Can Am Renegade 800Χ Tat2 special: Το θεριό και η σκούφια του!

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

canam renegade tat2 6

Αν κοιτάξεις πίσω από την BRP (Bombardier) θα δεις ονόματα όπως Ski-Doo, Sea-Doo, Evinrude, Johnson και Rotax. Τώρα, αν την ζητήσεις να ξανασυστηθεί, θα υποκλιθεί και θα σου πει: -”Οσον αφορά το χώμα Can-Am, από το 1972 και μετά. Εσείς γιατί ενδιαφέρεστε ακριβώς;”

 

   Εμείς λοιπόν ενδιαφερόμαστε για ATV. Hταν το 1973 που η Can-Am κέρδισε χρυσό, αργυρό και χάλκινο μετάλλιο στους Ολυμπιακούς αγώνες motocross (ναι, καλά ακούσατε!) που διοργάνωναν τότε στην Αμερική. Την επόμενη χρονιά με οδηγό τον Gary Jones κερδίζει στα 250 το ΑΜΑ ΜΧ ενώ με Marty Tripes και Jimmy Ellis Παίρνει και το supercross. Μετά από αυτά εστιάζει την προσοχή της σε πιο ερασιτεχνικά οχήματα και ασχολείται περισσότερο με την θάλασσα εώς ότου το 1987 παρουσιάζει το Armstrong/CCM καθώς και όλη την γρήγορη σειρά του. Γεγονός είναι πάντως ότι από το 1970 ασχολείται με το πάθος, την δύναμη και τον έρωτα του ανθρώπου με την μηχανή. Το 2007 μετατρέπει το λογότυπο Bombardier σε Can-Am και παρουσιάζει την ολοκαίνουργια ATV σειρά της δηλαδή το νέο Outlander XT500 HO EFi, το μεγάλο αδέλφι του στα 800cc και το Renegade 800 HO-EFi. Η ειδική έκδοση του τελευταίου είναι το 800Χ που σήμερα σας έχουμε σαν κυρίως πιάτο στο μενού! Και μάλιστα βελτιωμένο στα σημεία…
  canam renegade tat2 5  Η ΣΥΝΤΑΓΗ
    Πάρτε ένα παγκόσμιο πρωταθλητή του GNCC utility Champion ship επί 11 συνεχείς χρονιές (δηλαδή τον Mike Penland), μία πανίσχυρη εταιρία συστημάτων εξαγωγής και βελτιώσεων κινητήρων όπως την HMF Engineering, ξεγυμνώστε ένα Outlander 800, βάλτε του long travel αναρτήσεις με 9 ίντσες εμπρός και 10 πίσω διαδρομής και αφήστε την Bilstein να τις σχεδιάσει. Ζητήστε να έχουν αμορτισέρ υψηλής πίεσης και αφήστε την Streamline να το φρενάρει. Χρησιμοποιήστε κάνα δυό σχεδιαστές από το team της Ski-Doo για να είστε σίγουροι ότι η

 

τεχνολογία του σασιού θα είναι Surounding Spar, φυσικά μοτέρ δικύλινδρο V, 800cc με 80 με 80 μοίρες περιεχόμενη γωνία και CVT, Visco Lok στο 4Χ4, κυλήστε το πάνω σε αλουμινένιους τροχούς και λάστιχα από μία κορυφαία εταιρία (όπως η ITP) και φροντίστε τέλος όλο το “πακέτο” να το ρεγουλάρει ο καθηγητής στο είδος του Scott.
    E! Aυτό που θα πάρετε είναι μία κινητή βόμβα τουλάχιστον 3ο κιλά πιο ελαφριά από το Outlander με απίστευτη ώθηση και φοβερή συμπεριφορά. Μετά αγοράστε το και ανοίξτε το γκάζι!
   I want your money, honey! 16.350 ευρώ. Χωρίς ανάσα. Ευτυχώς που τρέχει…

