος είχε τη τάση να διώξει τον πίσω τροχό του Ryker (όχι και τόσο δύσκολο αν αναλογιστεί κανείς τη γεωμετρία και τις μοχλικές δυνάμεις που αναπτύσσονται) τότε το Vehicle Stability System επεμβαίνει για να βάλει το πράγμα (το πίσω ελαστικό διαστάσεων 205/45R16, για την ακρίβεια) στη θέση του. Αν βγεί ο χούλιγκαν από μέσα σου το Ryker θα παίξει μαζί σου με την προϋπόθεση ότι έχεις επιλέξει το Sport mode. Α, ξεχάσαμε να αναφέρουμε το ύψος σέλας του Ryker.Ε ίναι οριακά κάτω από τα …60 εκατοστά! Απλά συνδυάστε το με 170,94cm μεταξόνιο…

CUSTOMIZING A RYKER, CAN AM’S WAY

Διαβάστε τη καλή ιδέα της Can Am για προσωποποιημένο customising εμπορικής όμως κλίμακας. Oταν αγοράζεις ένα Ryker μπορείς να επιλέξεις ανέμεσα σε 3 χρώματα (Intense Black, Adrenaline Red, or Yellow Shock) για τα πλαϊνά «κουστούμια». Υπάρχει στα έξτρα όμως η Epic Series που περιλαμβάνει τρία επιπλέον χρώματα (Carbon Black, Immortal White, and Liquid Steel) Και τελικά για λίγα δολλάρια περισσότερο η Exclusive series προσφέρει 6 ακόμη χρώματα σε περιορισμένο αριθμό. Λίγο δύσκολο να συναντήσεις το ίδιο ακριβώς Ryker με το δικό σου, λοιπόν. Tι; Δεν το αποφάσισες ακόμη;

Μήπως θα έπρεπε να το υιοθετήσουν κι άλλες εταιρίες αυτό το σύστημα;

To CAN AM Ryker θα διατίθεται από το πρώτο τρίμηνο του 2019 χωρίς να γνωρίζουμε πότε και εάν ισχύει το ίδιο στη χώρα μας…

Share.

Πες μας τη γνώμη σου!