Yamaha Niken: Thess δοκιμή;

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Το Yamaha Niken Tour έσκασε μύτη με την εντυπωσιακή 16μετρη νταλίκα στη περιοχή της Θέρμης, λίγο πριν τη νέα Ραιδεστό. Ηταν η δεύτερη στάση επί ελληνικού εδάφους -μετά την Αθήνα- και το γεγονός ότι η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα που αρχίζει το ευρωπαϊκό Niken Tour, ε, όπως και να το κάνουμε δεν το περάσαμε στα ψιλά…

Βλέπετε, η Νάϊκεν (όπως προφέρεται η Niken) είναι σημαντική κίνηση για τη Yamaha. Πρώτα, γιατί «τόλμησε» να βάλει δύο ρόδες στο εμπορικά πολύ επιτυχημένο Tracer 900, μετά γιατί αρχίζει μία ολόκληρη κατηγορία και τρίτο γιατί έπρεπε αυτό να το επικοινωνήσει με πειστικό τρόπο στους μοτοσυκλετιστές που μέχρι τώρα έβλεπαν τα τρίροδα σχήματα στα scooter τύπου ΜP3, Peugeot αλλά και στα ομογάλακτα Tricity. Γιατί στους μοτοσυκλετιστές, θα ρωτήσετε; Μα, γιατί η Niken είναι 100% μοτοσυκλέτα! Αν ξεπεράσει κανείς το οπτικό …σοκ των δύο τροχών μπροστά σειρά έχει η οδήγηση. Κι εκεί, όλες οι τυχόν αμφιβολίες ξεκαθαρίζουν με ένα τρόπο που αυτή τη στιγμή μόνο η Niken διαθέτει!

Το σκηνικό στήθηκε στο φιλόξενο parking των κεντρικών της AΓΑΠΗΤΟΣ Α.Ε.

Ολίγα απαραίτητα τεχνικά για να συννενοηθούμε.

Αckerman είναι η γεωμετρία που χρησιμοποιούν όλα τα οχήματα με δύο μπροστινούς τροχούς. Όταν ένα όχημα μπαίνει σε μία στροφή οι μπροστινοί τροχοί πρέπει να έχουν διαφορετική ταχύτητα. Αν έστριβαν το ίδιο θα κινόντουσαν με την ίδια ταχύτητα .Όταν στρίβουν με διαφορετική τροχιά και οι δύο κύκλοι που σχηματίζονται έχουν το ίδιο κέντρο τότε η διαδρομή που καλύπτεται είναι η ίδια αναλογικά με την κίνηση του αυτοκινήτου πάνω στην στροφή. Πρακτικά, επειδή ο εγκέφαλος των περισσοτέρων από μας είναι απασχολημένος από το να βρεί ένα (1) καλό λόγο για τον οποίο παραδώσαμε το όνομα Μακεδονία στους γείτονες, μιλάμε για τη διαφορετική περιστροφή του εσωτερικού (μικρότερη τροχιά) από τον εξωτερικό τροχό μεγαλύτερη τροχιά κατά τη διάρκεια της στροφής που επιτρέπει το όχημα να στρίψει. Τι θα γινόταν αν και οι δύο τροχοί είχαν την ίδια ταχύτητα περιστροφής; Θα …ξέσερνε το όχημα προς την ευθεία, απλά. Αυτά. Απλό και κατανοητό. Τ’ερμα στη γεωμετρία, πάμε στα μηχανικά τώρα.

Κάπου το ξέρω αυτό πίσω από το διαστημικό μπροστινό!