    canam renegade tat2 7ΠΟΣΟ ΓΡΗΓΟΡΟ!
   Πολύ!!! Το Renegade 800 της Can Am  είναι ο βασιλιάς της επιτάχυνσης. Με 7,3 κιλογραμμόμετρα στις 5.500 το ευκολότερο πράγμα που μπορείς να κάνεις είναι να το σπινάρεις. Αν τώρα σκεφτείς ότι δεν είναι πάνω από 280 κιλά κυριολεκτικά πηδάς από στροφή σε στροφή, η ευθεία δεν έχει καμμία σημασία.
    ΤΑΤ2’s TOUCH
    Το 800 είναι του Θοδωρή Ποζίδη, γνωστού λάτρη των 4Χ4. Το Renegade 800X του το περίμενε από πέρσι και στο ενδιάμεσο είχε παραγγείλει εξάτμιση, φίλτρο και διαχείρηση. Η βελτίωση σχεδιάστηκε και ολοκληρώθηκε στο ΤΑΤ2. Εξάτμιση τοποθετήθηκε μία HMF, θα ήταν ανοησία να μπει κάτι άλλο αφού αυτοί έχουν σχεδιάσει το σύστημα εξαγωγής και μάλιστα έχουν δώσει το όνομα του οδηγού που βοήθησε στην σχεδίαση του οχήματος σε ένα τους μοντέλο (Mike Penland). Παραγγέλθηκε μόνο ένα slip on καθώς κρίθηκε ότι οι λαιμοί είναι καλοί και δεν χρειάζεται να τους αλλάξει κανείς. Κανονικά φίλτρο δεν θα αλλαζόταν αλλά ήρθε μαζί με το πακέτο και το όχημα δεν θα πάει ακόμη “συχνά” στο βουνό λόγω καλοκαιριού κι έται αποφασίστηκε να χρησιμοποιηθεί.
    Διαχείριση καυσίμου χρησιμοποιήθηκε πάλι από την ίδια εταιρία (HMF). Ενα DOBEK δηλαδή που η HMF το λέει OPTIMIZER, ήρθε χαρτογραφημένο για την συγκεκριμένη εξάτμιση. Μας άρεσε γιατί είναι πολύ απλό στην χρήση του αλλά και στην τοποθέτησή του.
    Ta spacers θα έλεγα ότι δεν χρειάζονται. Ο Θοδωρής όμως είναι ψηλός και βαρύς και σκέφτηκα ότι μία μεγαλύτερη έδρα θα τον βοηθούσε. Εβαλα 5cm εμπρός αλλά νοιώθω ότι πρέπει να το στενέψω κι άλλο.
  canam renegade tat2 6 Η ΒΟΛΤΑ
    Το στρώσιμο που είχα αναλάβει να κάνω προχωρούσε αργά και με είχε πιάσει ήδη ανυπομονησία. Αφού έκαψε ένα ρεζερβουάρ με μισί γκάζι άνοιξα τον injectorα, κλείδωσα το γκάζι στα 3/4 για να μην πάθουμε καμμιά ζημιά και ανέβηκα στον Χορτιάτη.
   Η πρώτη επαφή περιείχε δύο πράγματα: σεβασμό και δέος! Αυτό το πράγμα δεν είναι παιχνίδι. Ο όγκος της δύναμης είναι τρομακτικός και ο τρόπος που επιταχύνεισου κόβει την ανάσα. Το αυτόματο σύστημα μετάδοσης δεν σταματάει πουθενά και όταν ανοιγοκλέισεις απότομα το γκάζι καλό είναι να προσέχεις …
    ΣΤΡΙΒΕΙ
    Στα ομαλά ανοιχτά κομμάτια στρίβει απολαυστικά. Βοηθάει το γκάζι σε αυτό. Στα κλειστά νομίζω ότι δυσκολεύεται λιγάκι.Ισως να το ήθελα λίγο πιο χαμηλό. Ισως γιατί η συμπεριφορά του θυμίζει πισωκίνητο. Γεγονός όμως είναι ότι μόλις δεχθείς ότι η δύναμη είναι πιο πολύ από ότι μπορείς να ελέγξεις αρχίζεις να το διασκεδάζεις πολύ αφού μπορείς να πλαγιολισθαίνεις και να σουζάρεις …συγχρόνως!
 canam renegade tat2 4   ΑΝΑΡΤΗΣΗ
  Εξαιρετική. Και κάτι ψιλογκρίνεις νομίζω ότι θα φύγουν αν καθήσεις και την ρυθμίσεις. Κάνεις άλματα από την πρώτη φορά και ανεβοκατεβαίνεις βράχια σαν επαγγελματίας. Αλλωστε φτιάχτηκε για επαγγελματική δουλειά, αυτό το όχημα δεν δείχνει δόντια αν δεν το κάνεις βόλτα.
    ΦΡΕΝΑ
    Δυνατά και προοδευτικά, δεν ένοιωσα πουθενά εκπλήξεις. Μόνο με πίσω κίνηση μου θύμισε Raptor 700. Με τετρακίνηση απλά το καθηλώνεις.
   ΣΕΛΑ
    Σαν βασιλιάς με γύρισε πίσω μετά από τέσσερις ώρες. Ξεκούραστο και χαμογελαστό. Το έκανα πορεία και στον δρόμο. Το όχημα συμπεριφέρθηκε υποδειγματικά σε 30 χιλιόμετρα ασφαλτάδα και τότε κατάλαβα ότι θα το ήθελα ακόμη και στις διακοπές μου.
    Το έπλυνα, το σινιάρισα και το έστειλα στο MOTO X-treme αφού από εμένα το Renegade 800X είχε τελειώσει. Οι γουρουνάδες του περιοδικού το είχαν παρουσιάσει νωρίτερα φέτος αλλά ήμουν σίγουρος ότι το συγκεκριμένο, αναβαθμισμένο Renegade θα τους έκανε να ξαναμιλήσουν γι’αυτό…

