Η «διήθηση» παραμένει παράνομη για τους μοτοσυκλετιστές, σύμφωνα με τον Αρειο Πάγο…

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Η κίνηση ανάμεσα στις λωρίδες κυκλοφορίας, η περιβόητη «διήθηση» η οποία πρόσφατα (από 1/2/2016) επετράπη (υπό περιορισμούς, βλέπε τέλος του άρθρου) στη Γαλλία, παραμένει για την Ελλάδα μας απαγορευμένο φρούτο για τους Ελληνες μοτοσυκλετιστές. Πρόσφατη απόφαση του Αρείου Πάγου στον οποίο κατέφυγε μοτοσυκλετίστρια που εγκλωβίστηκε ανάμεσα σε επιβατικό αυτοκίνητο και νταλίκα δεν δέχτηκε την υπαιτιότητα του οδηγού της νταλίκας η οποία μάλιστα κινούνταν στην αριστερή λωρίδα (!)…

 

Το ατύχημα έγινε ως εξής: Σε μποτιλιαρισμένη αερογέφυρα μονής κατεύθυνσης η κίνηση έχει σταματήσει τελείως και η μοτοσυκλετίστρια «ανεπίτρεπτα, παράνομα και αντικανονικά εν όψει του ότι στο σημείο εκείνο της οδού η κυκλοφορία των οχημάτων διεξάγεται μόνο σε στοίχους», σύμφωνα με το σκεπτικό του Αρείου Πάγου, επιχείρησε να περάσει ανάμεσα στα δύο οχήματα ώστε «να προπορευθεί και εν τέλει να διανύσει όσο μεγαλύτερη απόσταση μπορούσε επί της οδού».

Όμως, λόγω «του ελαχίστου διαθεσίμου χώρου μεταξύ των δύο οχημάτων, αλλά και λόγω αδέξιου χειρισμού της, η μοτοσικλέτα προσέκρουσε αρχικά στην πίσω αριστερή πλευρά του ΙΧ αυτοκινήτου και στη συνέχεια παρεξέκλινε ελαφρώς αριστερά, λόγω της αντίστασης που συνάντησε κατά την πρόσκρουσή της στο αυτοκίνητο, προς το ευρισκόμενο εντός της λωρίδας κυκλοφορίας του φορτηγό, που εν τω μεταξύ ξεκινούσε, ύστερα από προσωρινή (λόγω πυκνής κίνησης) ακινητοποίησή του. Αποτέλεσμα ήταν, κυριολεκτικά να εγκλωβιστεί- σφηνώσει η μοτοσικλέτα μεταξύ των δύο αυτών οχημάτων (φορτηγού και ΙΧ αυτοκινήτου)».

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, η οδηγός της μηχανής να πέσει στο οδόστρωμα μεταξύ των δύο λωρίδων κυκλοφορίας και να τραυματιστεί σοβαρά στο αριστερό της χέρι «λόγω της διέλευσης από πάνω, του πίσω δεξιού τροχού της με χαμηλή ταχύτητα, κινουμένης νταλίκας» και να προκληθούν υλικές ζημιές στη μοτοσικλέτα.

Στην συνέχεια η οδηγός προσέφυγε δικαστικά κατά του ιδιοκτήτη της νταλίκας για την αποκατάσταση της ζημιάς που έπαθε η ίδια και η μηχανή της. Στο Εφετείο Πειραιά έχασε την δικαστική μάχη και άσκησε αναίρεση κατά της απόφαση αυτής στον Άρειο Πάγο, όπου και εκεί την έχασε και πάλι, ενώ της επιδικάστηκαν δικαστικά έξοδα 2.700 ευρώ.