Πίσω από το τουλάχιστον εντυπωσιακό μπροστινό σύστημα με τα διπλά ψαλίδια (μόνο το πίσω 43άρι ανοδειωμένο καλάμι λειτουργεί σαν ανάρτηση, το παράλληλο μπροστινό του των 41mm είναι επικουρικό της στήριξης αλλά και της απόσβεσης) βρίσκεται το γνωστό μας Tracer 900 με το CP3 μοτέρ που έχει κάνει καρριέρα εκτός από το Tracer και στο ΜΤ-09 αλλά και στο XSR900. Tα 50 κιλά των διπλών πιρουνιών μπροστά με τα παρελκόμενα (τροχοί, ελαστικά και έξτρα εξαρτήματα στήριξης στο νέο πλαίσιο) έφεραν το τελικό βάρος στα 263 κιλά. Για να δοθεί μία ανάσα στο μοτέρ που καλείται να διαχειριστεί 1/5 επιπλέον βάρος κόντυναν τη τελική μετάδοση (πρόσθεσαν μεγαλύτερο κατά 2 δόντια γρανάζι). Κατά τ’άλλα, οι χάρτες απόδοσης, το ρυθμιζόμενο ABS, το ρυθμιζόμενο traction control, το quick shifter (μόνο για ανεβάσματα ταχυτήτων) και το cruise control παραμένουν, όπως τα ξέραμε. Αν και το Niken δείχνει φαρδύ μπροστά και σε συνδυασμό με το επιθετικότατο ντουέτο των προβολέων του οι αριθμοί σε καθησυχάζουν αφού τα 885mm πλάτους δεν ξεφεύγει από τη «πεπατημένη». Η όρθια θέση οδήγησης, η άνετη σέλα και το φαρδύ τιμόνι συνιστούν ένα άκρως φιλόξενο «γραφείο» για τον υποφαινόμενο χειριστή του Niken που θα επιχειρήσει αμέσως μετά να χριστεί αναβάτης του

Παρέα μου ο Jens Eimecke που ξέρει από τρικύλινδρα!

Βροχή εκπλήξεων και εγκεφαλικό reset

Από την πρώτη κιόλας επαφή μαζί με την Niken καταλαβαίνεις ότι κάτι πάει …πολύ καλά! Εξηγούμαι: Σηκώνεις την Niken  από το πλαϊνό stand (δεν διαθέτει κεντρικό) και ήδη η πρώτη εντύπωση είναι ότι πρόκειται για κάτι ελαφρύτερο από τα κιλά που έχουν αναφέρει ο Νίκος ο Σκάρος της Yamaha και ο συνάδελφος Τάκης Μανιάτης που είχε αναλάβει την παρουσίαση σε κάθε group αλλά και χρέη πλοηγού στη διαδρομή που είχε επιλεγεί σοφά αφού η διαδρομή μέχρι Περιστερά είναι γνωστή σ’εμάς τους …»ιθαγενείς» για τις διαφόρων ειδών στροφές της και την ποικιλία κατάστασης της ασφάλτου, ένα τερραίν ιδανικό θα έλεγα για να εκτιμήσει κανείς τις ικανότητες της Niken.

To σύστημα LMW και ο τρόπος που έχει εφαρμοστεί η γεωμετρία Ackermann από τη Yamaha

Μόλις άρχισε να κινείται η μοτοσυκλέτα η αίσθηση του βάρους μειώθηκε κι άλλο και το ενδιαφέρον μετατοπίστηκε στις αντιδράσεις του μπροστινού μέρους. Το να κάνεις ζιγκ-ζαγκ στην Ε.Ο. Θεσ/νίκης-Πολυγύρου λες και ζεσταίνεις τα ελαστικά στον γύρο προθέρμανσης πριν πάρεις θέση στο grid δεν είναι ότι political correct μπορεί να κάνει κανείς με την Niken αλλά εδώ ο άλλος παραχωρεί όνομα, ιστορία και γλώσσα 2700 ετών στα γειτονόπουλα, αυτό θα μας πειράξει; Tι λέγαμε; Nαι, λοιπόν η Niken κινείται σαν μπαλαρίνα που κάνει ζέσταμα ενώ η ποιότητα κύλισής της στην ευθεία είναι απλά πρωτόγνωρη. Η άνετη σέλα, το φαρδύ τιμόνι και οι ανοιχτές γωνίες πoυ δημιουργούν στην ελαφρώς διαφοροποιημένη θέση οδήγησης (σε σχέση με το Tracer) σε βάζουν σε μία «ωραία ατμόσφαιρα». Η LCD oθόνη (γιατί όχι μία TFT;) σε πληροφορεί με σαφήνεια και ευκρίνεια για ότι ήθελες να μάθεις (και ντρεπόσουν να ρωτήσεις). Για να κινηθεί σπιρτόζικα όπως το Tracer θέλει να ανεβάσεις περισσότερες στροφές, προφανώς λόγω βάρους, +50 κιλά είν’αυτά. Μόλις όμως αρχίσουν τα στροφιλίκια μπαίνεις στον κόσμο της Niken και τα νούμερα χάνουν την σημασία τους…