Η σέλα του Renegade 800X συνδυάζει και τους δύο κόσμους των γουρουνιών. Και sport και 4X4! Σας πληροφορούμε ότι τα καταφέρνει περίφημα αν κρίνουμε από τι είχε να πει η μέση στο τέλος της ημέρας….
    To τελικό από την HMF Engineering είναι δυνατό. ΠΟΟΟΟΟΛΥ
δυνατό!  To Visco-Lok είναι ένα σύστημα που κατανέμει την ισχύ στον τροχό που έχει την μεγαλύτερη πρόσφυση. Οταν έχεις το 4Χ4 στην μετάδοση, φυσικά…

DEJA VU
  Τον περασμένο Φεβρουάριο το περιοδικό δοκίμασε το “απλό” Can-Am Renegade 800 σ’ ένα άτυπο “συγκριτικό” στον χιονισμένο Χορτιάτη όταν το βάλαμε να “μαλώσει” με αρκετά διαφορετικά 4Χ4 (Grizzly, Polaris,) και ένα sport quad (Suzuki LT-R450) προσπαθώντας να διαλευκάνουμε τι ακριβώς θέλει να κάνει η BRP με αυτήν την νέα κατηγορία οχημάτων της οποίας μέλη είναι οχήματα σαν το Polariw Outlaw και φυσικά το βαρύ πυροβολικό, το Renegade. Ta ETV λοιπόν είναι τα αρχικά των λέξεων Extreme Terrain Vehicle και όλη η φωτισμένη σχεδιαστική ομάδα της BRP είναι φανερό ότι έβαλε τα δυνατά της για να κάνει το Renegade σημείο αναφοράς  στην νεογέννητη αυτή κατηγορία.
     Εξι μήνες μετά ξαναβρήκαμε μπροστά μας ένα Renegade και μάλιστα βελτιωμένο από τον TAT2 που προλόγησε. Οι συνθήκες τώρα ήταν πάλι ακραίες (35 Κελσίους με υγρασία 80%) φαίνεται ότι τα Renegade μας προτιμούν σε extreme συνθήκες.
canam renegade tat2 2   ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ τύπου “αλλού”…
   Η μπροστινή όψη του Renegade σε βάζει στο νόημα. Pull bar και κοστούμι από την sport κατηγορία, διαφορικό και διάσταση τροχών από την utility και ελαστικά all around.  Εξαίρετος σχεδιασμός και στο πίσω μέρος με την ανεξάρτητη ανάρτηση να δεσπόζει. Το TTI φροντίζει για την κάθετη κίνηση των ψαλιδιών και την άριστη πρόσφυση. Προσέξτε πόσο καλά προστατευμένο είναι το διαφορικό και μέχρι πού φτάνει η προστατευτική ποδιά που αρχίζει από μπροστά…
    ΠΑΜΕ για ΣΚΙ;
 Το πλαίσιο SST του Renegade είναι στενό και απλό καθώς μοιάζει με πέδιλο του σκι επιτρέποντας το πλανάρισμα στα εμπόδια. Συνδυάζει την ακαμψία αλλά και την ευλιγισία σε επιλεγμένα σημεία. Ολα τα σημεία  σύνδεσης με κινητήρα και ειδικά με τις αναρτήσεις είναι υπερενισχυμένα για τις δύσκολες συνθήκες για τις οποίες το προορίζει ο αναβάτης του.  Τα ελαστικά που χρησιμοποιεί είναι τα νέα ITP Holeshot ATR που ο σχεδιασμός τους μαρτυράει ότι μπορούν να αντεπεξέλθουν σε all around συνθήκες αλλά όπως συμβαίνει σε τέτοιες περιπτώσεις δεν κάνουν τίποτα σε τέλειο βαθμό.