Ο Άρειος Πάγος, απέρριψε ως αβάσιμη την αίτηση αναίρεσής της, καθώς θεωρήθηκε «αποκλειστικά υπαίτια του ατυχήματος και της πρόκλησης του σοβαρού τραυματισμού της και των υλικών ζημιών της μοτοσικλέτας που οδηγούσε», γιατί:

α) ως μέσος συνετός οδηγός όφειλε και μπορούσε να συμμορφωθεί με την υπάρχουσα επί του οδοστρώματος διαγράμμιση που υπεδείκνυε κίνηση οχημάτων σε στοίχους, πλην όμως εκείνη δεν ασκούσε τον έλεγχο και την εποπτεία του οχήματός της, ώστε να δύναται σε κάθε στιγμή να εκτελέσει τους απαιτούμενους χειρισμούς (άρθρο 19 ΚΟΚ),

β) επιχείρησε να διενεργήσει παράνομα, αντικανονικά και ανέλεγκτα προσπέραση επί της διακεκομμένης διαχωριστικής γραμμής των λωρίδων κυκλοφορίας, δεν εκινείτο μέσα στα όρια μιας λωρίδας κυκλοφορίας (άρθρο 16 παρ. 3 ΚΟΚ) και γ) εν γένει δεν οδηγούσε με σύνεση και με διαρκώς τεταμένη την προσοχή της, δημιουργώντας έτσι κινδύνους ως προς την κυκλοφορία των οχημάτων και εν γένει των λοιπών χρηστών της οδού (άρθρο 12 ΚΟΚ)».

Ακόμη, οι αρεοπαγίτες αναφέρουν ότι «η οδική συμπεριφορά της, που αποκλειστικά είχε ως αποτέλεσμα την πρόκληση του τροχαίου ατυχήματος και τον αποτόκων αυτού συνεπειών, του οδηγού του φορτηγού μη βαρυνομένου με συνυπαιτιότητα, αφού αυτός εκινείτο σταθερά εντός της λωρίδας κυκλοφορίας του και μάλιστα, αναγκαστικά λόγω της πυκνής κυκλοφορίας, με ελαχίστη ταχύτητα».

Τέλος, στην αρεοπαγιτική απόφαση σημειώνεται ότι το γεγονός ότι η νταλίκα ήταν στην αριστερή αντί της δεξιάς λωρίδας του οδοστρώματος (παράβαση άρθρου 17 του ΚΟΚ) «δεν θεμελιώνει αυτή καθεαυτή υπαιτιότητα του οδηγού αυτής».

Για τη πληρότητα του ρεπορτάζ να σημειώσουμε ότι η διήθηση (κίνηση των μοτοσυκλετών ανάμεσα σε «μποτιλιαρισμένα» αυτοκίνητα, filtering στα αγγλικά, inter-files στα γαλλικά) έχει επιτραπεί από 1/2/2016 σε 11 περιοχές της Γαλλίας σαν πιλοτικό πρόγραμμα σε αυτοκινητόδρομους με 2 ή 3 λωρίδες κυκλοφορίας και όχι σε πόλεις, όπου είναι και η κύρια χρησιμότητά της. Η μέγιστη ταχύτητα κατά τη διήθηση πρέπει να είναι 50 χλμ/ώρα με τα φλας σε λειτουργία. Εκτός από τα δίτροχα η διήθηση επιτρέπεται και στις τρίτροχες (πρακτικά στα scooter με 2 μπροστινούς τροχούς) ενώ δεν ισχύει για τα ATV.

Στην ισπανική Γαλικία και συγκεκριμένα στη πόλη Vigo, κοντά στα σύνορα με τη Πορτογαλία, φαίνεται ότι έχει βρεθεί η ριζική επίλυση του θέματος με τη δημιουργία ειδικών λωρίδων για διήθηση, λύση που λύνει το πρόβλημα. Υπάρχεi άραγε κανείς «ψαγμένος» δήμαρχος στην Ελλάδα που εκτός από ποδηλατόδρομους από ευρωπαίκά κονδύλια θέλει να προσφέρει κάτι το ίδιο ουσιαστικό και στους δικυκλιστές συμπολίτες του; 1-2, 1-2, ακούει κανείς;

Share.

Πες μας τη γνώμη σου!