Δοκιμή 2018 BMW F750GS: Εξερευνώντας τον Χολομώντα με τη «μεσαία» GS.

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Οι μεσαίες GS είχαν μείνει στη παραγωγή για αρκετά χρόνια και με τον ανταγωνισμό στη κατηγορία να …θεριεύει, η ανάγκη παρουσίασης των αντικαταστατών ;ήταν επιβεβλημένη. Ιδού λοιπόν οι νέες F750GS και F850GS! Και όταν λέμε νέες κυριολεκτούμε αφού καμμία σχέση δεν έχουν με το παρελθόν. Εμείς δοκιμάσαμε την F750FS στην full εξοπλισμένη έκδοσή της και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας μετά από ένα τριήμερο οδήγησης σε όλες τις συνθήκες.

Διαλέξαμε για πεδίο δοκιμής τον Χολομώντα, το αντίπαλο δέος των φημισμένων παραλιών του νομού Χαλκιδικής. Οι λόγοι πολλοί. Οι κυριώτεροι δύο; Διαθέτει ότι είδους δρόμο για μία adventure μοτοσυκλέτα μπορείς να ονειρευτείς και δεύτερο, αυτή την εποχή το σκηνικό που στήνεται είναι απλά μαγικό. Γιατί …σαν την ορεινή Χαλκιδική δεν έχει!

 

Μπορεί να την λένε F750GS αλλά διαθέτει 853cc (όσα και η F850GS) ενώ αντί για τα 77hp της std έκδοσης δίνεται η δυνατότητα και για ισχύ 48hp οπότε να μπορεί να οδηγηθεί και με δίπλωμα A2. Ολα αυτά με ηλεκτρονικές και μόνο παρεμβάσεις, φυσικά. Η 750 είναι σαφέστατα προσανατολισμένη σε ασφάλτινη χρήση με 17″‘-19″‘ πίσω/εμπρός τροχούς και ελαστικά για άσφαλτο παρ’όλα αυτά δεν φοβάται τη διάβαση από βατούς χωματόδρομους και διαθέτει ειδική επιλογή χαρτογράφησης (Εnduro) όπως θα δούμε παρακάτω. Αλλωστε, τι adventure θα ήταν;

Ομορφη η νέα F750GS μαγνητίζει πολλά βλέμματα καθώς η ποιότητα κατασκευής είναι έκδηλη παντού πάνω της…

ΠΡΩΤΑ Η ΕΜΦΑΝΙΣΗ

O νέος σχεδιασμός είναι σαφέστατα επηρεασμένος από τις διαφορετικές δομικές επιλογές που έγιναν. Το κυριώτερο είναι το ρεζερβουάρ που πλέον είναι μπροστά από τον αναβάτη και όχι κάτω από τη σέλα. Eπίσης το χωροδικτύωμα του 700 έδωσε τη θέση του σε ένα χυτό ατσάλινο πλαίσιο-γέφυρα που δείχνει (και είναι!) στιβαρότατο μεταφέροντας την ανάλογη αίσθηση και στον αναβάτη. Το ρύγχος που προεξέχει από τη μάσκα -σήμα κατατεθέν σε όλα τα GS- είναι φυσικά εδώ, η γαλβανισμένη μάσκα του ψυγείου με το λογότυπο GS πάνω του (στα extra), ο νέος led προβολέας με το παραλληλόγραμμο σχήμα (οι ασύμμετροι διπλοί του προηγούμενου μοντέλου «θυσιάστηκαν» στο βωμό της νέας εμφάνισης) και γενικά οι έντονες γωνίες του προσθέτουν δυναμισμό σε σχέση με το 700. Εκεί όμως που το βλέμμα «σκαλώνει» είναι η νέα οθόνη οργάνων! 6,5 ιντσών και φω-τει-νό-τα-τη είναι ίδια με του 2018 R1200GS. Oπως θα ανακαλύπταμε όμως -από τη πρώτη επαφή μαζί της- η ευκρίνεια δεν είναι το μοναδικό της προσόν…

Κάνε focus στην 6.5άρα TFT oθόνη κι άσε τα σπληνάντερα για μετά. Τι έπαθες; Πείνασες μόνο που είδες βουνό σε φωτογραφία; 🙂

ΕΥΚΟΛΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΙΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ

