Τα 10 πιο περίεργα fairing μοτοσυκλετών όλων των εποχών!

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ο ανεμοθώρακας είναι σημαντικότατο στοιχείο στον σχεδιασμό μίας μοτοσυκλέτας. Τόσο σημαντικό που μπόρεσε σε πολλές περιπτώσεις να καθορίσει την εμπορική πορεία ενός μοντέλου. Ψάξαμε και σας παρουσιάζουμε τα 10 πιο …ιδιαίτερα φαίριγκ στην ιστορία της μοτοσυκλέτας. Σίγουρα, υπάρχουν πολλαπλάσια εκεί έξω που βγάζουν «μάτι» με την αισθητική τους και καθώς μιλάμε για κάτι -έτσι κι αλλιώς- υποκειμενικό κρατάμε τις επιφυλάξεις μας για ένα B’ μέρος στο ίδιο άρθρο…

No 10: Laverda RGS 1000 (1981)

Λίγο δανεισμένο από την αγωνιστική της μοτοσυκλέτα, λίγο προσαρμοσμένη στις τουριστικές της επιδιώξεις, λίγο προχωρημένη δόση ιταλικής αισθητικής και ιδού το αποτέλεσμα. Στα 1981 δεν άρεσε και πολύ. Το ίδιο και σήμερα. ‘Η όχι;

 

 

No 9: Suzuki Katana 1100 (1981)Εδώ συνέβη το ακριβώς αντίθετο από την προηγούμενη περίπτωση. Η Katana έγινε θρύλος την ίδια εποχή και το ρύγχος της συνέβαλε πολύ σε αυτό με την ιδιαιτερη αισθητική του που θύμιζε το σπαθί των σαμουράι, αυτό σημαίνει στα ιαπωνικά η λέξη katana. 40 σχεδόν χρόνια μετά, η Suzuki επανήλθε με νέο Katana, βασισμένο σε ήδη υπάρχον μοντέλο, κάτι που ίσχυε άλλωστε και για εκείνο το πρώτο, το «γνήσιο».

1980 Suzuki Katana 1100

No 8: Ducati Imola 750 (1972)

Mία αγωνιστική ιταλική μοτοσυκλέτα της αρχής της δεκαετίας του 70 που έγραψε ιστορία. Η ιδιαιτερότητα του φαίριγκ ήταν ότι ήταν κατασκευασμένο από αλουμίνιο, κάτι που μπορεί να μην ήταν η πρώτη που το εφάρμοσε αλλά σίγουρα ξεχώρισε με την άψογη αισθητική της  όταν νικούσε σε θρυλικούς αγώνες όπως τα 200 μίλια της Imola. Το «είχε» η Ducati από τότε…

1972 Ducati 750SS Imola

No 7: BMW K1

H Bαυαρή superbike παρήχθη για μία πενταετία (1988-1993) και περισσότερο από τις επιδόσεις της ασχολήθηκε ο κοσμος της μοτοσυκλέτας με την αεροδυναμική που έδινε το πρωτοπόρο σχεδιαστικά (αλλά ομολογουμένως ογκώδες…) φαίριγκ της Κ1.

BMW K1

No 6: Honda CBX1000F II

Η Honda δεν ήταν από τις εταιρίες που θα τολμούσε μία ακραία αισθητική, δεν το είχε ανάγκη καθώς και το 1981 ήταν ο κορυφαίος κατασκευαστής στον κόσμο, όπως και σήμερα. Η CBX1000 FII όμως τράβηξε την προσοχή με το ιδιαίτερο φαίριγκ της που έδινε στον εξακύλινδρο τις τουριστικές δυνατότητες που του άρμοζε…

Honda CBX1000FII

Νο 5: Royal Enfield Air Flow (1951-960)

H αγγλική μοτοσυκλετιστική βιομηχανία ήταν σημαντικότατη τη δεκαετία του 50 και του 60 με την Royal Enfield κομμάτι της. Το Air Flow εμφανίστηκε την εποχή όπου η αεροδυναμική δεν ήταν το ζητούμενο στις μοτοσυκλέτες (ακόμη…) κι έτσι η ύπαρξη του φαίριγκ ήταν έτσι κι αλλιώς μεγάλο νέο. Οσο για την αισθητική, κρίνετέ της μόνοι σας. Τα κριτήρια βέβαια τότε ήταν διαφορετικά…

Royal Enfield Air Flow

No 4: KTM 640 LC4 Adventure

Ξεχωριστή αισθητική πρόσέγγιση σε χωματερή μοτοσυκλέτα δεν είναι η πρώτη φορά που είδαμε αλλά η ΚΤΜ 640 Αdventure (1997-2007) το έκανε με ξεχωριστό και πειστικό τρόπο χωρίς να μοιάσει σε κάποια rally bike από το πολυνίκη αγωνιστικό της τμήμα αλλά προτιμώντας μία δικιά της οδό που είτε αγαπήθηκε είτε μισήθηκε…

ΚΤΜ 640 Αdventure

 

No 3: Hunwick Hallam X1R

Μία ακόμη ιστορία αυστραλιανής μηχανολογικής πρωτοπορείας που δεν ευοδώθηκε ώστε να φτάσει στην παραγωγή παρά μόνο στο στάδιο του πρωτότυπου αγωνιστικού αφού πήρε μέρος σε αγώνες το 1997 στην Αυστραλία, μόνο. Εδώ όμως μας απασχολεί το αεροδυναμικό της φαίριγκ, σίγουρα ξεχωριστό!

Hunwick Hallam X1R

No 2: Saietta Electric

H αγγλική εταιρία ασχολείται από το 2015 με τις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες κι ένας τρόπος να τραβήξει την προσοχή (και χρηματοδότες) ήταν σίγουρα και ο σχεδιασμός της.

Saietta

No 1: Moto Guzzi V8 Vanguard

H Ιταλίδα με τον αετό στο ρεζερβουάρ και τις απίστευτες αναφορές στο παρελθόν κερδίζει επάξια τον τίτλο του πιο περίεργου φαιριγκ, κατά τη γνώμη μας πάντα!

Moto Guzzi V8 Vanguard

 

 

 

 

 

Share.

Πες μας τη γνώμη σου!