    ΠΟΙΟΤΗΤΑ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
   To Renegade 800 της BRP έχει απίστευτη ποιότητα κύλισης πράγμα που το καταλαβαίνεις αμέσως, από τα πρώτα μέτρα. Σύμμαχος εδώ οι σχετικά σφιχτές αναρτήσεις με sport χαρακτηριστικά που απέχουν παρασάγγες από την αίσθηση “πλεύσης” που έχουν τα 4Χ4. Το πιο σημαντικό όμως είναι το πατενταρισμένο σύστημα TTI (Trailing Torsional  Independent) στους πίσω τροχούς το οποίο εκτός από το ότι κατασκευαστικά αποτελείται από λιγότερα (κατά 75% σύμφωνα με την BRP) τμήματα έχει το μέγιστο πλεονέκτημα της απόλυτα κάθετης κίνησής του (και όχι της συνήθης τοξοειδής πυο κάνουν άλλα ανεξάρτητα συστήματα ανάρτησης). Εκτός λοιπόν του ότι είναι ελαφρύτερο δίνει καλύτερη πρόσφυση σε όλα τα εδάφη, κάτι που ανακαλύπταμε συνεχώς την υπόλοιπη μέρα. Παράλληλα, επιτυγχάνεται η μέγιστη δυνατή εκμετάλλευση της δύναμης του κινητήρα. Είπαμε κινητήρα?
    canam renegade tat2 1ΧΟΡΤΑΣΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ
           Ο κινητήρας ανήκει στην Rotax, είναι V2 με 1 εκκεντροφόρο επικεφαλής και 2 βαλβίδες στον κύλινδρο. Αποδίδει 62 ανακοινώσιμους ίππους που τρέφονται από ψεκασμό με σώματα 46mm και δύο VDO μπεκ της Siemens. H σκανδάλη του γκαζιού έχει πολύ καλή αίσθηση και η απόκριση του μεγάλου κινητήρα των 800 χορταστικών κυβικών μετά τις περιποιήσεις του ΤΑΤ2  θύμιζε ελάχιστα το όχημα που δοκιμάσαμε 6 μήνες πριν. Σαν να ξύπνησε ο Κόναν ο Βάρβαρος μέσα του και αποφάσισε να κατακτήσει όλη την γη σε μία βόλτα!
    Η εργονομία του 800 διαφοροποιείται σαφώς από τα τετρακίνητα της αγοράς αφού η απόσταση του οδηγού από το τιμόνι είναι εδώ αρκετά μικρότερη. Αυτό προσφέρει καλύτερη αίσθηση του τι γίνεται στο μπροστινό σύστημα του οχήματος, χαρακτηριστικό για το οποίο τα γνωστά 4Χ4 δεν περηφανεύονται ιδιαίτερα. Δεν μπορείς να φτάσεις βέβαια μέχρι την τάπα του ρεζερβουάρ αλλά αφήνει αρκετά μεγάλα περιθώρια κίνησης πάνω στην σέλα του που ανηφορίζει ελαφρώς πάνω στο ρεζερβουάρ.