Τι μου θυμίζει, τι μου θυμίζει… Ψάξε, ψάξε, δεν θα το βρεις!

Μοναδική αίσθηση ασφάλειας υπό κλίση!

Ανάγκη για να επαναπροσδιορίσεις «τι γίνεται εκεί μπροστά» θα χρειαστεί να κάνεις με την Niken. Γιατί σύντομα, σχεδόν άμεσα, αρχίζεις να την εμπιστεύεσαι τόσο που θα μπεις στην ίδια στροφή που χρόνια γνωρίζεις με 20 ή και 30 παραπάνω. Τι λες τώρα; Περίμενε, δεν είναι μόνο αυτό. Στη διάρκεια της στροφής μπορείς να αλλάξεις τροχιά χωρίς δράματα, η πρόσφυση των δύο τροχών με τα  120/70-17 ελαστικά είναι …διπλή από τη κανονική κι ακόμη όταν το παρακάνεις για να βρεις τα όρια, το σύστημα σε προειδοποιεί με λίγα εκατοστά και με τον πλέον προβλέψιμο τρόπο που μπορεί να υπάρξει! Είναι τόσο σωστά υπολογισμένο το έργο που έχεις άμεση πληροφόρηση για τις κινήσεις των τροχών! Ανοίγοντας το γκάζι στο apex της στροφής το Niken τείνει να σηκωθεί, ε, αν δεν έκανε κι αυτό θα έπρεπε να ξανανοίξω τα βιβλία Φυσικής μου. Οι αναρτήσεις μπροστά διαχειρίζονται πολύ καλά το σύστημα στηριξης των δύο τροχών με το σετάρισμα τους να θυμίζει τουριστική μοτοσυκλέτα έτσι όπως καταπίνει κάθε ανωμαλία και κακοτεχνία στην άσφαλτο αλλά και στα εγκάρσια χωμάτινα εμπόδια που συναντούσες, από τις πρόσφατες βροχές. Πίσω, τα πράγματα δεν είναι και τόσο ρόδινα. Το αμορτισέρ δέχεται όλες τις δυνάμεις που αναπτύσσονται μπροστά και δεν ακολουθεί την άψογη συμπεριφορά εμπρός. Βέβαια, το traction control βάζει τα πράγματα στη θέση τους α-βα-σά-νι-στα (!) και η σεμνή τελετή του πίσω μέρους που έχει τη τάση να περάσει μπροστά λήγει άδοξα και καθόλου εντυπωσιακά. Οταν το απενεργοποιήσεις όμως, τα πράγματα αλλάζουν…

Μιλώντας για ηλεκτρονικά, να πούμε ότι το quick shifter είναι μόνο για ανεβάσματα ταχυτήτων, το ABS απενεργοποιείται κατά βούληση και οι χάρτες ανάφλεξης του Tracer σε περιμένουν κι εδώ. Μιλώντας για τα φρένα έχω την εντύπωση ότι έβαζα επιπλέον δύναμη στη μανέτα απ’ότι θα ήθελα, μήπως ήθελε μεγαλύτερης διαμέτρου δίσκους; Kατά τ’άλλα, η αίσθηση είναι πολύ καλή! Οσο για το cruise control δεν το δοκίμασα, είχα αλλού το νού μου…