Ο υπότιτλος τα λέει όλα. Με μεγάλη εμπειρία από το τμήμα  αυτοκινήτων, η BMW έχει καταφέρει να εξελίξει ένα lay out στον ΤFT oθόνη-πίνακα οργάνων της που πραγματικά ξεχωρίζει στην κατηγορία. Από τη στιγμή που η μοτοσυκλέτα έρχεται στη ζωή η οθόνη σε καλοσωρίζει με ένα κινούμενο γραφικό! Δεν θα αναρωτηθείς μετά την πρώτη φορά εξοικίωσης «πού θα βρω τι». Είναι όλα εκεί, εύκολα, γρήγορα και …αποτελεσματικά. Connectivity (=συνδεσιμότητα) είναι η μαγική λέξη και πλέον με τη βοήθεια της Bluetooth τεχνολογίας μπορείς να συνδεθείς με το smartphone σου για να διαχειριστείς κλήσεις, να πλοηγηθείς μέσω GPS κι άλλα πολλά.

Στον Ταξιάρχη, κοντά στη κορυφή του Χολομώντα όπου η θερμοκρασία ήταν 12 Κελσίους κι έκοβες την ομίχλη με το μαχαίρι (σοκ μετά τους 24 της πόλης) απλά πιέζεις το κουμπί πάνω από το run off – μίζα και σε μερικά δευτερόλεπτα απολαμβάνεις την πρώτη σου «χειμερινή» βόλτα της σαιζόν 2018-2019.

Παράλληλα τσέκαρες ότι «πας καλά» και δεν χάθηκες σ’εκείνο το δρομάκι που πρώτη φορά μπήκες… Για να μην αναλύσουμε τις δεκάδες επιλογές μία προς μία να πούμε ότι όλα γίνονται χωρίς να πάρεις τα χέρια από το τιμόνι ούτε για μία στιγμή ενώ φτάνεις τα κουμπιά εύκολα είτε με τους δείκτες είτε με τους αντίχειρες πανεύκολα! Το σύστημα είναι πατεταρισμένο από την BMW και το συναντάς σε όλα τα GS αλλά και τα τουριστικά της μοντέλα. Τraction control ΑSC και ABS τελευταίας γενιάς με υποδειγματική λειτουργία συνεγάζονται με την Dynamic ESA πίσω ανάρτηση με σκοπό την ασφάλεια αλλά και την άνεση. Και τα καταφέρνουν περίφημα. Το μοντέλο της δοκιμής μας διέθετε και το σύστημα RDC (πιέσεις των ελαστικών) αλλά και το σύστημα Keyless Ride (χωρίς κλειδί).

Στην Παλαιοχώρα θα βρεις ένα πολύ γραφικό χωριό. Κάνε μία στάση

ΝΕΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κατασκευαστής του νέου κινητήρα της νέας F750GS η κινεζική Loncin, παλιός στρατηγικός συνεργάτης της BMW από τον καιρό του μονοκύλινδρου G650. Με πολλά εισαγόμενα υλικά από την Ευρώπη ο νέος, δικύλινδρος εν σειρά των 853cc με ανάφλεξη τις 450 μοίρες είναι ίδιος με του F850GS (εκείνος έχει σειρά ανάφλεξης τις 270 μοίρες και είναι ισχυρότερος). H ιπποδύναμη της 750 φτάνει τους 77 hp/7500 και οι δύο αντικραδασμικοί άξονες δεν αφήνουν τίποτα από το ποδοβολητό τους να φτάσει στην αντίληψή σας. Πολιτισμένη λειτουργία (εκτός από ένα ευχάριστα πορωτικό υπόκωφο ήχο κατά την επιτάχυνση) και το κυριώτερο άφθονη ΡΟΠΗ σε όλο το φάσμα των στροφών του (83Nm/6000). Τώρα, αν θέλεις ακόμη περισσότερο ήχο υπάρχει Akrapovic HP στη λίστα των αξεσουάρ!… H κατανάλωση έχει μετρηθεί στα μόλις 4,1 lt/100 km σύμφωνα με την εταιρία και το πρότυπο WMTC) και ήταν πράγματι πολύ κοντά σ’αυτό που είδαμε κι εμείς.