Εκτός από το TTI το Renegade 800 διαθέτει ένα “έξυπνο” διαφορικό ονόματι Visco-Lok το οποίο κατανέμει αυτόματα την δύναμη σε όποιον από τους εμπρός τροχούς διαθέτει περισσότερη πρόσφυση και φυσικά λειτουργεί όταν έχει επιλεγεί η τετρακίνηση.  Δεν μπορείς παρά να εντυπωσιαστείς και να ομολογήσεις ότι οι άνθρωποι της BRP ξέρουν καλά την δουλειά τους. Στα απότομα κατηφορικά κομμάτια το φρένο του μοτέρ βοηθάει τα μέγιστα ενώ οι τρεις δίσκοι της Nissin είναι αποτελεσματικοί βοηθούμενοι και από το συνδυασμένο σύστημα που τους επιτρέπει να ενεργοποιούνται όλοι μαζί και με τις δύο μανέτες του τιμονιού. Αλλά αυτό το στοιχείο είναι αρνητικό όταν ζητάς από το Renegade να βγάλει τον sport εαυτό του! Δεν μπορείς να πλασάρεις το όχημα στις πολύ κλειστές στροφές διώχνοντας το πίσω μέρος του που -έτσι κι αλλιώς!- διαθέτει πολλαπλάσια πρόσφυση από τα sport λόγω της ανεξάρτητης πίσω ανάρτησης. Δεν μπορείς να τα έχεις όλα! Κι αν δεν κάνουμε λάθος αποτελεί προδιαγραφή για έγκριση τύπου ώστε να μπορεί να κυκλοφορεί νόμιμα στον δρόμο οπότε περί ορέξεως… Πάντως το μικρό αδελφάκι του, το Renegade 500 που μόλις παρουσιάστηκε διαθέτει ανεξάρτητα φρένα κερδίζοντας το 800 στις sport καταστάσεις και κοστίζοντας και τουλάχιστον 3.000 λιγότερα.
        Το βάρος του Renegade 800 είναι στα 270 κιλά, λογικότατο αν σκεφτείς ότι το παρόμοιας κατασκευής Outlander είναι 290 ενώ παίζει στα κατώτατα όρια της κατηγορίας των 4X4 όπου συναντά τα “μικρότερα” Grizzly 700, Rincon 680 που έχουν όμως μονοκύλινδρα μοτέρ. Αν θέλουμε να το ζυγίσουμε μαζί με το Kawasaki KFX700 λόγω του V2 μοτέρ του θα δούμε ότι εκείνο έχει 234 κιλά αλλά και έλλειψη 4Χ4, IRS και όλων των συστημάτων πρόσφυσης. Μην το ψάχνετε! Aυτό το CAN AM είναι μία κατηγορία από μόνο του και δεν το πιάνεις από πουθενά. Προσπαθεί να συνδυάσει και τους δύο κόσμους και το καταφέρνει περίφημα τουλάχιστον από την πλευρά των utility δείχνοντάς τους τον δρόμο σε πραγματικά ζόρικες καταστάσεις όπου η πιο sport εργονομία θα κάνει την διαφορά. Μειονεκτεί βέβαια στην ικανότητα φόρτωσης (έλλειψη σχαρών στον std εξοπλισμό αλλά ποιός θα ήθελε να χαλάσει τέτοιες μαγικές γραμμές?
     Με 500 euro διαφορά από το απλό το Χ είναι το απόλυτο φετίχ για τους γνώστες που ξέρουν τι θέλουν και φυσικά δεν τους νοιάζει πόσο θα το πληρώσουν. Γιατί, έχει η χαρά κοστολόγιο;

