ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ: Η εικόνα της αγοράς μοτοσυκλέτας το 2018.

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

O «πάτος» για την αγορά του δικύκλου στη χώρα μας ήταν -όπως δείχνουν οι αριθμοί- το 2013. Το 2018 έκλεισε και πάλι με άνοδο και με την αισιοδοξία ότι το 2019 θα είναι η χρονιά που η ανοδική πορεία θα επιτυχυνθεί με πιο γρήγορους ρυθμούς. Νέα ζητούμενα προστίθενται και νέα τεχνολογία έρχεται να δώσει λύσεις. Θα ανταποκριθεί η αγορά στα νέα αυτά δεδομένα; Θα δείξει την τόλμη και τα αντανακλαστικά που χρειάζεται ένα κοινό με νέες ανάγκες και προοπτικές; Aς δούμε τα πρώτα νούμερα που δίνουν την γενική εικόνα του 2018.

33.378 δίκυκλα πουλήθηκαν το 2018, πάνω από 50cc (28.852 το 2017). Tα scooter ήταν 21.470, παραπάνω από τo 64%, η κατηγορία αυτή είναι εδώ και πολλά χρόνια άλλωστε κυρίαρχη στις προτιμήσεις των αγοραστών. Τα παπιά που ταξινομήθηκαν το 2018 ήταν 5.994 (5.196 το 2017, αύξηση κατά 18%) είχαν τη μεγάλη άνοδο  καθώς  εναρμονίστηκαν (με καθυστέρηση όμως που έριξε πολύ τις πωλήσεις τους κατά τη διάρκεια του 2017) με τις euro 4 προδιαγραφές. Τη μεγαλύτερη άνοδο είχαν οι μοτοσυκλέτες πάνω από 125cc αφού 4.802 μονάδες ταξινομήθηκαν έναντι 4.053 του 2017. Oσο για τα πολύπαθα ATV που είχαν πουλήσει 1.248 μονάδες το 2017 έπεσαν (γκρεμίστηκαν είναι η πιο κατάλληλη έκφραση) στα μόλις 666 ολόκληρο το 2018 χάρη στο εκπληκτικής σύλληψης («αναπτυξιακό» βεβαίως κι αυτό) νομοσχέδιο του Υπουργείου Μεταφορών.

SYM Symphony ST200i αναδείχθηκε το πιο καλοπουλημένο δίτροχο στην Ελλάδα το 2018

Μετά το «reset» της αγοράς που άρχισε το 2019 και ολοκληρώθηκε το 2013 (από τις 100.000 ταξινομήσεις του 2008 φτάσαμε στις 29.536 του ’13) τα νούμερα έχουν σταθεροποιηθεί με θετική τάση, χωρίς διάθεση για άλματα. Θαύματα δεν γίνονται στις μέρες μας (όχι τουλάχιστον στο τομέα του δικύκλου, ίσως στα κινητά…) και οι αντιπροσωπείες καθώς και οι εισαγωγείς/έμποροι θα πρέπει να αφουγκραστούν τις νέες τάσεις που ήδη βιώνουν άλλες αγορές και να ποντάρουν σ’αυτές.

Για παράδειγμα, η ηλεκτροκίνηση. Ταξινομήθηκαν πέντε (μόλις) ηλεκτρικά δίκυκλα όλο το 2018! Το νούμερο είναι πολύ μικρό  αλλά δεν θα γίνει ποτέ μεγάλο αν οι ενδιαφερόμενοι δεν προωθήσουν τα ηλεκτρικά, δεν τα βάλουν δίπλα με τα «συμβατικά» στα μαγαζιά. Ολοι συμφωνούμε ότι το ζητούμενο είναι να έρθει νέος (ηλικιακά) κόσμος στο δίτροχο. Η «παλιά» εικόνα του χρήστη μοτοσυκλέτας θα πρέπει να αλλάξει και να αγγίξει τους νέους εν δυνάμει χρήστες που συνήθως το ένα τους χέρι είναι απασχολημένο (από το κινητό, φυσικά). Τα ηλεκτρικά είναι η λύση. Και από την οπτική της φρέσκιας πρότασης (οπτικά και λειτουργικά) και σε ότι αφορά την εικόνα, το life style που προσδίδει η χρήση ενός ηλεκτρικού scooter ή μοτοσυκλέτας. Οι προοπτικές είναι μεγάλες. Το timing είναι σωστό εδώ και αρκετά χρόνια αλλά μόνο σποραδικές και «ανεξάρτητες» κινήσεις βλέπουμε να γίνονται.