Εκεί που νομίζεις ότι βρήκες το απόλυτο στροφιλίκι το επόμενο χιλιόμετρο έρχεται να σε διαψεύσει…

Τέσσερις οι χάρτες διαχείρισης του κινητήρα. ROAD-DYNAMIC-ENDURO-RAIN. Aνάλογα προσαρμόζονται οι ηλεκτρονικές αναρτήσεις! Αν είναι ορατές οι διαφορές; 100%. Το καταλαβαίνεις άμεσα όταν αλλάζεις χάρτη και στο τέλος του τριήμερου κατέληξα ότι οι ρυθμίσεις είναι πολύ σωστά υπολογισμένες, είτε οδηγάς σε στριφτερό ανηφορικό με μεγάλες απαιτήσεις επιτάχυνσης είτε σε βατό χωματόδρομο που δεν θέλεις το πίσω ελαστικό δρόμου ν’αρχίσει να  γράφει περίεργες τροχιές. Το ABS είναι σχεδιασμένο από την Bosch και όταν χρειάστηκε δούλεψε υποδειγματικά.

Η ευκολία στις αλλαγές ταχυτήτων είναι παροιμιώδης βοηθούντος και του quick shifter ενώ η BMW F750GS πρέπει να είναι η πλέον εύκολη μοτοσυκλέτα να αποσυμπλέξεις με 1η ταχύτητα! Ακόμη κι ένας αρχάριος θα το καταφέρει με την πρώτη φορά… Για τους απαιτητικούς υπάρχει ο μονόδρομος συμπλέκτης που κάνει τα απότομα κατεβάσματα εφικτά και ευχάριστα από πλευράς ήχων αλλά και φθορών.

Η υλοτομία είναι αναπτυγμένη στον ορεινό όγκο του Χολομώντα. Ονομαστοί ήταν οι κτίστες, οι πετράδες και οι άλλοι τεχνίτες του Ταξιάρχη. Τις δεκαετίες του ’50 και του ’60 πολλοί κάτοικοι μετανάστευσαν ενώ από το 1970 ξεκινάει η καλλιέργεια της ελάτης για χριστουγεννιάτικα δέντρα, σημαντική πηγή εσόδων για τους κατοίκους. Μετά το 2000 άρχισε η ανάπτυξη του αγροτουρισμού και του εναλλακτικού τουρισμού, καθώς οι τουριστικές δραστηριότητες αναπτύσσονται πολύ γρήγορα.

ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ

Ο ίδιος αρχάριος (αλλά και όλοι υπόλοιποι!) θα βολευτεί το ίδιο εύκολα στη χαμηλού ύψους σέλα των 815mm (απόσταση από το έδαφος), μία μόνο από τις 4 διαφορετικές επιλογές που δίνονται (οι άλλες τρεις είναι 770, 790 και 830 χιλιοστά). Η ασφάλεια του να πατάς και με τα δύο πόδια κάτω είναι διαχρονικό ζητούμενο στις μοτοσυκλέτες της κατηγορίας Adventure. Αυτό και μόνο της δίνει τη δυνατότητα χρήσης και μέσα στη πόλη και όσοι την επιλέξουν ΚΑΙ γι’αυτό το σκοπό θα έχουν κάνει διάνα καθώς παρ’όλο τον όγκο της (μιλάμε για GS) είναι σχετικά ευέλικτη. Ανετες γωνίες για όλα τα αναστήματα, άφθονος χώρος για συνεπιβάτη και πρόβλεψη για πλαϊνές βαλίτσες, άλλωστε μία μεγάλη γκάμα από αξεσουάρ περιμένει κάθε GS να έρθει στα μέτρα του ιδιοκτήτη της. Η std ζελατίνα δεν προσφέρει προστασία από τον άνεμο στα μεγάλα ταξίδια (μειώνοντας τημέση ωριαία) αλλά από την άλλη είναι προτιμότερη εντός πόλης και σε μικρές αποστάσεις. Στον υπερπλήρη κατάλογο αξεσουάρ που την συνοδεύει σίγουρα θα βρεις μία που να καλύπτει τις ανάγκες σου.