Για του λόγου το αληθές δείτε το video με κάποιον τύπο που δεν του πέρασε στιγμή από το μυαλό ότι μπορεί να κολλούσε με το Renegade του σε μία επίμονη λασποπαγίδα…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

KINHTHΡΑΣ: Τετράχρονος, V2, OHC, υγρόψυκτος  και 2 βαλβίδες, ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 800cc, ΔΙΑΜΕΤΡΟΣΧΔΙΑΔΡΟΜΗ: 91Χ62mm, ΣΥΜΠΙΕΣΗ: 10,3:1, ΕΚΚΙΝΗΣΗ:
Ηλεκτρική μίζα , ΣΥΜΠΛΕΚΤΗΣ: Αυτόματος φυγοκεντρικός (CVT)αργό/γρήγορο και όπισθεν. , ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ: ψεκασμός με σώματα 46mm της Siemens VDO efi
ΛΙΠΑΝΣΗ: Yγρό κάρτερ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ:  Πρωτεύουσα μετάδοση με ιμάντα και τελική με διπλό διαφορικό. , Επιλογές: 2Χ4, 4Χ4 με σύστημα Visco-Lok
ΠΛΑΙΣΙΟ:  Ατσάλινο περιμετρικό SST (Suround Spar Technology).
Ολικό μήκος: 2.184mm, ολικό πλάτος: 1.168mm, ολικό ύψος: 1.143mm, ύψος σέλας: 876mm. μεταξόνιο: 1.295mm, ελάχιστη απόσταση από το έδαφος: 305mm, , ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: 20 lt
ΒΑΡΟΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ: 270,79 κιλά
IKANOTHTA ΦΟΡΤΩΣΗΣ (ΣΧΑΡΕΣ): 90 κιλά
ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΕΛΞΗΣ: 590 κιλά
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ:  μπροστά ανεξάρτητη με A-arms ψαλίδια και 2 αμορτισέρ με προφόρτιση ελατηρίων (διαδρομή 228mm), πίσω ανεξάρτητη με ΤΤΙ, ψαλίδια και 1 αμορτισέρ (διαδρομή 254mm)
ΤΡΟΧΟΙ/ΕΛΑΣΤΙΚΑ: Μπροστά: ζάντα 12X6” με ελαστικά 25X8-12” Πίσω: ζάντα 12X6” με ελαστικό 25Χ10-12 ITP Holeshot ATR
ΦΡΕΝΑ: Μπροστά 2 δίσκοι της Nissin με δαγκάνες 2 εμβόλων, πίσω ένας δίσκος.
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ: 48hp/6.250 rpm
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ: 5.73kg-m (73nm)/5.500
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ: Ταχύμετρο, στροφόμετρο, οδόμετρο, ρολόι, δείκτης βενζίνης, σχέση μετάδοσης, στάθμη λαδιού, ηλεκτρική καλοδίωση έτοιμη για σύνδεση με εργάτη, ηλεκτρικές έξοδοι μπροστά (τύπου αναπτήρα) και πίσω,
χειρόφρενο.

κείμενο: Τάσος -tat2racing.gr- Δωροκίδης
2η γνώμη:  Χρήστος Βαλαβάνης
photo: www.motoxtreme.gr
οδηγούν: ΤΑΤ2, Πασχάλης, Δ. Τσιτσιπάνης

Share.

Πες μας τη γνώμη σου!