Honda CB500X: H best seller μοτοσυκλέτα για το 2018 (με 275 μονάδες)

TI KANOYN OI ETAIΡΕΙΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΝΩΣOYN TΗN ΑΓΟΡΑ;

Το 2018 είχαμε την επιστροφή της επίσημης κλαδικής έκθεσης μοτοσυκλέτας μετά από πολλά χρόνια αλλά το 2019 …δεν θα γίνει! Λόγοι κόστους αποτρέπουν τις επίσημες αντιπροσωπείες από την ευκαιρία να έρθουν σε άμεση επαφή με μερικές δεκάδες χιλιάδες κόσμου, αυτό μπορεί να το κρίνει μόνος του ο καθένας πόσο σωστό είναι. Οσο σημασία έχουν οι αριθμοί άλλο τόσο έχει και η προοπτική, είναι η γνώμη μας. Το κενό καλύπτουν (;) ανεξάρτητα events (τεκταινόμενα, επί το ελληνικότερο) σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη που όμως σε καμμιά περίπτωση δεν δίνουν μία ολοκληρωμένη εικόνα της αγοράς στον επισκέπτη που οι επιχειρήσεις θελουν να είναι και υποψήφιος πελάτης. Απευθύνονται  περισσότερο στο λεγόμενο «κατασταλαγμένο» κοινό. Χάζεμα δηλαδή. Μη ξεχνιόμαστε όμως: To ζητούμενο είναι ένα νέο -και ηλικιακά- κοινό που να επενδύσει στους 2 τροχούς για την μετακίνηση/διασκέδασή του. Εκεί πρέπει να στοχεύσουν όσοι επιδιώκουν ένα καλύτερο μέλλον για το δίκυκλο, κατά τη γνώμη μας πάντα.

Piaggio Beverly 300i, διαχρονική αξία στην αγορά, δεύτερο στις προτιμήσεις των αγοραστών δικύκλων για το 2018

Γιατί τόση ησυχία σε ότι αφορά τα ηλεκτρικά;

«Αν δεν υπάρχει αγορά, πρέπει να την δημιουργήσεις». Αυτή η βασική αρχή του marketing ταιριάζει γάντι με αυτό που συμβαίνει σήμερα με τα ηλεκτρικά στην Ελλάδα. Εχουμε την εντύπωση -πλην μίας ή έστω ελαχίστων εξαιρέσεων- ότι οι εταιρίες περιμένουν να δημιουργηθεί ζήτηση για να την καλύψουν. Σοβαρά τώρα; Αξίζει αυτή η μεγάλη για το δίκυκλο ευκαιρία τέτοια συντηρητική αντιμετώπιση; 

Πόσες φορές συμβαίνει τέτοια «κοσμογονία» στην αγορά; Σπα-νι-ό-τα-τα! Δίκυκλο και δύο τροχοί ταιριάζουν τέλεια, πείστε τον κόσμο γι’αυτό. Το να περιμένεις τον κόσμο να πειστεί μόνος του και μετά να στο …ζητήσει φανερώνει έλλειψη διορατικότητας, οράματος και κατανόησης της «μεγάλης εικόνας»… Eπίσης είναι η μεγάλη ευκαιρία να μη μείνουμε πίσω (όπως συνήθως) από τις εξελίξεις αλλά να τις ακολουθήσουμε. Πώς; Aκόμη και κατασκευαστικό (…συναρμολογητικό σωστότερα) ενδιαφέρον παρουσιάζει για ελληνικές εταιρίες η ηλεκτροκίνηση, το «παζλ» είναι απλούστερο από των συμβατικών. Δείτε τις 3-4 ελληνικές εταιρίες συναρμολόγησης ποδηλάτων. Οραματιστείτε κάτι ανάλογο. Συμβαίνει τώρα παντού στο κόσμο. Δυτικές, μικρές start ups με κύριο αντικείμενο το marketing έτοιμων σχημάτων (ή κατά παραγγελία) στις τοπικές αγορές. Ούτε αυτό δεν μπορούμε να κάνουμε; Tόσο πολύ έχει ευνουχιστεί η -κάποτε περίφημη- ελληνική επιχειρηματικότητα από την επέλαση της franchise oικονομίας του …καφέ;