Καινούργια όρια πρόσφυσης και ασφάλειας στη στροφή θέτει η Yamaha Niken

ΣΟΥΜΑ, ΕΠΙΛΟΓΟΣ, ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΙΔΕΑ, ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ

Οταν λέμε κανονική μοτοσυκλέτα το εννοούμε. Με μόλις 1 πόντο μακρύτερο μεταξόνιο η Niken δεν είναι κάποιο υβρίδιο, ένα αξιοπερίεργο όχημα που μοιάζει με μοτοσυκλέτα. Επανεφευρίσκει το consept προσφέροντάς μας τη πρωτόγνωρη για μοτοσυκλετιστές αίσθηση ότι το μπροστινό μέρος θα είναι βιδωμένο ότι και να κάνεις, πράγμα που δεν ισχύει βεβαίως, όλες οι τεχνικές λύσεις έχουν τα όριά τους, απλά εδώ επεκτείνει με εντυπωσιακό τρόπο τα γνωστά όρια πρόσφυσης. Πρακτικά αυτό λειτουργεί αγχολυτικά για τον αναβάτη. Τα 115 άλογα του τρικύλινδρου, ενός από τους πιο ενδιαφέροντες κινητήρες που έβγαλε ποτέ η Yamaha είναι επαρκή στο Niken, το αδελφάκι του ΜΤ07 θα ζοριζόταν να κινήσει το σύνολο με ζωντάνια.

Δεν είδα τα αξεσουάρ που έχει προικίσει η Yamaha την Niken της αλλά προσωπικά θα αγόραζα μία extra ψηλή ζελατίνα (αυτή που έχει η Niken προστατεύει τα όργανα  από τα μυγάκια…) που θα ήθελα να ρυθμίζεται κιόλας σε 3 τουλάχιστον θέσεις (χωρίς ηλεκτρισμό, δεν είμαι φαταούλας). Επίσης, θα έβαζα μία after market εξάτμιση για να ακούω καλύτερα τα σώψυχα του CP3, α, και πού’σαι, πιάσε κι ένα GPS γιατί την βλέπω την δουλειά, να εξαφανίζομαι κάναδυό μήνες με την Niken. Αν μου μείνει βέβαια κάνα ευρώ αφού α σκάσω για πάρτη της (αγορά από το ειδικό site της Niken στο διαδίκτυο, 15.900 είν’αυτά! Αυτό που μου τη δίνει είναι ότι θα πρέπει όπου σταματάω να απαντάω στις ίδιες ερωτήσεις: -«Tιναιτούτο ρε;», «Δικιά σου πατέντα, μάστορα;», «Aπό ποιό γαλαξία τό’φερες;», κι άλλα τέτοια.        Οσο για τους εντιμότατους φίλους μου που κάτι σιγοψιθύριζαν για …αναπηρικό μόλις έμαθαν τα καθέκαστα, ένα έχω να τους πω: «Ξεχάστε αυτά που ξέρατε…»

Last update Niken news: Aπ’ότι φαίνεται η Niken θα αποκτήσει και μικρότερα αδελφάκια! Με κινητήρες από τα ΜΤ03 και ΜΤ07 η οικογένεια ετοιμάζεται να μεγαλώσει. Πότε; Ισως να μάθουμε πολύ σύντομα, στις δύο μεγάλες προσεχείς διεθνείς εκθέσεις της Κολωνίας/Μιλάνου τον ερχόμενο Οκτώβριο/Νοέμβριο! Το σενάριο μιλάει επίσης και για μεγάλωμα της οικογένειας των Tricity με κινητήρες από τα X MAX, κάτι αναμενόμενο από πέρσι ακόμη.

Μία σύντομη τεχνική ανάλυση μπορείτε να δείτε στο παρακάτω video:

Share.

Πες μας τη γνώμη σου!