Δεν χρειάζονται όλες οι φωτογραφίες υποτιτλισμό…

Συνολικά, τίποτα δεν με ξένισε αναφορικά με το στήσιμό μου πάνω στην 750. Το αντίθετο μάλιστα. Με ύψος 1.82 και βάρος 80 κιλά ένοιωσα ότι απλά σχεδιάστηκε για μένα… Η F750GS με μεταξόνιο 1559 mm και βάρος 225 κιλά με γεμάτο το 15λιτρο ρεζερβουάρ της είναι τόσο-όσο. Χωρίς υπερβολές.

ANAΡΤΗΣΕΙΣ

Η Παναγία Γοργουπηκόου (κοντά στον Ταξιάρχη) να την καλύπτει η ομίχλη. Υπερφυσικό τοπίο και μαζί απόλυτα καταλυτικό για ψυχή και σώμα

Μπροστά το τηλεσκοπικό πιρούνι διαχειρίζεται πολύ καλά τις ανωμαλίες αλλά έχει ένα «μειονέκτημα». Αναπόφευκτα συγκρίνεις την λειτουργία του με τη πίσω ανάρτηση η οποία πρέπει να πούμε ότι είναι απλά από τις κορυφαίες στη κατηγορία! Dynamic ESA είναι η μαγική λέξη και αντιπροσωπεύει την τελευταία γενιά ηλεκτρονικών αναρτήσεων που συνεργάζονται με τα φρένα. Σε απλά ελληνικά μπορείς να φρενάρεις ΜΕΣΑ στη στροφή χωρίς έντονη αντίδραση (το γνωστό σήκωμα σαν επακόλουθο). Αλλά το σπουδαιότερο είναι ότι προσαρμόζεται ανάλογα με την επιλεγμένη χάρτογράφιση του κινητήρα οπότε έχεις 4 διαφορετικούς …χαρακτήρες για να συνεργαστείς. Ανάλογα με τη διάθεση που έχεις εκείνη την στιγμή. Ξεχάστε τη διπολική σας προσωπικότητα, με την F750GS θα αποκτήσετε διπλάσιες…

ΣΤΟ ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ

Η τιμή της βασικής έκδοσης είναι οριακά κάτω από τα 10Κ, στα 9.990 ευρώ (μετρητοίς) ενώ μπορεί να ξεπεράσει και τα 14.000 ευρώ όπως η full έκδοση την οποία οδηγήσαμε. Η μοτοσυκλέτα μας παρασχέθηκε από την Bελμάρ BMW την οποία και ευχαριστούμε. Για τα χρηματοδοτικά προγράμματα και περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθυνθείτε στην BMW Bελμάρ, Μαρίνου Αντύπα 10 στη Θεσσαλονίκη, τηλ. 2310 475871, e-mail: info@bmw-velmar.gr

Τον εξοπλισμό αναβάτη μας προμήθευσε το κατάστημα  Macedonian Mega Stock Bazaar (Λεωφόρος Εθνικής Αντιστάσεως 3, Καλαμαριά, τηλ. 2310029672-3). Αποτελείται από:

  1. Mπουφάν Cyclone Goretex
  2. Παντελόνι DAINESE Galvestone
  3. Mπότες DAINESE R FULCRUM C2
  4. Γάντια DAINESE 1084 GTX
  5. Κράνος AGV Sportmodular EO5 MULTI PLK (carbon)

5 ΤΡΟΠΟΙ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ στον ΧΟΛΟΜΩΝΤΑ

  1. Συνδέει το Ταξιάρχη με το Οδικό δίκτυο Θεσσαλονίκης – Πολυγύρου. Αφού
    περάσουμε το χωριό «Άγιος Πρόδρομος», με κατεύθυνση το Πολύγυρο στρίβουμε αριστερά, στο χωριό «Παλαιόκαστρο» και από εκεί ανεβαίνουμε στο Ταξιάρχη ο οποίος απέχει 15 περίπου χιλιόμετρα.

2.  Μέσω του Πολυγύρου. Απέναντι από τα Δικαστήρια υπάρχει δρόμος που οδηγεί στο Ταξιάρχη.

3. Από την Αρναία, όπου και από εκεί υπάρχει δρόμος που ανεβαίνει στο Ταξιάρχη.
4. Από το Οδικό δίκτυο Θεσσαλονικής-Αρναίας, στο ύψος του χωριού «Παλαιόχωρα»
5, Από το Οδικό δίκτυο Ν. Μουδανιών – Μαρμαρά, στο ύψος του χωριού «Ορμύλια» (περνάει μέσα από τα χωριά Ορμύλια και Βράσταμα.

ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΑΞΙΑΡΧΗ

Το «χωριό των Αγγέλων» κατοικείται από αρχαιοτάτων χρόνων και μόλις τα τελευταία χρόνια από ανασκαφές στις περιοχές ΚΕΡΑΣΙΑ, ΣΧΙΣΜΕΝΗ ΠΕΤΡΑ, ΙΤΑΜΟΣ, ΣΕΛΩΜΑ, ΠΑΛΑΙΚΑΣΤΡΟΣ, ΠΥΡΓΟΥΔΙΑ μαθαίνουμε περισσότερα για την μακραίωνη ιστορία του. Οι Ταξιαρχιώτες ήταν πάντα σε όλους τους αγώνες του ελληνικού έθνους και οι κάτοικοι είναι περήφανοι γι’αυτό. Καθώς θα περιηγηθείτε στο χωριό απλώστε την ακτίνα δράσης σας όσο μπορείτε. Συνιστούμε: Μπάρα, Απολυμένη Πέτρα, του Πασά το Πηγάδι, Σχισμένη Πέτρα (περιπατητική διαδρομή με σημείο θέας), Φτελιά,  περιοχή Άγιος.

Η βρύση «Σιποτούρα» είναι στην είσοδο του χωριού, πιο κάτω η βρύση «Κάτω Πηγάδι», αρκετά παραδοσιακά σπίτια και παλιά αρχοντικά, διάσπαρτα γύρω από την πετρόκτιστη κεντρική πλατεία, το Χάνι, η κεντρική βασιλική με τρούλο εκκλησία.  Ενα άλλο χαρακτηριστικό της περιοχής είναι τα πάμπολλα παρεκκλήσια μέσα και γύρω από το χωριό, όπως η Παναγία Γοργουπηκόου απ’όπου και μερικές από τις»ατμοσφαιρικές» φωτογραφίες μας.

Διάσπαρτες οι περιπατητικές διαδρομές γύρω από τον Ταξιάρχη. Η συγκεκριμένη στο βάθος της φωτό είναι η Σταυροδρόμι-Μπατάλι κι αν τα 8 χλμ σας φαίνονται πολλά σας συνιστούμε τα 800 μέτρα της Παναγιάς Γοργουπηκόου-Αγία Παρασκευή στα 819 έως 875 μέτρα υψόμετρο. Χα, παιχνιδάκι!…

Ο Αρκουδόλακας είναι μέσα στο δάσος. Ενα φαράγγι, γεμάτο πλατάνια, ρυάκια και μικρές λίμνες, ακόμη και καταρράκτες! Yπάρχει επίσης και ένα βάραθρο (γύρω στα 40 μέτρα βάθος) στο οποίο οι φίλοι του canyoning πραγματοποιούν καταβάσεις και εξερευνήσεις.

Πολλοί δασικοί δρόμοι οδηγούν σε μη οργανωμένα σημεία που περιμένουν να τα ανακαλύψετε. Νοιώθετε εξερευνητές του Σαββατοκύριακου;

Στο δάσος υπάρχουν επίσης πολλές πανέμορφες περιπατητικές διαδρομές, έτοιμες για εξερεύνηση. Μη διστάσετε να τις εξερευνήσετε με τα πόδια αλλά και με άλογα ή mountain bikes, δραστηριότητες που προσφέρουν αρκετά τοπικά καταλύματα.Στο πανεπιστημιακό δάσος υπάρχει μέχρι και δασικό μουσείο και μία παρουσίαση της πανίδας που περιλαμβάνει από αγριόχοιρους, λύκους, αλεπούδες, κουνάβια, νυφίτσες, μέχρι ασβούς, αγριόγατες, γεράκια, πέρδικες και νυχτερίδες. Σίγουρα δεν είναι πλέον σε αφθονία, ενημερωθείτε σχετικά.

Eντάξει, το ξέρουμε ότι θα καταλήξετε σε κάποια από τις φημισμένες ταβέρνες στη γύρω περιοχή αλλά μη το παρακάνετε. Eίστε σε περίοδο γράμμωσης, το ξεχάσατε;

 

κείμενο: Xρήστος Βαλαβάνης, επιμέλεια: Eλενα Δούκα

Share.

Πες μας τη γνώμη σου!