Yamaha Tracer 900, δεύτερο στις προτιμήσεις της κατηγορίας μοτο για το 2018

Θα πρέπει -ειδικά οι μεγάλες αντιπροσωπείες- να επενδύσουν στα ηλεκτρικά για να διαμορφώσουν οι ίδιες το νέο κοινό που τόσο ανάγκη έχει η αγορά του δικύκλου. Το κοινό υπάρχει, είναι «εκεί έξω» και είναι απαιτητικό. Δεν έχει κανένα συγκεκριμένο κόλλημα με τους 2 τροχούς (αυτό το έχει χάσει τη δεκαετία της κρίσης ή υπάρχει σε μία συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα που συνεχώς συρρικνώνεται), έχει όμως με την ορθολογιστική και οικονομική κάλυψη των αναγκών του. Εχει την απαίτηση για μεγαλύτερη οικονομία σε έξοδα συντήρησης απ’ότι τα σημερινά βενζινοκίνητα και μία καθαρότερη (με ότι συνεπάγεται αυτό) εικόνα από αυτά.  Κι αυτό μόνο τα ηλεκτρικά μπορούν να το προσφέρουν. Αν πριν μερικά χρόνια η τεχνολογία των μπαταριών δεν κάλυπτε τις απαιτήσεις αυτονομίας, σήμερα έχει μειωθεί η ψαλίδα σε σχέση με τα συμβατικά. Και συνεχίζει όλο και να μικραίνει. Αν περιμένουμε να έρθει η στιγμή να στήσουμε ένα συμβατικό κι ένα ηλεκτρικό scooter ίδιων επιδόσεων πλάι-πλάι στην ίδια τιμή ώστε ο αγοραστής να μην έχει πλέον επιχείρημα να πάρει το  συμβατικό, τότε θα έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος (και φυσικά χρήμα). Η γρήγορη προσαρμογή λοιπόν είναι το μεγάλο ζητούμενο σε τέτοιες περιόδους. Η ηλεκτροκίνηση ταιριάζει «γάντι» στις αστικές ανάγκες για μετακίνηση και μπορεί να τις καλύψει με πολύ ικανοποιητικό τρόπο. Εδώ χρειάζεται να μπουν και οικονομικά κίνητρα (όπως συμβαίνει για αγορά ηλεκτρικού οχήματος σε πολλές χώρες) αλλά αυτό είναι μία ουτοπία σήμερα, με κυβερνήσεις που κάνουν πολιτική «κοινωνικων» επιδομάτων αντί για ενίσχυση της επιχειρηματικότητας….

Daytona DY125RS EFi, πρώτο παπί και τρίτο στις συνολικές πωλήσεις δικύκλων

Κύριοι των εταιριών, επενδύστε. Δεν χρειάζεται να ανακαλύψετε την Αμερική. Δέστε τι κάνουν στις άλλες αγορές και αντιγράψτε. Το μέλλον της δίτροχης αγοράς θα κριθεί από τέτοιες στρατηγικές αποφάσεις των εταιριών. Διαφορετικά, θα επαναλάβουμε το γνωστό «αυτά θα τα ζήσουμε στην Ελλάδα μετά 30 χρόνια» και θα συνεχίσουμε να ρουφάμε αμέριμνα το φραπόγαλα. Λάθος, freddo espresso macchiato…

Και μιλώντας για εταιρίες (για να επιστρέψουμε στο μικρόκοσμο της ελληνικής πραγματικότητας) να πούμε ότι leader της αγοράς για μία ακόμη χρονιά αναδείχθηκε η SYM (7.150) ενώ ακολουθούν Honda (5.595), Piaggio (5.511), Daytona (4.034), Yamaha (3.672), Kymco (1.826), Vespa (677), BMW (667), Keeway (487), Suzuki (432)

Στα scooter πρώτευσε το SYM Symphony ST200i (1996 μονάδες) με δεύτερο το διαχρονικό Piaggio Beverly 300i (1495) και τρίτο το Daytona DY125RS (777). Στις μοτοσυκλέτες πρώτη σε πωλήσεις η Honda CB500X (275), δεύτερη η Yamaha Tracer 900 (230) και τρίτη η BMW R1250GS Adventure (148).

ΒMW R1200GS Adventure: Το παγκόσμιο best seller ψηλά στις προτιμήσεις και των Ελλήνων, στην 3η θέση των μοτο

Share.

Πες μας τη γνώμη σου!